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  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Bone marrow transplantation ; Aplastic anaemia ; Knochenmarktransplantation ; Aplastische Anämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen der Arbeitsgemeinschaft Knochenmarktransplantation — München (AG-KMT) wurden vom März 1975 bis Mai 1980 insgesamt 12 Patienten wegen schwerer, aplastischer Anämie mit Knochenmarktransplantation (KMT) behandelt. Sechs Patienten überleben derzeit mit normalem Blutbild und Knochenmark zwischen 10 Monaten und mehr als 5 Jahren nach KMT von HLA-identischen Geschwistern, eine Patientin steht noch in ambulanter Behandlung wegen lokalisierter, chronischer Graft-versus-Host Krankheit (GvHK), fünf Patienten sind klinisch gesund. Sechs Patienten starben, ein Patient starb am Tag vor KMT mit Hirnblutung, drei Patienten 32, 40 und 55 Tage nach KMT an den Folgen der Transplantatabstoßung, einer an schwerer GvHK 85 Tage nach KMT und einer 87 Tage nach KMT vermutlich an interstitieller Pneumonie nach Hirnblutung. Drei von 6 Patienten, die nur mit Cyclophosphamid (CY) vorbehandelt waren, starben infolge Abstoßung des Transplantates. Zwei erwachsene Patienten, die mit CY und „total lymphoid irradiation“ vorbehandelt waren, und drei Kinder, die nach KMT unbestrahlte Leukocytenkonzentrate von Knochenmarkspender erhalten hatten, stießen das Transplantat nicht ab. Die Ergebnisse der AG-KMT sind vergleichbar denen großer, spezialisierter Zentren für KMT und zeigen die Möglichkeiten einer Heilung schwerer aplastischer Anämien durch KMT von HLA-identischen Geschwistern. Die Erfolge sind besser bei frühzeitiger KMT.
    Notes: Summary From March 1975 until May 1980 twelve patients with severe aplastic anemia were grafted with bone marrow from HLA-identical siblings by the Munich Cooperative Group for Bone Marrow Transplantation. Six patients are alive between 10 months and more than 5 years after grafting with normal blood values and marrow. One patient is treated as an out patient for chronic localized graft-versus-host disease (GvHD), five patients are well and without treatment. Six patients have died, one patient with a cerebral hemorrhage the day before transplantation, three patients following rejection of grafts 32, 40 and 55 days after grafting, one patient with severe GvHD 85 days after grafting and one patient, probably with interstitial pneumonia, following cerebral hemorrhage. Three of 6 patients who were conditioned with Cyclophosphamide (CY) only died following rejection of the graft. Two adults who were conditioned with CY and “total lymphoid irradiation” and three children, who were given unirradiated leukocyte concentrates from the marrow donor after grafting, did not reject their grafts. The results of the Munich-Cooperative Group for Bone Marrow Transplantation are comparable to those of large, specialized centers for bone marrow transplantation, they indicate possibilities of cure of severe aplastic anemia by marrow grafts from HLA-identical siblings. They confirm that better results are obtained with earlier transplantation in the course of the disease.
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic lymphatic leukemia ; Protein synthesis ; Prognosis ; Chronische lymphatische Leukämie ; Proteinsynthese ; Prognose
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die endogene Proteinsynthese und die Poly (U)-abhängige Polyphenylalanine Synthese wurde in Blutlymphozytenextrakten von 50 CLL-Patienten bestimmt und mit dem prognostischen Stadium verglichen. Die Patienten wurden nach der neuen internationalen Workshop Klassifikation in drei prognostische Gruppen (A, B, C) eingeteilt. 23 Patienten befanden sich im Stadium A, 14 im Stadium B und 13 im Stadium C. Extrakte von Patienten mit schlechter Prognose, d.h. mit Anämie und/oder Thrombopenie (Stadium C) hatten eine signifikant höhere Poly (U) Translationsaktivität als die von Patienten mit guter bzw. mittlerer Prognose (Stadium A oder B) (P〈0.01). Die Sensitivität dieses Befundes lag bei 62%, die Spezifität war 100%. In Verlaufsstudien wurde neben einem Anstieg der Poly (U) Translationsaktivität auch ein Anstieg der endogenen Proteinsynthese beim Übergang vom Stadium A bzw. B zum Stadium C beobachtet. Die Aktivität der Proteinsynthese korreliert nicht mit der Lymphozytenver-doppelungszeit, nicht mit der Expression von Oberflächenmarkern und nicht mit den Serum-Immunglobulinspiegeln.
    Notes: Summary Protein synthesis primed by endogenous messenger RNA (mRNA) as well as polyuridylic acid-[poly (U)] directed polyphenylalanin synthesis was measured in extracts of blood lymphocytes from a series of 50 chronic lymphocytic leukemia (CLL) patients and compared with the prognostic stage. Patients were clinically classified according to the new international workshop classification [4]. There were 23 patients at stage A, 14 at stage B and 13 at stage C. Extracts from patients of the high risk group (stage C), defined by anemia and/or thrombocytopenia, exhibited a significantly higher poly (U)-translation activity than extracts from low and intermediate risk patients-stages A and B−(P〈0.01). This finding has a sensitivity of 62% but a specifity of 100%. During follow-up, an increase of poly (U)-translation and endogenous protein synthesis was observed after changing from stages A or B to stage C. Activity of protein synthesis could neither be correlated with proliferation activity, as measured by lymphocyte doubling time, nor with the expression of immunologic surface markers, nor with serum immunoglobuline (Ig) levels.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Tγ lymphocytes ; Monocytic antigens ; Natural cytotoxicity ; Antibody-dependent cellular cytotoxicity ; Tγ-Lymphozyten ; monozytäre Antigene ; spontane Zytotoxizität ; antikörper-abhängige zellvermittelte Zytotoxizität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwei Patienten, bei denen wir eine Proliferation von Tγ Lymphozyten nachweisen konnten, boten ein ungewöhnliches klinisches Bild (disseminierte intravasale Gerinnung im Anschluß an eine niedrigdosierte Milzbestrahlung, isolierte absolute Neutropenie). Während bei einem Patienten ohne Zweifel eine maligne Erkrankung vorlag, ist bei dem anderen Patienten eher eine reaktive Zellproliferation anzunehmen. Neben T-Zell-Oberflächeneigenschaften wiesen die proliferierenden Zellen ein monozytäres Antigen auf. Sie zeigten keine Suppression der Differenzierung von B-Lymphozyten in Plasmazellen. Im Gegensatz dazu entwickelten die proliferierenden Zellen, besonders bei einem Patienten, deutlich spontane und antikörpervermittelte Zytotoxizität mit Melanom-und MOLT 4-Zielzellen. Bei dem zweiten Patienten konnten wir phagozytäre Eigenschaften der Tγ-Zellen nachweisen. Die Ergebnisse lassen vermuten, daß Untereinheiten der Tγ-Zellen Beziehungen zu monozytären Zellen aufweisen und daß diese Zellen sowohl spontane als auch antikörpervermittelte Zytotoxizität und teilweise phagozytäre Eigenschaften entwickeln können.
    Notes: Summary Two patients suffering from proliferation of Tγ cells exhibited uncommon clinical features, such as activation of intravascular coagulation after low dose irradiation of the enlarged spleen in one patient and isolated neutropenia in the other patient. While the malignant nature of the disease was doubtless in one patient, cell proliferation in the other patient was more likely reactive. In addition to T cell determinants the proliferating cells expressed a monocytic antigen. They did not suppress B-lymphocyte differentiation into plasma cells. In contrast the proliferating cells, especially in one patient, acted as potent effectors in NK and ADCC using melanoma and MOLT 4 target cells. Erythrophagocytosis by Tγ cells was seen in one patient. The data suggest that subsets of Tγ cells are related to the monocytic lineage and that these cells can mediate both NKA and ADCC and partly can develop phagocytic activity.
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Acute lymphatic leukemia ; Chronic lymphatic leukemia ; Anti-T-lymphocyte globulin ; Akute lymphatische Leukämie ; Chronische lymphatische Leukämie ; Anti-T-Lymphocyten-Globulin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bisherige Schwierigkeiten in der Herstellung spezifischer Antiseren gegen T-Lymphocyten lassen sich durch eine stufenweise Absorptions-und Reinigungsprozedur von Anti-Human-Thymocytenserum überwinden. Spezifisches Anti-Human-Thymocyten-Globulin (sATG) reagierte mit Thymocyten, thymus-abhängigen Lymphocyten und einer lymphoblastoiden Zell-Linie vom T-Zell-Typ, während keine Aktivität gegen lymphoblastoide Zell-Linien vom B-Zell-Type nachzuweisen war. Mit Hilfe von sATG, eingesetzt im Cytotoxizitätstest, in der Elektronenmikroskopie, dem Komplementfixationstest und der quantitativen Immunoautoradiographie, wurden fünf chronische und drei akute lymphatische Leukämien charakterisiert und mit Lymphocytenpopulationen von Normalpersonen verglichen. Drei chronische lymphatische Leukämien mit niedrigen Spontanrosettenzahlen und hohen Prozentzahlen Membran-Ig-positiver Lymphocyten zeigten nur wenige T-Zell-Antigen-positive Lymphocyten und wurden daher als B-Zell-Leukämien klassifiziert. Die Zellen zweier chronischer lymphatischer Leukämien mit hohen Spontanrosettenzahlen trugen das T-Zell-Antigen, die Antigen-Konzentration jedoch lag niedriger als die von normalen peripheren Blut-T-Lymphocyten. Die T-Zell-Natur zweier akuter lymphatischer Leukämien mit hohen Spontanrosettenzahlen wurde durch eine positive Reaktion der Zellen mit sATG bestätigt. In einem Fall von akuter lymphatischer Leukämie wurden trotz fehlender Spontanrosettenbildung überwiegend T-Zell-Antigen-positive Zellen gefunden. In den beiden ersten Fällen lag die T-Zell-Antigen-Konzentration höher als auf normalen Blut-T-Lymphocyten, im letzteren Fall geringfügig darunter. Die Vorteile der Charakterisierung von Leukämien mit sATG im Vergleich mit der Spontanrosettenbildung und die Bedeutung für die Prognostik werden diskutiert.
    Notes: Summary Difficulties in the production of specific antisera against T-lymphocytes could be overcome by a stepwise absorption and purification procedure of anti-human thymocyte serum. Specific anti-T lymphocyte globulin (sATG) reacted with thymocytes, thymus-derived lymphocytes and a lymphoblastoid cell line of T-cell type whereas no activity was found against lymphoblastoid cell lines of B-cell type. Five chronic and three acute lymphatic leukemias were characterized using sATG in the cytotoxic test, electron microscopy, complement fixation test and quantitative immunoautoradiography, and compared with lymphocyte populations of normal individuals. Three chronic lymphatic leukemias with low numbers of spontaneous rosettes and high percentages of membrane-Ig-positive lymphocytes showed only few T-cell-antigen-positive lymphocytes and were therefore classified as B-cell leukemias. The cells of two chronic lymphatic leukemias with high numbers of spontaneous rosettes carried T-cell-antigen. The T-cell-antigen concentration, however, was lower than that of normal peripheral blood T-lymphocytes. The T-cell nature of two acute lymphatic leukemias with high numbers of spontaneous rosettes was confirmed by a positive reaction of the cells with sATG. In one case of acute lymphatic leukemia most leukemic cells carried T-cell-antigen although these cells did not form spontaneous rosettes. In the first two cases the T-cell-antigen concentration on the cell surface exceeded that of normal blood-T-lymphocytes, in the latter case it was slightly below that. The advantages of the characterization of leukemias with sATG in comparison with the spontaneous rosette formation and the relevance for prognosis are discussed.
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 53 (1975), S. 317-320 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Chronic lymphocytic leukemia ; B-cell-lymphoma ; monoclonal immunoglobulin ; Chronische Lymphadenose ; B-Zell-Lymphom ; monoklonales Immunglobulin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im perinucleären Spalt und Ergastoplasma von Lymphadenose-Zellen wurden kristalloide Ablagerungen beobachtet; diese und die membrangebundenen Immunglobuline bestanden aus IgG. Somit besaßen die leukämischen Zellen die Fähigkeit zur Bildung, aber nicht zur Abgabe eines monoklonalen Immunglobulins.
    Notes: Summary Cristalloid inclusions were demonstrated in the perinuclear space and the ergastoplasm of cells of chronic lymphocytic leukemia. These inclusions and the immunoglobulins of the cell membrane consisted of IgG. The leukemic cells were able to synthesize, but not to secrete, monoclonal immunoglobulins.
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 56 (1978), S. 709-714 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Prolymphozytäre Leukämie ; Chronische lymphatische Leukämie ; B-lymphozytäre Leukämie ; T-lymphozytäre Leukämie ; Prolymphocytic leukemia ; Chronic lymphatic leukemia ; B-lymphocytic leukemia ; T-lymphocytic leukemia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The term “prolymphocytic leukemia” designates a lymphoproliferative disorder closely related to CLL. Its most conspicuous features are: massive splenic enlargement, high leukocyte counts, typical morphology of the leukemic cells, and poor response to modes of treatment usually effective in CLL. PL-cells are characterized by a high content of APh and lysosomes, and their pattern of chromatin moves between that observed in CLL and in ALL. Leukemic cells in this disease may be of B- or of T-cell nature. The term “prolymphocytic” does not represent our knowledge on the stage of differentiation of the leukemic cells, but should nevertheless still be applied as it is useful to describe a special type of lymphatic leukemia and is widely used in hematological literature.
    Notes: Zusammenfassung Bei der prolymphozytären Leukämie handelt es sich um eine wohldefinierte, großzellige Sonderform der CLL, deren hervorstehendste Merkmale Milztumor, hohe Leukozytenzahl, typische Morphologie der leukämischen Zellen und schlechtes Ansprechen auf eine bei CLL meist erfolgreiche Therapie sind. Die PL-Zellen sind durch einen hohen Gehalt an Lysosomen und an saurer Phosphatase gekennzeichnet, das Chromatinmuster liegt zwischen dem bei CLL und bei ALL, die leukämischen Zellen eines Patienten können Merkmale von B- oder von T-Lymphozyten besitzen. Die Bezeichnung “prolymphozytär” entspricht zwar kaum den pathophysiologischen Vorstellungen vom Differenzierungsgrad dieser Zellen; er sollte aber beibehalten werden, da er zur Bezeichnung dieser Sonderform einer lymphatischen Leukämie nützlich und in der Literatur eingebürgert ist.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 61 (1983), S. 57-62 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Acute leukemias ; Lymphomas ; Biochemical markers ; 5′-Nucleotidase ; Common ALL-antigen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary 5′-Nucleotidase (5′-N) is known as a cellular ectoenzyme of wide tissue distribution. The varying expression of the enzyme in leukocytes is thought to be linked to cell differentiation. We, therefore, studied 5′-N activities of bone marrow or peripheral blood mononuclear cells in subgroups of leukemias and lymphomas as defined by morphology and immunological marker expression. In acute leukemias, elevated or very high enzyme activities were correlated with the expression of the common ALL antigen (cALLA). A similar correlation with cALLA was also observed for lymphoid blast crisis in CML. Therefore, 5′-N may be used as an additional diagnostic marker to discriminate cALLA positive leukemic cells from those not expressing cALLA. The 5′-N of leukemia cells of all patients tested gave complete crossreactivity with an antiserum directed against the normal human placental enzyme. Serum-5′-N was not well correlated with cellular enzyme activity in the same patient and therefore appears less suitable as diagnostic marker enzyme. However, elevated serum-5′-N was frequently observed in common ALL. Low enzyme activities in peripheral mononuclear cells were characteristic for some forms of lymphoma like CLL of B-type and hairy cell leukemia. In other lymphoma types, single patients with elevated or even extremely high 5′-N were found, for example in T-CLL, B-PLL and cc-lymphoma. With the limited data available it is too early to decide whether 5′-N could also become an additional useful biochemical marker for the classification of lymphoma subgroups. Though the investigations clearly indicate that 5′-N is not a specific marker for a leukemia or lymphoma subtype, the biochemically measurable variance of its expression appears to be a good indicator for the maturation degree of lymphatic cells.
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 58 (1980), S. 65-71 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Saure Phosphatase ; Saure Esterase ; Lymphozyten ; Malignes Lymphom ; Lymphatische Leukämie ; Acid phosphatase ; Acid esterase ; Lymphocytes ; Malignant lymphoma ; Lymphatic leukemia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The usefulness of cytochemical tests (APh and ANAE) to replace or to supplement membrane markers in subclassification of normal and malignant lymphatic cells was investigated. Material: normal lymphocytes subfractionated by rosetting and centrifugation, and in M. Hodgkin and CLL; lymphoblastoid cell lines; malignant lymphatic cells in different types of lymphatic leukemias. In normal human blood, T-lymphocytes are marked by a distinct “dot-like” ANAE-reactivity which is somewhat less pronounced in the small (11%) subgroup of Fc-IgG-receptor positive T-lymphocytes; B-lymphocytes are negative or finely granular positive. Lymphoblastoid cell lines of B- and of T-type are ANAE- and APh-positive. In some lymphatic malignancies, a characteristic pattern of activity of APh or of ANAE may support the diagnosis. The value of ANAE-cytochemistry is highly estimated for the quantitative determination of the percentage of normal T-lymphocytes in lymphatic leukemias, immunological disorders, and during immunosuppressive therapy.
    Notes: Zusammenfassung Es wurde geprüft, ob zytochemische Reaktionen (saure Phosphatase, saure Esterase) aufwendigere Membranmarkeruntersuchungen für die Unterteilung normaler und maligner lymphatischer Zellen ersetzen oder ergänzen können. Untersucht wurden normale Lymphozyten, subfraktioniert durch Rosettierung und Differentialzentrifugation sowie bei M. Hodgkin und CLL; maligne lymphatische Zellen bei unterschiedlichen Formen lymphatischer Leukämien; lymphoblastoide Zell-Linien. Im menschlichen Blut sind T-Lymphozyten durch eine deutliche, umschriebene Esterase-Reaktion gekennzeichnet, die bei der zahlenmäßig kleinen (11%) Untergruppe Fc-IgG-positiver T-Lymphozyten etwas geringer ausgeprägt ist; B-Lymphozyten sind negativ oder schwach feingranulär positiv. Lymphoblastoide Zell-Linien vom B- und vom T-Typ sind unterschiedslos überwiegend Esterase- und Phosphatase-positiv. Bei einigen lymphatischen Systemerkrankungen unterstützt ein typisches Muster der Esterase- oder Phosphatase-Aktivität die Diagnose. Sehr hoch ist die Bedeutung der Esterase-Zytochemie einzuschätzen, um den Anteil normaler T-Lymphozyten bei lymphatischen Leukämien, immunologischen Erkrankungen und unter zytostatischer oder immunsuppressiver Behandlung zu bestimmen.
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 51 (1973), S. 754-758 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Acetylsalicylic acid ; auto-antibodies ; purpura ; thrombocytopenia ; drug-induced cytopenia ; Acetylsalicylsäure ; Autoantikörper ; Purpura ; Thrombocytopenie ; arzneimittelallergische Cytopenie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über den Fall einer letalen arzneimittelallergischen Thrombocytopenie nach Thomapyrin® berichtet, bei der sich hochtitrige thrombocytäre Antikörper in vitro nachweisen ließen. Die komplementbindenden Antikörper waren spezifisch gegen die Acetylsalicylsäurekomponente im Thomapyrin® gerichtet und inaktiv gegenüber dessen Phenacetinkomponente. Aus dem klinischen Bild ergaben sich Hinweise für kreuzreagierende allergische Reaktionen mehrerer Zellsysteme, besonders auch der hämopoetischen Vorstufen. Der deletäre Verlauf der Cytopenie wird aus der fortgesetzten Einnahme des Medikaments erklärt. Die Seltenheit dieser durch Aspirin® bedingten Thrombocytopenie — bisher wurden erst von einem Autor Antikörper immunologisch nachgewiesen — erschwert die Diagnose des lebensbedrohlichen Krankheitsbildes.
    Notes: Summary This case report deals with drug-induced allergic thrombocytopenia with lethal issue resulting from Thomapyrin®. It was possible to demonstrate the in vitro existence of a high antibody titer against platelets. The complement-binding antibodies were directed specifically against the acetylsalicylic acid, a component of Thomapyrin®, but did not react against its phenacetin component. The clinical picture pointed to cross-reactive allergic reactions of various cell systems, in particular of the hemopoietic precursor cells. The destructive course of the cytopenia can be explained by the continuous intake of the drug. The rare occurrence of this thrombocytopenia caused by Aspirin®—until now, antibodies have been immunologically proven by only one author—renders the diagnosis of this life-threatening disease quite difficult.
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  • 10
    ISSN: 1432-0738
    Keywords: Key words 2 ; 3 ; 7 ; 8-Tetrachlorodibenzo-p-dioxin ; TCDD ; Toxicokinetics ; Tissue distribution
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract  A multigeneration study on the reproductive toxicity of TCDD in rats was conducted. In this paper, the results of extensive pharmacokinetic evaluations are presented. The time course of tissue concentrations within the framework of a multigeneration study was investigated, using radioactive labeled 2,3,7,8-tetra-chlorodibenzo-p-dioxin (TCDD), a substance with a long elimination half-life. So far, long term exposure to TCDD has generally been conducted by administering the same daily doses via the feed. Since the half-life of TCDD in rats is several weeks, the concentration of the test substance can be predicted to change continuously during such a study. Therefore we intended to expose the animals to a constant tissue concentration by using a loading dose/maintenance dose approach. To achieve this, the animals were treated with initial loading doses of 50, 120 or 250 ng TCDD/kg body wt. Based on the elimination half-life of 3 weeks and a planned dosing interval of 7 days, the weekly maintenance doses were calculated to be 20% of the loading dose. During the postnatal phase of rapid growth, this dosing schedule was insufficient to keep the tissue concentration of TCDD constant. It was necessary to administer a second loading dose and to increase the weekly mainte nance dose to 40% of the loading dose. While it was possible to control the tissue concentrations in the F0 generation, a considerably larger variation was observed during the different developmental stages of the F1 generation. The fluctuations could be reduced by using a complex dosing schedule, but even with that it was impossible to achieve completely steady levels in liver and adipose tissue. This was mainly due to the fact that levels in liver and adipose tissue did not change together. In the case of a lipophilic substance with a long elimination half-life, attempts at a risk assessment on the basis of a multigeneration test cannot rest on the assumption of defined tissue levels during the study while pharmacokinetic variables are difficult to control in such a study.
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