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  • 1
    Electronic Resource
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    Springer
    Journal of molecular medicine 53 (1975), S. 59-65 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Monocyte function ; uremia ; immunosuppression ; Monocyten-Funktion ; Urämie ; Immunsuppression
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 21 Patienten mit terminaler, Dialysebehandelter Urämie wurden einige Monocyten-Funktionsprüfungen in vitro durchgeführt. Dabei fand sich eine gegenüber der Norm signifikante Steigerung der Fähigkeit zur Haftung, Ausbreitung und Reduktion von Nitroblau-Tetrazolium als Zeichen einer metabolischen Aktivierung. Demgegenüber lag die Phagozytose von IgG-beladenen Erythrozyten signifikant unter der Norm. Eine Alteration des IgG-Rezeptors des Monocyten im urämischen Milieu mit ihrer Möglicher. Bedeutung für die Immun-Insuffizienz des Urämikers wird diskutiert.
    Notes: Summary Monocyte function studies in vitro have been performed in 21 patients with terminal, dialysis-treated uremia and, in parallel, in 21 healthy normal subjects. In uremia the attachment, spreading activity, and reduction of nitroblue tetrazolium were shown to be significantly enhanced, indicating a metabolic activation of the monocytes. The phagocytosis of IgG-coated red cells, however, was significantly impaired. A modification of the monocyte IgG-receptor in uremic conditions is supposed; its relevance for the immunosuppression in uremic states is discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Journal of molecular medicine 54 (1976), S. 1077-1084 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Prindolol ; Renal hypertension ; Plasma-renin ; Renal function ; Prindolol ; Renaler Hypertonus ; Nierenfunktion ; Plasma-Renin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter standardisierten Bedingungen wurde eine Prindolol-Behandlung (3×5 mg/die) bei Patienten mit renalem Hypertonus in Ergänzung zu der bestehenden antihypertensiven Therapie über einen Zeitraum von 8 Wochen durchgeführt. Die nach 4- und 8wöchiger Einnahme beobachtete Blutdrucksenkung war sowohl systolisch als auch diastolisch signifikant (p〈0,05). 3 Wochen nach Absetzen der Prindolol-Therapie war der Blutdruck wieder angestiegen, aber noch deutlich niedriger als vor der Behandlungsperiode. Die im Verlaufe eines Tages auftretenden Blutdruckspitzen wurden durch die Prindolol-Behandlung erheblich gedämpft. Eine gewisse altersabhängige Wirkung konnte gezeigt werden. Die blutdrucksenkende Wirkung wurde bei 70% der Patienten nachgewiesen. Die Höhe des Plasma-Renin-Spiegels ergab keinen Hinweis bezüglich der Ansprechbarkeit des Patienten auf die blutdrucksenkende Wirkung des Prindolols. Die Nierenfunktion (Kreatinin-Clearance) änderte sich unter Prindolol-Therapie nur unwesentlich.
    Notes: Summary Under standardised conditions Prindolol-therapy (3×5 mg/die) was carried out in patients with renal hypertension in addition to the preexisting antihypertensive treatment during a period of 8 weeks. After administration of Prindolol for 4 and 8 weeks a significant (p〈0.05) reduction of blood pressure (systolic and diastolic) was observed. 3 weeks after discontinuing the Prindolol-therapy blood pressure rose again, but it clearly remained below pretreatment level. Peak values of blood pressure during the day were markedly lowered. Antihypertensive efficacy was age-related. Lowering of blood pressure occurred in 70% of our patients. There existed no relation between plasma-renin-level and reactivity of the patients to the antihypertensive effect of Prindolol. Renal function (creatinine-clearance) did not alter significantly by Prindolol-treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The elimination kinetics of cefamandole during dialysis and without dialysis was investigated in five subjects with normal kidney function and in 12 patients with renal insufficiency requiring dialysis (dialyses three times a week for four hours). In patients with renal insufficiency, the half-life of cefamandole was prolonged by approximately ninefold, from 36.6 min to 330 min, during the interval without dialysis. During dialysis, the elimination half-life was reduced by slightly more than one-half to 148 min in patients with renal insufficiency; the dialysance of cefamandole ranged between 37 and 56 ml/min, depending on the serum levels. The variation in half-life was significantly lower while patients were undergoing dialysis than during the interval without dialysis. On the basis of this pharmacokinetic data, it is strongly advised to reduce the cefamandole dosage in patients with renal insufficiency. In view of the altered elimination kinetics of the antibiotic during dialysis, individual serum level determinations should be performed to control cefamandole therapy in patients undergoing dialysis.
    Notes: Zusammenfassung Bei fünf nierengesunden Probanden sowie bei 12 Patienten mit dialysebedürftiger Niereninsuffizienz (Dialysen dreimal wöchentlich jeweils vier Std.) wurde die Eliminationskinetik von Cefamandol mit und ohne Dialysebehandlung untersucht. Bei niereninsuffizienten Patienten im dialysefreien Intervall war die Halbwertszeit von Cefamandol von 36,6 min auf 330 min um etwa das Neunfache verlängert. Unter der Dialysebehandlung wurde die Eliminationshalbwertszeit bei niereninsuffizienten Patienten mit 148 min auf etwas weniger als die Hälfte verkürzt, die Dialysance des Cefamandols bewegte sich in Abhängigkeit von den Serumspiegeln zwischen 37 und 56 ml/min. Die Streuung der Halbwertszeiten war bei den Patienten unter Dialysebehandlung wesentlich geringer als im dialysefreien Intervall. Aufgrund der vorliegenden pharmakokinetischen Daten empfiehlt sich bei bestehender Niereninsuffizienz unbedingt eine Reduktion der Cefamandol-Dosis. Bei Verwendung von Cefamandol unter Dialysetherapie sollten wegen der durch die Dialyse veränderten Eliminationskinetik des Antibiotikums in Einzelfällen Serumspiegelmessungen zur Therapiekontrolle durchgeführt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
    Electronic Resource
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    Springer
    Infection 7 (1979), S. S570 
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The frequency of chronic pyelonephritis is often overestimated. Chronic pyelonephritis is probably always a secondary disease in cases with obstructive changes in the ureters or other primary renal damage. The influence of chronic infection on the progression of renal insufficiency is still not well understood today. Underlying disease and infection should always be taken into consideration in the treatment of chronic pyelonephritis.
    Notes: Zusammenfassung Die Häufigkeit der chronischen Pyelonephritis wird oft überschätzt. Wahrscheinlich ist die chronische Pyelonephritis immer eine Zweiterkrankung bei obstruktiven Veränderungen der ableitenden Harnwege oder anderweitigen Vorschädigungen der Niere. Der Einfluß der chronischen Infektion auf die Progredienz zur Niereninsuffizienz ist heute noch unklar. Bei der Behandlung der chronischen Pyelonephritis sollten immer Grundkrankheit und Infektion berücksichtigt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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