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  • 1
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Thrombocythaemia ; Platelet morphology ; Platelet function ; Haemorrhagic diathesis ; Splenomegaly ; Myeloproliferative Syndrome ; Thrombozythämie ; Thrombozytenmorphologie ; und Funktion ; Hämorrhagische Diathese ; Splenomegalie ; Myeloproliferatives Syndrom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das Krankheitsbild der primären (idiopathischen) Thrombozythämie ist im Kindesalter sehr selten. Hämorrhagische Diathese, Splenomegalie und Vermehrung der Thrombozyten stellen die Leitsymptome dar. Der Fall eines 9jährigen Mädchens mit Thrombozytenwerten zwischen 2,8 und 4,5×106/mm3 wird beschrieben. Licht- und elektronenoptisch fand sich ein defekter Zellaufbau von Megakaryozyten und Thrombozyten. Die Funktionsdiagnostik zeigte eine defekte thrombozytäre Reaktivität. Diese Befunde werden zu der bestehenden hämorrhagischen Diathese sowie zu Befunden bei primärer und sekundärer Thrombozytämie im Erwachsenenalter in Beziehung gesetzt. Der mögliche Zusammenhang mit myeloproliferativen Syndromen wird diskutiert.
    Notes: Summary Primary (idiopathic) thrombocythaemia is a rare disease in childhood. Haemorrhagic diathesis and splenomegaly are principal findings besides thrombocytosis. The case of a nine year old girl with thrombocyte levels between 2.8 and 4.5×106/µl is described. The examination in light and electron microscopy revealed various morphological abnormalities in thrombocytes and megakaryocytes. Platelet function was disturbed in various degrees. The impact of functional abnormalities on the haemorrhagic diathesis is discussed. The findings in this child were compared to those of the better characterized picture of primary and secondary thrombozytosis in adulthood. Possible pathogenic relations to myeloproliferative diseases are also discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Kollagen ; Immunfluorescenz ; Thrombus ; Blutplättchen ; Collagen ; immunofluorescence ; thrombus ; platelets
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Sections of arterial walls and of thrombi and smears of leukocytes previously incubated in vitro with collagen type III were examined by immunohistochemical technique for the presence of collagen types I, II and III. In arterial walls collagen type III was detected immediately underlaying the endothelial cell layer and in the tissue between tunica elastica interna and adventitia. Collagen type I was not shown in the subendothelial layer. Fresh thrombi contained occasionally collagen, but only of type III. This was associated with leukocytes. Leukocytes were capable in vitro to associate and/or phagocytose collagen type III and this could be visualized immunohistochemically. The data show that collagen type III in vivo may play a crucial role in the initiation of thrombus formation.
    Notes: Zusammenfassung Schnitte von arteriellen Gefäßwänden und von Thromben sowie Ausstriche von Leukocyten, die in vitro mit Kollagen Typ III inkubiert worden waren, wurden mit Hilfe der indirekten Immunfluorescenz auf die Verteilung und Anwesenheit von Kollagen Typ I, II und III untersucht. In Arterienwänden wurde Kollagen Typ III direkt subendothelial gefunden, sowie zwischen Tunica elastica interna und Adventitia. Kollagen Typ I war in der subendothelialen, der Tunica elastica interna direkt aufliegenden Schicht nicht nachweisbar. Frische Thromben enthielten gelegentlich Kollagen, jedoch nur Typ III. Dieses war mit Leukocyten assoziiert. Auch in vitro waren Leukocyten in der Lage, Kollagen Typ III zu assoziieren und/oder phagocytieren. Solches Kollagen war immunohistochemisch nachweisbar. Die Ergebnisse zeigen, daß Kollagen Typ III vermutlich eine entscheidende Rolle bei der arteriellen Thrombusbildung spielt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Kollagentypen ; Plättchenaggregation ; Collagen types ; platelet aggregation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Collagen types I, II and III from man and calf are distinctly different with respect to their effect on the induction of the aggregation of human platelets. Collagen type III was found to be a particularly potent inducer of platelet aggregation. The pathogenetic implications of these observations are briefly discussed.
    Notes: Zusammenfassung Die Kollagentypen I, II and III von Mensch und Kalb weisen in löslicher und strukturierter Form deutliche Unterschiede in ihrer Wirkung auf die Aggregation menschlicher Thrombocyten auf. Eine besonders stark aggregierende Wirkung wurde für das Typ III Kollagen gefunden. Die pathogenetische Bedeutung dieses Befundes wird kurz diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 35 (1977), S. 155-157 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 36 (1978), S. 247-247 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Akute nichtlymphoblastische Leukämie ; intensivierte Induktionstherapie ; Toxizität ; prognostische Faktoren ; Acute nonlymphocytic leukemia ; Intensified induction therapy ; Toxicity ; Prognostic factors
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Cytosine arabinoside (ARA-C) and daunorubicin (DNR) (7+3 regimen) produced complete remission (C.R.) in 16 of 31 adult patients with ANLL (regimen A). Addition of vincristine (VCR) and ifosfamide (IF) revealed C.R. in 5 of 11 patients (regimen B). Dosage escalation for ARA-C and DNR and additional thioguanine (T.A.D. regimen) produced C.R. in 5 of 9 patients when ARA-C was given by continuous infusion (regimen D) and in 8 of 10 patients when given by bolus injections (regimen F). Clearance of blasts from the bone marrow by the first course was achieved in 11 of 14 patients by the T.A.D. regimens D and F vs. 15 of 38 patients by regimens A and B (p〈0.05). Time to recovery of neutrophils and platelets after one course of D or F was not prolonged as compared to A and B provided that clearance of bone marrow blasts was adequate. Increased dose of ARA-C by continuous infusion (D) instead of bolus injections (F) induced unacceptable gastrointestinal toxicity. In (only evaluable) regimen A median remission duration was 11.5 (1-31+) months. In patients with adequate blast clearance by the first course median remission duration was 19 (5-31+) months vs. 2.5 (1–6) months in the delayed blast clearance group (p〈0.001). In patients under 60 years of age in regimens D and F 11 of 11 achieved C.R. vs. 18 of 34 in A and B (p〈0.025). In patients receiving chemotherapy at original dosage 12 of 14 in regimens D and F achieved C.R. vs. 13 of 26 in A and B (p〈0.1).
    Notes: Zusammenfassung Cytosin-Arabinosid (ARA-C) und Daunorubicin (DNR) (7+3-Schema) führten bei 16 von 31 erwachsenen Patienten mit ANLL zu einer kompletten Remission (C.R.) (Regime A). Das identische Schema erweitert durch Vincristin (VCR) und Ifosfamid (IF) ergab eine C.R. bei 5 von 11 Patienten (Regime B). Dosissteigerung für ARA-C und DNR sowie Ergänzungen durch Thioguanin (TG) (T.A.D.-Schema) ergab C.R. bei 5 von 9 Patienten, wenn ARA-C kontinuierlich infundiert wurde (Regime D) und bei 8 von 10 Patienten wenn ARA-C als Bolus-Injektionen gegeben wurde (Regime F). Eine adäquate Blastenreduktion im Knochenmark bereits nach dem ersten Kurs zeigten bei den T.A.D.-Schemata D und F 11 von 14 Patienten gegenüber 15/38 bei A und B (p〈0,05). Die Erholungszeit der Neutrophilen und Thrombozyten war nach einem D- oder F-Kurs nicht länger als nach einem A- oder B-Kurs, sofern eine adäquate Blastenreduktion erzielt wurde. Erhöhte Dosis von ARA-C als Dauerinfusion (D) statt Bolusinjektion (F) verursachte inakzeptable gastro-intestinale Nebenwirkungen. Nach dem am längsten verfolgten Regime A betrug die mediane Remissionsdauer 11,5 (1-31+) Monate, und zwar bei Patienten mit adäquater Blastenreduktion durch den ersten Kurs 19 (5-31+) Monate vs. 2,5 (1–6) Monate bei Patienten mit verzögerter Blastenreduktion (p〈0,001). Bei Patienten unter 60 Jahren erreichten 11/11 bei den Regimen D und F eine C.R. gegenüber 18/34 in A und B (p〈0,025). Bei den Patienten ohne Dosisreduktion erreichten 12/14 bei den Regimen D und F und 13/36 bei A und B eine C.R. (p〈0,1).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 41 (1980), S. 141-145 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 42 (1981), S. 383-385 
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1432-0584
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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