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  • 1975-1979  (2)
  • 1960-1964
  • 1930-1934
  • Filtration leukapheresis  (1)
  • Granulozytentransfusion  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 35 (1977), S. 405-414 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Granulocyte transfusion ; Orogranulocytes ; Granulozytentransfusion ; Orogranulozyten
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Patienten mit schwerer Granulozytopenie unterschiedlicher Genese erhielten Granulozytentransfusionen. Als in vivo Parameter für die Viabilität von transfundierten Granulozyten wurden die Fähigkeit zur Migration in die Mundhöhle (“Orogranulozyten”) und zur Phagozytose untersucht. Zwischen Granulozyten, die mit dem kontinuierlichen Blutzellseparator und Granulozyten, die durch Filtrationsleukapherese gewonnen worden waren, bestand kein Unterschied. Unter Granulozytentransfusionen bildeten sich Schleimhautulcera im Bereich der Mundhöhle zurück und heilten ab. Waren Schleimhautulcera vorhanden, kam es nach Granulozytentransfusion zu einem Anstieg der Orogranulozyten (OG). Zwischen der Granulozytenzahl im peripheren Blut und der Anzahl der Orogranulozyten bestand eine statistisch signifikante Beziehung. Als Kontrolle wurden Gesunde mit intaktem Gebiß, Zahnlose mit normalem Blutbild und eine Patientin mit akuter Agranulozytose untersucht.
    Notes: Summary Patients with severe granulocytopenia of different origin received granulocyte transfusions. The migration and phagocytic ability of the transfused granulocytes in the oral cavity (“orogranulocytes”) served as a parameter for measuring the viability of the granulocytes in vivo. There was no difference between granulocytes collected by continuous flow centrifugation and those collected by filtration leukapheresis. Under the influence of the transfusion treatment mucous membrane ulcers (MMU) subsided and healed. Where ulcers were present the number of orogranulocytes (OG) increased after granulocyte transfusion. In addition there was a significant correlation between the number of granulocytes in the peripheral blood and the number of orogranulocytes. As a control, orogranulocytes were studied in a group of healthy persons with intact teeth, toothless persons with normal blood counts and one patient with an acute agranulocytosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 409-414 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Filtrationsleukapherese ; Granulozyten ; Phagozytose ; Intrazelluläre Keimabtötung ; Chemotaxis ; Filtration leukapheresis ; Granulocytes ; Phagocytosis ; Intracellular microbicidal activity ; Chemotaxis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary A simple continuous filtration leukapheresis has been devised whereby two Leuko-Pak filters can be charged and eluted within 5 h with approximately 12 l of blood in a closed system of tubes. Blood flows by means of gravity without the use of pumps. Without premedication with prednisolone the average yield from 10 donors was 3.66×1010 granulocytes per leukapheresis and after premedication with 150 mg prednisolone orally it was 6.44×1010 granulocytes per leukapheresis. The in vitro function of filter granulocytes was not reduced even after premedication with prednisolone. In comparison with leukapheresis by blood cell separators this modified method of filtration leukapheresis offers the following advantages: 1) the granulocyte yield per litre of whole blood processed is higher, 2) technical assistants in a blood-bank can carry out the method on several donors simultaneously, 3) the method is more economical than leukapheresis by blood cell separators.
    Notes: Zusammenfassung Es wurde eine einfache kontinuierliche Filtrationsleukapherese (FL) zur Gewinnung von Granulozyten entwickelt, mit der zwei Leuko-Pak-Filter innerhalb von 5 h mit etwa 12 Liter Blut im geschlossenen System beschickt und eluiert werden können. Der Blutfluß erfolgt dabei ohne Pumpe allein durch Schwerkraft. Die durchschnittliche Ausbeute betrug bei 10 Spendern ohne Vorbehandlung mit Prednisolon 3,66×1010 Granulozyten pro Leukapherese, nach Vorbehandlung mit 150 mg Prednisolon p.o. 6,44×1010 Granulozyten pro Leukapherese. In vitro-Tests zeigten, auch nach Gabe von Prednisolon, keine Einschränkung der Funktionsfähigkeit der Filtergranulozyten. Die vorliegende modifizierte Form der FL hat im Vergleich zur Leukapherese durch Blutzellseparatoren folgende Vorteile: 1. Die Granulozytenausbeute bezogen auf Liter separiertes Vollblut ist höher. 2. Die Methode kann durch Hilfspersonal in einer Blutbank an mehreren Spendern gleichzeitig durchgeführt werden und sie ist 3. wirtschaftlicher als die Leukapherese mit Blutzellseparatoren.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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