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  • 1975-1979  (9)
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Year
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 219 (1975), S. 342-342 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 221 (1976), S. 145-159 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 136 untersuchten Plazenten mit Gefäßobliterationen handelt es sich in 25 Fällen um Plazenten lebendgeborener, in 92 Fällen um Plazenten totgeborener Kinder. In 19 Fällen liegen uns keine Angaben über das Kind vor. Bei den Plazenten Lebendgeborener sind die gleichen, wenn auch an Zahl erheblich geringeren Gefäßveränderungen zu finden, wie bei den Plazenten Totgeborener (septenartige Kammerung der Gefäßlumina, Subtotal- und Totalverschlüsse). Gefäßobliterationen sind daher nicht als postmortale Veränderungen anzusehen. Septenartige Kammerungen sind in den Plazentagefäßen Lebendgeborener selten, bei den Plazenten Totgeborener häufiger anzutreffen. Sie scheinen Rekanalisationen darzustellen und werden als Kompensationsmechanismus einer durch die Gefäßverschlüsse drohenden Plazentainsuffizienz angenommen. Die verstärkte Kollagenisierung der Zottenperipherie wird bei Plazenten Lebendgeborener als Folge einer herabgesetzten Durchblutung der großen Stammzottengefäße durch Teilbzw. Totalverschlüsse angesehen. Der hochgradige Kollagengehalt peripherer Zotten von Plazenten Totgeborener stellt vermutlich eine Reaktion auf das Sistieren des fetalen Kreislaufes dar. Die Auswertung des Schwangerschafts-Verlaufes und -Ausganges von 4600 Fällen mit 73 Plazenten mit endangitischen Befunden in Fällen von Spätaborten, Frühgeburten, perinatalen Todesfällen, untergewichtigen, untermaßigen Neugeborenen bei vorzeitiger Entbindung, und Anpassungsstörungen der Neugeborenen von Müttern mit Proteinurie und Hypertonie stützen die Annahme, daß die Endangitis obliterans eine Form der Placentainsuffizienz darstellt.
    Notes: Summary Out of 136 placentas with vascular obliterations, 25 cases were placentas of children born alive, in 92 cases the placentas belonged to children born dead. In 19 cases we had no data on the baby. In placentas of babies born alive, the same vascular changes (subtotal and total obliterations, septal partitions of vascular lumina) were found as in those of dead-born children, although considerably less severe. Vascular obliterations should not be considered as postmortal alterations of the placenta blood vessels, since only quantitative differences could be proved. Septum-like partitions are hardly ever found in placentas of babies born alive, in dead-born babies they are more frequent. They seem to present recanalizations, and are understood as a compensation mechanism for a placental insufficiency caused by vascular obliterations. The accentuated collagenization of the placental periphery, noticed in placentas of babies born alive, is being interpreted as the consequence of an impaired blood circulation, caused by partial and total vascular obliterations. The high collagen rate in the placental periphery in placentas of the dead-born is probably a reaction to the diminished fetal circulation. Endangitis obliterations in 73 placentas out of 4600 pregnancies of cases with late abortions, premature deliveries, perinatal death, underweigh and small for gestational age babies, impaired adaption in newborns of mothers with proteinuria and hypertension speak strongly for assuming that endangitis obliterans presents a form of placental insufficiency. Endangitis obliterans of the placental blood-vessels has, however, been discovered frequently after Rubella infection in early pregnancy. The etiological factors of the endovascular process can be multiple, the morphological and the pathophysiological reactions are the same.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 219 (1975), S. 153-155 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 219 (1975), S. 365-367 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 224 (1977), S. 325-326 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 224 (1977), S. 324-325 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 219 (1975), S. 59-61 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 221 (1976), S. 187-196 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Untersuchung des Einflusses der plazentaren Reife auf das fetale Wachstum eignen sich Mehrlingsplazenten in besonderer Weise, da man hier die extraplazentaren Faktoren für beide Kinder in etwa gleichsetzen kann und Unterschiede im Kindszustand weitgehend den plazentaren Funktionsbedingungen zuzuschreiben sind. Untersucht wurden Plazenten von 46 Zwillingspaaren, deren histologische Präparate von 1968–1974 an der Universitäts-Frauenklinik Düsseldorf gesammelt wurden. Bei 21 Zwillingspaaren fanden sich unterschiedlich ausgereifte Plazentaanteile. Die Kinder, die der reiferen Plazenta zugeordnet waren, zeigten im Vergleich mit dem anderen Zwillingskind im Durchschnitt bessere Werte bei Gewicht, Länge und Apgar. Nur in 3 Fällen wiesen die Kinder der reiferen Plazenta einen schlechteren Apgar-Wert auf. Hierbei handelte es sich jeweils um das zweitgeborene Kind. Bei 25 Zwillingspaaren fanden sich gleichreife Plazenten. In diesen Fällen wiesen auch die Früchte nur geringe Unterschiede auf; Differenzen im Apgar-score mußten extraplazentare Ursachen zugeschrieben werden. Bemerkenswert ist, daß von 86 untersuchten Plazentaanteilen, bei denen eine Zuordnung zur Schwangerschaftsdauer möglich war, 31mal eine Maturitas praecox placentae und 26mal eine reife Plazenta gefunden wurde, d. h. in 68% war ein Plazentaanteil ausgereift. Von den insgesamt 28 frühgeborenen Zwillingspaaren zeigte 24mal mindestens einer der beiden Plazenten eine Maturitas praecox. Nur bei 4 Frühgeborenen fehlte die vorzeitige Ausreifung eines Plazentaanteiles. Die Bedeutung der häufig nachgewiesenen vorzeitigen Ausreifung der Plazenta auf die Entwicklung und den Kindszustand post partum sowie auf die häufig gefundene Frühgeburtlichkeit wird diskutiert.
    Notes: Summary Multiple pregnancy placentas are especially efficient for examining the influence of placental maturity on fetal growth; extraplacental factors can be considered the same, and difference concerning the state of the child can be correlated with the conditions of the placental function. In 46 twin-couples placentas have been examined. In 21 cases placental parts varied in maturity. Children whose placentas had reached a better stage of maturity, were better in weight, length and Apgar score. Only in 3 cases with ripe placenta Apgar score was low (all cases were second-born children). In 25 twin-couples placentas of equal maturity were found, and the children showed insignificant differences. Differences concerning the Apgar score, could be caused by extraplacental etiological factors. 68 placental parts were correlated to the gestational age; a precocious placenta maturity was found in 31 cases, and a mature placenta in 26 cases. The importance of precocious placental maturity and its influence on the development and condition of the child post partum are being thoroughly discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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