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  • 1
    ISSN: 1434-3924
    Keywords: Schlüsselwörter All-inside-Technik ; VKB-Rekonstruktion ; Anatomiegerechte Transplantatfixierung ; Scheibenwischereffekt ; Isokinetiktest ; Key words All-inside technique ; ACL reconstruction ; Anatomically correct graft fixation ; Windshield-wiper effect ; Isokinetic test
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Biomechanically correct positioning of the replacement material is vital for a successful operation in anterior cruciate ligament (ACL) surgery. However, intra-articular fixation of the ACL to the anatomic origin and insertion has not yet been performed using any surgical technique. The transtibial canal is the principle underlying all previous ACL reconstruction operations. External fixation at such a distance exerts substantial strain on the graft in the tibial canal. This strain is due to a “windshield-wiper motion” occurring with each extension and flexion of the knee. Detrimental shearing forces at the graft’s point of exit additionally weaken the replacement material. The all-inside technique is an innovative development in arthroscopic ACL surgery which obviates the need for a transtibial canal and fixes the graft anatomically correctly to the femoral origin and tibial insertion. The way in which the lateral third of the patellar tendon is excised is new. No patellar bone core is removed. Thus long-term post-operative patellar pain, which is otherwise frequent, does not occur. The chief advantages of the all-inside technique are as follows: anatomic graft fixation to the origin and insertion of the ACL; no graft overloading in a transtibial canal, shear stresses and the windshield-wiper effect are eliminated; a dorsally open, tibial fixation angle of the graft, which counteracts ventral translation forces of the tibia; simplified revision possibilities; and a lower morbidity rate. The greatly reduced morbidity of patients operated on with this technique ensures a faster and more successful rehabilitation and a sufficient muscular build-up. For all isokinetic test parameters investigated, the all-inside technique consistently yielded the best results.
    Notes: Die biomechanisch und anatomisch korrekte Plazierung des Transplantats ist Grundlage für den Operationserfolg in der vorderen Kreuzbandchirurgie. Eine anatomiegerechte Fixierung am anatomischen Ursprung und Ansatzes des vorderen Kreuzbands konnte aber bisher von keiner Operationstechnik realisiert werden. Grundprinzip aller Ersatzoperationen des vorderen Kreuzbands ist ein transtibialer Kanal, in welchem die Fixierung des Transplantats fern des eigentlichen anatomischen Ansatzes erfolgt. Diese nichtanatomische Fixierung verursacht eine erhebliche Transplantatbeanspruchung im transtibialen Kanal, die auch als Scheibenwischereffekt bezeichnet wird. Zusätzlich erfolgt eine erhebliche Scherbelastung an der Transplantataustrittsstelle, die zu einer zusätzlichen Tranplantatschwächung führt. Die All-inside-Technik ist eine neue, innovative Operationstechnik zur vorderen Kreuzbandrekonstruktion, die auf einen transtibialen Kanal verzichtet und das Transplantat anatomiegerecht fixiert. Das laterale Patellarsehnentransplantat wird mit einer neuen Entnahmetechnik ohne patellaren Knochenblock entnommen. Die postoperative Patellarsehnenproblematik entfällt dadurch. Hauptvorteile der All-inside-Technik sind die anatomiegerechte Transplantatfixierung am anatomischen Ursprung und Ansatz, die fehlende Transplantatüberanspruchung in einem transtibialen Kanal, ein nach dorsal offener tibialer Fixierungswinkel, welcher ventralen Transplantationskräften der Tibia entgegenwirkt, vereinfachte Revisionsmöglichkeiten und eine geringere Gesamtmorbidität. Die Reduktion der Morbidität erlaubt eine schnelle und erfolgreiche postoperative Rehabilitation. Bei allen im Isokinetiktest untersuchten Parametern zeigte die All-inside-Technik die besseren Ergebnisse.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Journal of High Resolution Chromatography 9 (1986), S. 224-235 
    ISSN: 0935-6304
    Keywords: Thin-layer chromatography, HPTLC ; Biological matrices ; Fluorimetric detection ; Selenium ; Chemistry ; Analytical Chemistry and Spectroscopy
    Source: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: The present determination of selenium in biological matrices by HPTLC with in situ fluorimetric detection is an accurate alternative method, comparable to other established methods such as photometry, polarography, neutron activation, or X-ray fluorescence analysis, gas chromatography, and atomic absorption spectrometry.The excellent sensitivity of this procedure is proved by the detection limit of 250 fg of selenium per spot (using purified 2,3,1-naphthoselenodiazole). The oxidation of organic matrices, applying a novel digestion procedure, may be carried out with little instrumental expenditure.Sample preparation steps, such as the oxidation of selenium to Se (VI) and subsequent reduction to Se (IV) do not lead to significant random or systematic errors, nor does the digestion step, if an optimized procedure is used.A recovery rate of 103% and nearly parallel calibration curves for digested selenocysteine standards compared with spiked human serum samples demonstrate the accurate quantitative preparation of a biological matrix. Any interfering metal ions can be masked by addition of chelate-forming reagents.
    Additional Material: 24 Ill.
    Type of Medium: Electronic Resource
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