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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 823-823 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gardner's Syndrome ; Familiary polyposis ; Bronchiectasis ; Gardner-Syndrom ; Familiäre Polypose ; Bronchiektasen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über eine Familie, bei der seit drei Generationen immer wieder Todesfälle infolge maligner Tumoren des Gastrointestinaltraktes vorgekommen sind. Die Durchuntersuchung dieser Familie ergibt, daß nur drei Mitglieder das Vollbild des GardnerSyndroms zeigen, die übrigen, jedoch entweder gar keine Symptome aufweisen oder nur eine Polypose oder eine Polypose und cutane oder ossäre Symptome haben. Es wird diskutiert, ob die familiäre Colonpolypose ein Fragment oder eine Variante des Gardner- Syndroms ist und inwieweit Bronchiektasen als weiteres Symptom des Gardner-Syndroms gedeutet werden können.
    Notes: Summary A family in which death resulted from malignant tumors of the gastrointestinal tract repeatedly over three generations is reported. A thorough examination of this family shows the complete picture of Gardner's syndrome in only three members, the others members of the family having either no symptoms at all or polyposis alone or in associating with cutaneous or osseous symptoms. We consider whether familiary polyposis of the colon is a fragment or variation of Gardner's syndrome and whether bronchiectasis can be interpreted as a further symptom of Gardner's syndrome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In a total of 36 patients 76 tissue samples were taken intraoperatively and examined biologically in the agar well diffusion test for their cefotaxime content. Preoperatively the patients had received a single dose of 2 g of cefotaxime i. v. The interval between administration and the taking of tissue samples ranged from 25 to 315 minutes. The highest concentrations were found in the bile. The average concentration was 87.6 mcg/ml. The average concentrations in the wall of the gall bladder were 15.8 mcg/g, in the liver 4 mcg/g, in the lungs 5.0 mcg/g, in the musculature 3.0 mcg/g and in the colon 2.9 mcg/g. Lower concentrations were measured in uterine tissue (0.8 mcg/g) and in tube tissue (1.4 mcg/g). The minimal inhibitory concentration for the most clinically significant pathogens was well below the concentrations found in tissue.
    Notes: Zusammenfassung Bei insgesamt 36 Patienten wurden 76 Gewebeproben intraoperativ entnommen und auf ihren Cefotaxim-Gehalt biologisch im Agar-Lochtest untersucht. Präoperativ erhielten die Patienten einmalig 2 g Cefotaxim i. v. Die Zeitabstände bis zur Gewebeentnahme liegen zwischen 25 und 315 Minuten. Die höchsten Spiegel wurden in der Galle ermittelt. Die mittlere Konzentration lag bei 87,6 mcg/ml. In der Gallenblasenwand betrug die mittlere Konzentration 15,8 mcg/g, in der Leber 4 mcg/g, in der Lunge 5,0 mcg/g, in der Muskulatur 3,0 mcg/g und im Kolon 2,9 mcg/g. Niedrigere Konzentrationen wurden für Uterusgewebe (0,8 mcg/g) und für Tubengewebe (1,4 mcg/g) gemessen. Die minimale Hemmkonzentration für die meisten klinisch bedeutsamen Erreger liegt jedoch weit unterhalb der in den Geweben ermittelten Konzentrationen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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