Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Thrombocythaemia ; Platelet morphology ; Platelet function ; Haemorrhagic diathesis ; Splenomegaly ; Myeloproliferative Syndrome ; Thrombozythämie ; Thrombozytenmorphologie ; und Funktion ; Hämorrhagische Diathese ; Splenomegalie ; Myeloproliferatives Syndrom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Krankheitsbild der primären (idiopathischen) Thrombozythämie ist im Kindesalter sehr selten. Hämorrhagische Diathese, Splenomegalie und Vermehrung der Thrombozyten stellen die Leitsymptome dar. Der Fall eines 9jährigen Mädchens mit Thrombozytenwerten zwischen 2,8 und 4,5×106/mm3 wird beschrieben. Licht- und elektronenoptisch fand sich ein defekter Zellaufbau von Megakaryozyten und Thrombozyten. Die Funktionsdiagnostik zeigte eine defekte thrombozytäre Reaktivität. Diese Befunde werden zu der bestehenden hämorrhagischen Diathese sowie zu Befunden bei primärer und sekundärer Thrombozytämie im Erwachsenenalter in Beziehung gesetzt. Der mögliche Zusammenhang mit myeloproliferativen Syndromen wird diskutiert.
    Notes: Summary Primary (idiopathic) thrombocythaemia is a rare disease in childhood. Haemorrhagic diathesis and splenomegaly are principal findings besides thrombocytosis. The case of a nine year old girl with thrombocyte levels between 2.8 and 4.5×106/µl is described. The examination in light and electron microscopy revealed various morphological abnormalities in thrombocytes and megakaryocytes. Platelet function was disturbed in various degrees. The impact of functional abnormalities on the haemorrhagic diathesis is discussed. The findings in this child were compared to those of the better characterized picture of primary and secondary thrombozytosis in adulthood. Possible pathogenic relations to myeloproliferative diseases are also discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Bone marrow transplantation ; Acute leukaemia ; Knochenmarktransplantation ; akute Leukämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen der Arbeitsgemeinschaft Knochenmarktransplantation München wurden von August 1975 bis Juni 1980 insgesamt 17 Patienten mit rezidivierter, akuter Leukämie mit Knochenmark von HLA-identischen Geschwistern transplantiert. Die antileukämische und immunsuppressive Vorbehandlung bestand aus BCNU, Cytosin-Arabinosid, Cyclophosphamid in hoher Dosierung und Ganzkörperbestrahlung mit etwa 9 Gy Körpermitteldosis an einer60Co-Doppelbestrahlungsanlage. Die Prophylaxe einer Graft-versus-Host Krankheit (GvHK) wurde in allen Fällen mit Methotrexat durchgeführt, bei neun Patienten wurde als zusätzliche GvHK-Prophylaxe das Knochenmark mit Anti-T-Zell-Globulin inkubiert, von dem die Antikörper gegen hämopoetische Stammzellen absorbiert waren. Zwei von fünf auswertbaren Patienten, die unbehandeltes Knochenmark erhalten hatten, entwickelten chronische GvHK, während kein Patient nach ATCG-Inkubation des Knochenmarkes eindeutige GvH-Krankheit bekam. Sechs Patienten leben in Vollremission zwischen einem und 33 Monaten nach Knochenmarktransplantation (KMT). Fünf Patienten starben mit Rezidiven zwischen 3 1/2 und 24 Monaten nach KMT, drei Patienten mit interstitieller Pneumonie innerhalb von 3 Monaten nach KMT und drei Patienten innerhalb von 4 Wochen ohne ausreichende Knochenmarkfunktion. Vier von 13 Patienten, die vor mehr als 6 Monaten transplantiert wurden, überleben zur Zeit 11, 14, 19 und 33 Monate in Vollremission. Unsere Ergebnisse bestätigen, daß selbst in fortgeschrittenen Stadien akuter Leukämie durch KMT noch langfristige Remissionen erreichbar sind.
    Notes: Summary Seventeen patients with relapsed, acute leukemia were grafted with bone marrow from HLA-identical siblings by the ‘Munich Cooperative Group for Bone Marrow Transplantation’ during the period from August 1975 to June 1980. The antileukemic and immunosuppressive conditioning treatment consisted of high doses of Bischlorethyl nitrosourea, Cytosine-Arabinoside and Cyclophosphamide, as well as, total body irradiation of about 9 Gy (midline body dose) from dual60Cobalt sources. Methotrexate was given to all patients for prophylaxis of graft-versus-host disease (GvHD). Nine patients received marrow that was treated with anti-T-cell globulin (ATCG) “in vitro”. — Crossreacting antibodies against hemopoietic stem cells were removed by absorption. Two of 5 evaluable patients given untreated marrow developed chronic GvHD, while patients given ATCG-treated marrow did not show unequivocal symptoms of GvHD. Six patients are in complete remission one to 33 months following bone marrow transplantation (b.m.t.) Five patients died with relapses of leukemia between 3 1/2 and 24 months following b.m.t., 3 patients died with interstitial pneumonia within 3 months of b.m.t. and 3 patients died with insufficient graft function within 4 weeks of b.m.t. Four of thirteen patients that were grafted more than 6 months ago are presently alive and in continuous complete remission at 11, 14, 29 and 33 months following b.m.t. Our results confirm that longterm remissions can be obtained with b.m.t. in patients with acute leukemia in advanced stage.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Bone marrow transplantation ; Aplastic anaemia ; Knochenmarktransplantation ; Aplastische Anämie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Im Rahmen der Arbeitsgemeinschaft Knochenmarktransplantation — München (AG-KMT) wurden vom März 1975 bis Mai 1980 insgesamt 12 Patienten wegen schwerer, aplastischer Anämie mit Knochenmarktransplantation (KMT) behandelt. Sechs Patienten überleben derzeit mit normalem Blutbild und Knochenmark zwischen 10 Monaten und mehr als 5 Jahren nach KMT von HLA-identischen Geschwistern, eine Patientin steht noch in ambulanter Behandlung wegen lokalisierter, chronischer Graft-versus-Host Krankheit (GvHK), fünf Patienten sind klinisch gesund. Sechs Patienten starben, ein Patient starb am Tag vor KMT mit Hirnblutung, drei Patienten 32, 40 und 55 Tage nach KMT an den Folgen der Transplantatabstoßung, einer an schwerer GvHK 85 Tage nach KMT und einer 87 Tage nach KMT vermutlich an interstitieller Pneumonie nach Hirnblutung. Drei von 6 Patienten, die nur mit Cyclophosphamid (CY) vorbehandelt waren, starben infolge Abstoßung des Transplantates. Zwei erwachsene Patienten, die mit CY und „total lymphoid irradiation“ vorbehandelt waren, und drei Kinder, die nach KMT unbestrahlte Leukocytenkonzentrate von Knochenmarkspender erhalten hatten, stießen das Transplantat nicht ab. Die Ergebnisse der AG-KMT sind vergleichbar denen großer, spezialisierter Zentren für KMT und zeigen die Möglichkeiten einer Heilung schwerer aplastischer Anämien durch KMT von HLA-identischen Geschwistern. Die Erfolge sind besser bei frühzeitiger KMT.
    Notes: Summary From March 1975 until May 1980 twelve patients with severe aplastic anemia were grafted with bone marrow from HLA-identical siblings by the Munich Cooperative Group for Bone Marrow Transplantation. Six patients are alive between 10 months and more than 5 years after grafting with normal blood values and marrow. One patient is treated as an out patient for chronic localized graft-versus-host disease (GvHD), five patients are well and without treatment. Six patients have died, one patient with a cerebral hemorrhage the day before transplantation, three patients following rejection of grafts 32, 40 and 55 days after grafting, one patient with severe GvHD 85 days after grafting and one patient, probably with interstitial pneumonia, following cerebral hemorrhage. Three of 6 patients who were conditioned with Cyclophosphamide (CY) only died following rejection of the graft. Two adults who were conditioned with CY and “total lymphoid irradiation” and three children, who were given unirradiated leukocyte concentrates from the marrow donor after grafting, did not reject their grafts. The results of the Munich-Cooperative Group for Bone Marrow Transplantation are comparable to those of large, specialized centers for bone marrow transplantation, they indicate possibilities of cure of severe aplastic anemia by marrow grafts from HLA-identical siblings. They confirm that better results are obtained with earlier transplantation in the course of the disease.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Acute lymphatic leukaemia ; T cell antigen ; E-receptor ; C3-receptor ; Acute undifferentiated leukaemia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary The lymphoblasts from 100 patients with acute lymphocytic leukaemia were investigated for the expression of receptors for sheep erythrocytes (E) and of a specific heterologous T cell antigen (T). In 17 cases, both T cell markers were expressed simultaneously on the leukaemic cells. In 13 cases only T antigens could be demonstrated on the lymphoblasts. A quantitative analysis of T antigens by immunoautoradiography revealed that the T expression of E−T+-lymphoblasts was in general like that of E+T+-lymphocytes in the blood of normal persons, in several cases even higher. Therefore, the failure of E-rosette formation cannot be correlated to a decrease of the other T cell differentiation marker. In 7 out of 9 tested cases, a strong acid phosphatase reaction product located paranuclearly could be demonstrated. Complement-receptors were expressed in 3 of 5 cases which were also demonstrated in some cases of the E+T+-ALL group. The latter group was characterized by a T antigen expression like that of thymocytes. 4 cases of the E−T+ALL group were adults. Since the leukaemia cells of 2 cases were negative for acid phosphatase, PAS and all surface markers including cALL antigen, the T antigen can classify undifferentiated and otherwise unclassificable leukaemias. The clinical significance of the E−T+-ALL seems to be important since 5 out of 9 children with this type of ALL died soon after diagnosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein Junge mit schwerer Knochenmarkaplasie und ein Mädchen mit rezidivierender akuter lymphatischer Leukämie wurden nach entsprechender immunsuppressiver und antileukämischer Vorbehandlung mit Knochenmark von HL-A-identischen, MLC-negativen Geschwistern transplatiert. Beide Kinder sind 7 bzw. 2 Monate nach Knochenmarkaplasie oder akuter lymphatischer Leukämie im Rezidiv in Betracht gezogen werden, wenn HL-A-identische, MLC-negative Geschwister zur Verfügung stehen.
    Notes: Summary A boy with severe Aplastic Anemia (AA) and a girl with Acute Lymphoblastic Leukemia (ALL) in relapse have been grafted with marrow from HL-A identical, mixed leukocyte culture (MLC) negative siblings after appropriate immunosuppressive and antileukemic therapy. Both of them are well 7 and 2 months after transplantation respectively. Bone marrow transplantation should be considered in children with AA and ALL in relapse, if HL-A identical, MLC negative sibling are available.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...