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  • 1
    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Cochlear Implant ; Ambulante Rehabilitation ; Kinder ; Erwachsene ; Ergebnisse ; Keywords Cochlear implant ; Outpatient rehabilitation ; Cost effectiveness ; Results ; Children ; Adults
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Background and objective. This study compares the results of the outpatient-based program of the Cochlear Implant Center Ruhr with inpatient-based rehabilitation, which is almost exclusively performed in Germany. Patients/methods. The Department of Otorhinolaryngology at the University of Essen in Germany provided 52 patients with either 22- or 24-channel Nucleus cochlear implants from March 1996 to July 1999. Almost all patients (n=49) were rehabilitated on an outpatient basis, which is the standard in many cochlear implant centers outside Germany. Results. The longest follow-up period at the University of Essen Department of Otorhinolaryngology was 36 months. Minor complications occurred in 10% of the patients. After 24 months, the first three implanted patients were able to discriminate 100% of numbers and over 60% of syllables in the Freiburg speech discrimination test. The patients who developed an understanding of open speech were able to discriminate 31 words per minute with cochlear implant and without lipreading after 24 months. Children were seen to double their Schmid-Giovannini scores at 6 months postimplantation. Conclusions. The Essen outpatient-based cochlear implant program demonstrates results in speech development and speech understanding equal to those of centers providing inpatient rehabilitation. A special advantage is continuous rehabilitation with professionals known to the child for several years. In children especially, exhaustive commuting reduces school attendance and is a burden on the accompanying guardians. As an inpatient, however, the child is torn from his familiar environment. Parents with several children have particular difficulties in accompanying their child and indeed this may not always be possible.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund und Fragestellung. In dieser Arbeit werden die Ergebnisse der ambulanten Rehabilitation nach Cochlear-Implant-Versorgung mit denen der stationären Rehabilitation verglichen, die bisher in Deutschland fast ausschließlich durchgeführt wird. Von März 1996 bis Juli 1999 wurden an der Universitäts-Hals-Nasen-Ohren-Klinik Essen 52 taube oder an Taubheit grenzende Patienten mit einem 22-kanaligen bzw. 24-kanaligen Nucleuscochlear-Implant versorgt. Fast alle Patienten (n=49) konnten wohnortnah ambulant rehabilitiert werden, wie dies dem internationalen Standard entspricht. Ergebnisse. Der längste bisherige Nachbeobachtungszeitraum an der Universitäts-Hals-Nasen-Ohren-Klinik Essen sind 36 Monate. Nach 2 Jahren wurden von den 3 am längsten nachbeobachteten Patienten 100% der Zahlen und über 60% der Einsilber im Freiburger Sprachtest verstanden. Im “speech tracking” erreichten Patienten mit CI und ohne Lippenabsehen nach 24 Monaten 31 Wörter/min. Die Kinder zeigten 6 Monate nach Implantation eine Verdopplung des Scores im Test nach Schmid-Giovannini. Schlussfolgerungen. Das Essener Modell zeigt, dass eine ambulante Rehabilitation nach CI zu vergleichbaren Ergebnissen in der Sprachentwicklung und im Sprachverstehen führt, wie sie von anderen Zentren vorgelegt wurden, in denen fast ausschließlich stationär rehabilitiert wird. Besonders bei Kindern bedeuten lange Anfahrtswege mit einwöchigem stätionärem Aufenthalt Schulausfälle und eine Belastung für die begleitenden Eltern und Familienangehörigen zu Hause, sowie erhebliche Fahrtkosten. Stationäre Aufenthalte zur Rehabilitation reißen zudem das Kind aus seiner gewohnten Umgebung und sind für Eltern mit mehreren Kindern oft unmöglich.
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  • 2
    ISSN: 1433-0458
    Keywords: Schlüsselwörter Hypopharynxkarzinome ; Simultane Radio-Chemo-Therapie ; Salvagechirurgie ; LENT-SOMA ; EORTC ; Key words Hypopharyngeal carcinomas ; Simultaneous radiochemotherapy ; Salvage surgery ; Lent-Soma index ; European Organisation for Research and Treatment of Cancer-Modul
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Forty-one patients with locally advanced hypopharyngeal carcinomas were followed for at least 3 years (median, 60 months) after simultaneous radiochemotherapy. Conventionally fractionated radiotherapy was administered as 5×2 Gy/week to a total dose of 30 Gy within 3 weeks. From the fourth week an accelerated hyperfractionated schedule was used as 2×1.4 Gy/day five days weekly given exclusively to the first order target volume of macroscopic tumor (adding up to a total dose of 72 Gy in six weeks). The second and third order target volumes received conventional fractionation only to 60 Gy and 50 Gy, respectively. The moderate acceleration of the concomitant boost scheme in the second half was counterbalanced during the first week by the introduction of a 5-fluorouracil bolus of 350 mg/M2 with 200 mg/M2 folinic acid and a subsequent continuous infusion using the same dose each 24 h for 5 days. Additionally, a Mitomycin-C bolus of 10 mg/M2 was infused at the fifth day and on the first day of the sixth week. Six weeks after treatment the patients were restaged. In cases with residual carcinoma salvage surgery was performed (11 patients). Late effects of therapy were analyzed according to the Lent-Soma index and life quality according to the European Organisation for Research and Treatment of Cancer-Modul. Late effects of treatment were tolerable and were controlled locally. The 3-year-survival rate was 39%, with a local-regional recurrence-free control rate of 71%. Fifty-two percent of all cases of death were caused by distant metastases, secondary carcinomas or other diseases not related to tumor recurrence. The poor prognosis of hypopharyngeal carcinomas despite acceptable local tumor control may be due to specific biological factors present in affected patients.
    Notes: Zusammenfassung 41 Patienten mit lokal weit fortgeschrittenen Hypopharynxkarzinomen wurden mindestens 3 Jahre (median: 60 Monate) nach primärer hyperfraktionierter, akzelerierter Radio- und simultaner Chemotherapie mit 5 FU, Mitomycin C und Folinsäure nachkontrolliert. Bei 11 Patienten erfolgte 6 Wochen nach Abschluß der Therapie eine Salvageoperation. Die lokoregionäre Rezidivfreiheit lag bei 71%, die 3-Jahres-Überlebensrate bei 39%. Todesursache waren in 52% der Todesfälle Fernmetastasen, Zweitkarzinome oder andere Krankheitsursachen. Diese Risiken stiegen nach 2 Jahren kontinuierlich an, während nach 31 Monaten kein Patient mehr infolge eines lokoregionären Rezidivs verstarb. Therapiebedingte Spätfolgen wurden nach dem LENT-SOMA-Index und die Lebensqualität nach dem EORTC-Modul beurteilt. Sämtliche Therapiespätfolgen waren kontrollierbar und wenig toxisch. Im Vordergrund standen Mundtrockenheit und Beschwerden von seiten der Kaumuskulatur. Da bei lokal weit fortgeschrittenen Hypopharynxkarzinomen die Überlebenszeit nur z.T. von der Kontrolle des lokoregionären Befund abhängig ist, kommt den Ergebnissen der Funktionalität und Lebensqualität nach Behandlung des Primärtumors und der lokalen Lymphabflußwege eine besondere Bedeutung zu.
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  • 3
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Fat cells ; obesity ; enzymes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Les mesures suivantes onp été faites sur des cellules adipeuses de tissu humain sous-cutané provenant de sujets obèses et de sujets normaux: diamètre moyen des cellules, contenu lipidique moyen des cellules, volume moyen des cellules adipeuses et volume de l'espace sans lipides. Le tissu a été obtenu à l'occasion d'opérations chirurgicales ou chez des volontaires sous anesthésie locale. Dans des extraits de cellules adipeuses ont été mesurées les activités des enzymes suivants: glucose-6-phosphate déshydrogenase, phosphoglucomutase, fructose-6-phosphate kinase, hexosephosphatisomerase, aldolase, glycerinaldehydphosphate déshydrogenase, phosphoglycerate kinase, pyruvate kinase, lactate déshydrogenase. — Le diamètre moyen des cellules adipeuses est significativement augmenté chez les sujets obèses d'un poids excédant 50% de la normale. Le volume moyen des cellules adipeuses calculé d'après le diamètre des cellules adipeuses est passé d'une valeur de 376±115× 10−6 mm3 chez des sujets normaux à une valeur de 799±99.5× 10−6 mm3 chez des sujets obèses. — Le contenu lipidique moyen d'une cellule adipeuse isolée est deux fois plus important que chez les sujets normaux. De même, l'espace cellulaire sans lipides est significativement accru. Mais le pourcentage de l'espace sans lipides par rapport à une masse de cellules adipeuses définie est significativement moins élevé chez les sujets obèses que chez les normaux. — Par rapport aux triglycerides, les activités des enzymes HIM, G6PDH et aldolase dans les cellules adipeuses de sujets ayant un excédent de poids supérieur à 50% sont plus réduites et de même dans une deuxième série, y compris LDH. Les logarithmes des activités de ces enzymes et ceux de l'excédent de poids sont en corrélation négative de façon significative. Le contenu moyen absolu des enzymes des cellules adipeuses chez les sujets obèses s'est montré supérieur par rapport à celui des cellules des sujets de poids normaux. L'augmentation n'est significativement élevée que pour LDH et HIM. Le comportement des enzymes dans les cellules adipeuses de sujets obèses n'est pas en relation avec l'augmentation du volume de la cellule adipeuse. Au contraire, les activités se montrent plus réduites pour les enzymes G6PDH, HIM et LDH, si les valeurs sont mises en rapport avec une masse de cellules adipeuses définie après la correction de l'espace extracellulaire.
    Abstract: Zusammenfassung An isolierten Fettzellen aus subcutanem menschlichen Fettgewebe Normgewichtiger und Adipöser, das bei chirurgischen Operationen gewonnen oder bei Freiwilligen in Lokalanästhesie exzidiert wurde, wurden folgende Parameter gemessen bzw. berechnet: mittlerer Zelldurchmesser, mittlerer Lipidgehalt der Zellen, mittleres Fettzellvolumen und Volumen des lipidfreien Raumes. In Fettzellextrakten wurden die Aktivitäten folgender Enzyme gemessen: Glucose-6-Phosphatdehydrogenase, Phosphoglucomutase, Fructose-6-phosphatkinase, Hexosephosphatisomerase, Aldolase, Glycerinaldehydphosphatdehydrogenase, Phosphoglyceratkinase, Pyruvatkinase, Lactatdehydrogenase. — Der mittlere Fettzelldurchmesser war bei Fettsüchtigen mit einem Übergewicht von mehr als 50% signifikant erhöht. Das aus dem Fettzelldurchmesser errechnete mittlere Fettzellvolumen stieg von einem Wert von 376±115 × 10−6 mm3 bei Normgewichten auf 799±99.5 × 10−6 mm3 bei Fettsüchtigen. — Der mittlere Lipidgehalt einer einzelnen Fettzelle war bei Fettsüchtigen mehr als doppelt so groß als bei Normgewichtigen. Auch der lipidfreie Restraum war bei Fettsüchtigen signifikant größer. Der prozentuale Anteil dieses lipidfreien Raumes an einer definierten Fettzellmasse war aber bei Übergewichtigen signifikant kleiner als bei Normgewichtigen. — Bezogen auf Triglyceride waren die Aktivitäten der Enzyme HIM, G6PDH und Aldolase in den Fettzellen der Probanden mit mehr als 50% Übergewicht signifikant herabgesetzt, in einer zweiten Serie auch LDH. Es bestanden signifikante negative Korrelationen der Logarithmen dieser Enzyme zum Logarithmus des Übergewichtes. Der mittlere absolute Enzymgehalt der Fettzellen Fettsüchtiger wurde gegenüber demjenigen der Zellen Normgewichtiger erhöht gefunden. Der Anstieg war aber nur für LDH und HIM signifikant. Das Verhalten der Enzyme in den Fettzellen Adipöser stand nicht sicher in Relation zur Volumenvergrößerung der Fettzelle. Im Gegensatz dazu ergaben sich herabgesetzte Aktivitäten für die 4 untersuchten Enzyme Aldolase, G6PDH, HIM und LDH, wenn die Werte auf eine definierte Fettzellmasse nach Korrektur für den extrazellulären Raum bezogen wurden.
    Notes: Summary The following parameters have been determined or calculated in isolated adipocytes from subcutaneous human adipose tissue from normal weight and obese subjects, obtained during surgical interventions or from volunteers who received local anaesthesia. Mean cell diameter, mean cellular lipid content, mean fat cell volume, and volume of lipid-free space. In fat cell extracts the activities of the following enzymes were measured: Glucose-6-phosphate-dehydrogenase, Phosphoglucomutase, Fructose-6-phosphatekinase, Hexosephosphate-isomerase, Aldolase, Glycerolaldehyde-phosphate-dehydrogenase, Phosphoglycerate-kinase, Pyruvate-kinase, Lactate-dehydrogenase. — In subjects with more than 50% overweight, the mean fat cell diameter was significantly increased. Mean fat cell volume calculated from fat cell diameter increased from 376±115 mm3 × 10−6 in normal weight to 799±99.5 mm3 × 10−6 in obesity. — In obese subjects the mean lipid content of individual adipocytes was twice as high as in normal weight subjects. The lipidfree residual space was also significantly larger in obesity. Nevertheless, this lipid-free space occupied a significantly smaller percentage of a defined fat cell mass in obese than in normal weight subjects. — Related to triglyceride content, the activities of HIM, G6PDH, and Aldolase were significantly reduced in adipocytes of subjects with more than 50% overweight, in a second series this was true for LDH also. There were significant negative correlations of the logarithms of these enzymes to the logarithm of overweight. There was an increased mean absolute enzyme content in adipocytes of obese subjects compared with those of normal weight persons. However, this increase was significant for LDH and HIM only. It is not certain that the enzyme pattern in the fat cells of obese subjects is related to the increase in cell volume. When related to a defined fat cell mass after correction for extra-cellular space, diminished activities for Aldolase, G6PDH, HIM, and LDH were found.
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  • 4
    ISSN: 1432-0428
    Keywords: Human adipose tissue ; fat cell size ; obesity ; lipolysis ; reesterincation ; norepinephrine ; theophylline ; DB-C-AMP
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Le but de ce travail est d'examiner si la lipolyse (libération de glycérol et d'acides gras libres) du tissu adipeux humain sous-cutané étudiéin vitro est affectée par l'excès ou le déficit pondéral et par la taille des adipocytes. Chez 86 sujets, une relation très étroite a pu être établie entre l'excès ou le déficit pondéral d'une part, et le logarithme de la teneur en lipides ou le logarithme du diamètre moyen des adipocytes du tissu adipeux sous cutané abdominal d'autre part. Cependant, même en cas d'adiposité extrême le diamètre moyen de l'adipocyte ne dépasse pas 135μ. Dans ces cas, l'obésité dépend à la fois d'une hypertrophie et d'une hyperplasie du tissu adipeux. La libération basale d'acides gras et de glycérol dans le milieu d'incubation n'est pas affectée par la surcharge pondérale, si l'on se réfère à la teneur en lipides du tissu adipeux. Par contre, cette libération d'acides gras et de glycérol est significativement plus grande si l'on se réfère au diamètre moyen des cellules. Dans l'obésité, la libération d'acides gras libres est proportionellement plus faible que celle de glycérol. Une augmentation de la lipolyse a pu être obtenue par l'adjonction au milieu d'incubation de nor-adrénaline, de théophylline et de dibutyryl-AMP cyclique. La relation dose-effet fut comparable que le tissu adipeux provienne de sujets de poids normal ou d' individus obèses. Néanmoins, exprimée en % des valeurs de base, la stimulation de la lipolyse est plus faible chez les patients obèses. Une corrélation négative entre la réponse lipolytique au dibutyryl-AMP cyclique et le diamètre des adipocytes a été observée. La quantité absolue de glycérol ou d'acides gras libérés en présence de noradrénaline, de théophylline ou de dibutyryl-AMP cyclique était en corrélation positive avec le diamètre des adipocytes. Bien que le glucose stimule la libération de glycérol et inhibe la libération d'acides gras libres, ces effets du glucose n'ont pu être mis en relation avec le diamètre cellulaire moyen. — Nos observations nous permettent de conclure que les adipocytes de grande taille possèdent une quantité supplémentaire de lipase et que dans les conditions basales la proportion de lipase active dans ces cellules est vraisemblablement plus élevée.
    Abstract: Zusammenfassung Die Lipolyse (Freisetzung von Glycerin und freien Fettsäuren) des subcutanen menschlichen Fettgewebesin vitro wurde in Abhängigkeit vom relativen Körpergewicht und der Fettzellgröße untersucht. Bei 86 Personen bestanden hochsigniflkante logarithmische Beziehungen zwischen relativem Körpergewicht, Fettzelldurchmesser und Lipidgehalt des subcutanen Fettgewebes der Bauchregion. Ein mittlerer Fettzelldurchmesser von 135 μ wurde auch bei extremer Adipositas praktisch nie überschritten. Adipositas ist in diesen Fällen auf Hypertrophie und Hyperplasie des Fettgewebes zurückzuführen. — Die basale Freisetzung von Glycerin und freien Fettsäuren bezogen auf den Lipid-gehalt war bei Normund Übergewicht nicht signifikant unterschieden. Die Metabolitfreisetzung der Einzelzelle nahm jedoch mit wachsendem Zelldurchmesser zu. Der LipolysequotientQ (Verhältnis FFS-Freisetzung: Glycerinfreisetzung) war bei Adipositas signifikant kleiner. — Die Lipolyse wurde durch Norepinephrin, Theophyllin und Dibutyryl-cyclo-AMP stimuliert. Die Konzentrations-abhängigkeit der Effekte war bei Normund Übergewicht ähnlich. — Die Stimulierbarkeit der Lipolyse in Prozent des Basalwertes war bei Adipositas vermindert. Es bestand eine negative Korrelation der Stimulierbarkeit durch Dibutyryl-cyclo-AMP zum Zelldurchmesser. Die absolute Metabolitfreisetzung der Fettzelle bei Stimulation mit Noradrenalin, Theophyllin oder Dibutyryl-cyclo-AMP nahm mit steigender Zellgröße signifikant zu. — Zusatz von Glucose führte zur Steigerung der Glycerin-freisetzung und zur Hemmung der FFS-Freisetzung, die Korrelation der Lipolyse zum Zelldurchmesser wurde dadurch nicht wesentlich verändert. — Diese Beobachtungen lassen den Schluß zu, daß große Zellen mit zusätzlicher Gesamtlipase ausgestattet sind und daß unter Basalbedingungen das Verhältnis inaktiver Prolipase zur aktiven Lipase zugunsten des aktiven Enzyms verschoben ist.
    Notes: Summary Lipolysis (release of glycerol and free fatty acids) of subcutaneous human adipose tissuein vitro has been investigated in relation to relative body weight and fat cell size. Studying 86 persons, there was a highly significant logarithmic relation between relative body weight, fat cell size and lipid content of subcutaneous adipose tissue obtained from the abdominal region. Even in extreme obesity a mean fat cell diameter of 135 μ was generally not exceeded. In these cases overweight is due to hypertrophy as well as hyperplasia of adipose tissue. — The basal FFA and glycerol release, calculated on the basis of the lipid content, did not significantly differ in normal and overweight persons. The lipolysis of the individual cell increased, however, with increasing cell diameter. The quotient of resterification (FFA release: glycerol release) was significantly lower in obesity. — When lipolysis was stimulated with norepinephrine, theophylline or dibutyryl-cyclic AMP, the dose response relations were similar in obesity and normal weight. — The stimulation of lipolysis, expressed as % of baseline, was diminished in obesity. Stimulation with dibutyryl-cyclic-AMP was negatively correlated to the cell diameter. — The absolute release of metabolites per fat cell after stimulation with norepinephrine, theophylline or dibutyryl-cyclic AMP was positively correlated with the fat cell diameter. — Addition of glucose resulted in an increment in glycerol release and an inhibition of FFA release. However, the correlation of lipolysis with fat cell diameter was not affected. — The observations suggest that large fat cells are provided with additional total lipase. Under basal conditions the relation of inactive pro lipase to active lipase seemed to change in favour of the active enzyme.
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