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  • 1980-1984  (2)
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  • 1
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In a total of 36 patients 76 tissue samples were taken intraoperatively and examined biologically in the agar well diffusion test for their cefotaxime content. Preoperatively the patients had received a single dose of 2 g of cefotaxime i. v. The interval between administration and the taking of tissue samples ranged from 25 to 315 minutes. The highest concentrations were found in the bile. The average concentration was 87.6 mcg/ml. The average concentrations in the wall of the gall bladder were 15.8 mcg/g, in the liver 4 mcg/g, in the lungs 5.0 mcg/g, in the musculature 3.0 mcg/g and in the colon 2.9 mcg/g. Lower concentrations were measured in uterine tissue (0.8 mcg/g) and in tube tissue (1.4 mcg/g). The minimal inhibitory concentration for the most clinically significant pathogens was well below the concentrations found in tissue.
    Notes: Zusammenfassung Bei insgesamt 36 Patienten wurden 76 Gewebeproben intraoperativ entnommen und auf ihren Cefotaxim-Gehalt biologisch im Agar-Lochtest untersucht. Präoperativ erhielten die Patienten einmalig 2 g Cefotaxim i. v. Die Zeitabstände bis zur Gewebeentnahme liegen zwischen 25 und 315 Minuten. Die höchsten Spiegel wurden in der Galle ermittelt. Die mittlere Konzentration lag bei 87,6 mcg/ml. In der Gallenblasenwand betrug die mittlere Konzentration 15,8 mcg/g, in der Leber 4 mcg/g, in der Lunge 5,0 mcg/g, in der Muskulatur 3,0 mcg/g und im Kolon 2,9 mcg/g. Niedrigere Konzentrationen wurden für Uterusgewebe (0,8 mcg/g) und für Tubengewebe (1,4 mcg/g) gemessen. Die minimale Hemmkonzentration für die meisten klinisch bedeutsamen Erreger liegt jedoch weit unterhalb der in den Geweben ermittelten Konzentrationen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary An open randomised clinical study was performed in three groups of 20 patients each with well-defined complicated urinary tract infections to compare the efficacy and tolerance of cefotaxime (1–2 g b.i.d.), ceftizoxime (2 g b.i.d.) and ceftriaxone (2 g u.i.d.). Treatment was administered intravenously over seven days, 63% of the patients were free of infection three to five days after the treatment. There was no significant difference in the efficacy of the three antibiotics with respect to the elimination rate of the sensitive bacteria. There were differences, however, with respect to the development of resistance and the occurrence of superinfections during therapy. No resistance developed during therapy in the ceftizoxime group. Resistance developed twice in the cefotaxime group and three times in the ceftriaxone group. Superinfections with resistant bacteria occurred significantly more frequently in the cefotaxime group (n=8) than in the ceftriaxone group (n=2). Six superinfections were observed in the ceftizoxime group. These differences, which could not be explained by the presence of complicating clinical factors, were considered to be due to the pharmacokinetic properties of the substances.
    Notes: Zusammenfassung In einer offenen, randomisierten klinischen Studie wurden die Wirksamkeit und Verträglichkeit von Cefotaxim (2×1–2 g/die), Ceftizoxim (2×2 g/die) und Ceftriaxon (1×2 g/die) an drei Gruppen zu 20 Patienten mit definierten komplizierten Harnwegsinfektionen verglichen. Die Behandlung erfolgte intravenös über sieben Tage. Drei bis fünf Tage danach waren 63% aller Patienten keimfrei. Ein signifikanter Unterschied zwischen der Wirkung der einzelnen Antibiotika bezüglich der Elimination der sensiblen Keime bestand nicht. Unterschiede zeigten sich aber in der Resistenzentwicklung und im Auftreten von Superinfektionen unter der Therapie. In der Ceftizoxim-Gruppe traten unter der Therapie keine Resistenzentwicklungen auf, während dies unter Cefotaxim zweimal und unter Ceftriaxon dreimal beobachtet wurde. Zu Superinfektionen mit resistenten Keimen kam es signifikant häufiger in der Cefotaxim-Gruppe (n=8), als in der Ceftriaxon-Gruppe (n=2), während sie unter der Ceftizoxim-Therapie sechsmal beobachtet wurde. Diese Unterschiede waren nicht mit der Schwere der klinischen Situation zu erklären, sondern werden als Folge der pharmakokinetischen Eigenschaften der Präparate interpretiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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