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  • Adjuvante Chemotherapie  (1)
  • Akute Leukämie  (1)
  • Auer bodies  (1)
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Selective gut decontamination ; Acute leukemia ; Selektive Darmdekontamination ; Akute Leukämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Hinblick auf eine Senkung der Frühtodesrate durch Infektionen wurde in einer vergleichenden Studie der Wert einer selektiven Darmdekontamination (SDD) bei der zytostatischen Behandlung von Patienten mit akuter Leukämie untersucht. Es wurden drei Gruppen gebildet: 1) SDD (Neomycin, Colistin, Nystatin) bei einfacher Umkehrisolation auf der Normalstation; 2) keine SDD, aber einfache Umkehrisolation auf der Normalstation; 3) strikte Isolation, gefilterte Luft, sterilisierte Nahrung plus SDD. Es fanden sich graduell zwischen den drei Gruppen signifikant weniger Infektionen mit Gramnegativen Keimen: Isolierstation plus SDD versus Normalstation plus SDD versus Normalstation ohne SDD. Die Frühtodesrate durch Infektionen war in der Gruppe mit SDD auf der Normalstation signifikant geringer als in der Gruppe ohne SDD, umgekehrt die Remissionsrate nach zytostatischer Behandlung signifikant höher. Die Dekontamination wurde gut vertragen.
    Notes: Summary A comparative study of infectious morbidity and mortality in neutropenic patients with acute leukemia receiving chemotherapy was undertaken to test the effects of a suppression of endogenous and ambient microorganisms. Patients were allocated to receive [1] oral antibiotics (neomycin, colistin, and nystatin) in conventional ward isolation; [2] no antimicrobial suppression but conventional ward isolation; [3] strict isolation, filtered air, sterilized food and oral antibiotics. Significantly fewer infections with Gram-negative bacilli were seen in patients with strict isolation plus endogenous microbial suppression versus patients receiving selective gut decontamination versus patients without nonabsorbable antibiotics in simple reverse isolation. The death rate from infection was significantly reduced in patients who received antibiotics for gut flora suppression in conventional ward isolation compared with the corresponding control group. In addition, a significant improvement of leukemic remission rate was seen in this group. The protocol for decontamination was well tolerated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 57 (1979), S. 921-926 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Breast cancer ; Adjuvant chemotherapy ; Chemoimmunotherapy ; Combination chemotherapy ; Mamma-Ca ; Adjuvante Chemotherapie ; Chemoimmuntherapie ; Polychemotherapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Für die postoperative adjuvante Chemotherapie gibt es bisher keine genau definierte Risikogruppe, bei der die Rezidiv- oder Metastasierungsrate sicher vermindert werden kann. Weitere kontrollierte Studien müssen die Indikation für diese Therapie erst noch detaillierter herausarbeiten. Von einer generellen, unkontrollierten Anwendung der adjuvanten Chemotherapie wird abgeraten. Ähnliches gilt für die unspezifische Immunstimulation, die auch keinen gesicherten positiven Effekt hat. Für die palliative Polychemotherapie, eventuell in Kombination mit einer Antiöstrogentherapie, werden 4 verschiedene Therapie-Protokolle, die sich in unseren Händen gut bewährt haben, mit ihren Indikationen vorgestellt: Adriamycin/Cyclophosphamid (AC), Cyclophosphamid/Methotrexat/5-Fluorouracil (CMF), CMF/Vincristin/Prednison (CMFVP) und die Kombination von Adriamycin/Vincristin (AV) mit CMF auf der Basis einer Dauertherapie mit Tamoxifen.
    Notes: Summary There is no well defined group of patients with primary breast cancer which benefits from combination chemotherapy as an adjuvant treatment, since, at present, the effect of this therapy in respect to the duration of disease-free interval, survival, and possible long-term side effects remain unknown. Therefore, controlled studies need to be initiated. Similarly, there seems to be no beneficial effect from unspecific immunotherapy. As far as combination chemotherapy in advanced breast cancer is concerned, we review on four different protocols which proved to be quite successful in our hands: adriamycine/cyclophosphamide (AC), cyclophosphamide/methotrexate/5-fluorouracil (CMF), CMF/vincristine/prednisone (CMFVP), and adriamycine/vincristine plus CMF plus Tamoxifen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Auer bodies ; Mixed leukaemia ; Myeloid-lymphoid progenitor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary In a patient with acute lymphocytic leukaemia (pre-T ALL) and another patient with leukaemic generalization of B-cell lymphoma Auer bodies were found in a few immature cells. The diagnosis in both cases was based on clinical grounds, morphology, cytochemistry, and immunological marker analysis of the blasts. Auer bodies are known to be a marker of high significance for acute non-lymphocytic leukaemias. Therefore the findings described suggest mixed leukaemias with either T-cell or B-cell predominance. It provides further evidence for the existence of a common progenitor of myeloid and lymphoid cells.
    Type of Medium: Electronic Resource
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