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  • Androgenesis  (1)
  • Crystal Structure  (1)
  • Cuffdruck  (1)
  • Ethylenedithiobis(dimethylsulfonium) Salts  (1)
Materialart
Erscheinungszeitraum
Schlagwörter
  • 1
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 389-397 
    ISSN: 1432-055X
    Schlagwort(e): Schlüsselwörter Larynxmaske ; Augenoperation ; Leckdruck ; Cuffdruck ; Serieller Totraum ; Key words Laryngeal mask airway ; Eye surgery ; Leak pressure ; Cuff pressure ; Dead space
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Abstract Background: We prospectively used the laryngeal mask airway (LM) in eye surgery to evaluate: 1) the limits of safe handling; 2) the feasibility of its use in long operative procedures, and 3) whether patients with higher anaesthetic risk (hypertension, asthma, children) may profit from the LM. Methods: In 792 patients leak pressure, cuff volume, duration of anaesthesia, and complications were noted; 33 were children under 10 years of age, 100 had hypertension or severe asthma. In 54 patients cuff volume was increased to measure its influence on leak pressure; in 241 leak pressure was also measured at the end of the procedure; in 31 cuff pressure was measured under standard conditions over time; in 7 dead space was evaluated with the BANALYZER program; and in 300 blind endotracheal suction was attempted through the LM. Results: Limits for the safe use of the LM were a leak pressure 〈12 cm H2O combined with insufficient spontaneous ventilation (CO2et 〉7 vol.%; n=14), dislocation with gastric inflation (n=2), and bronchial secretions (n=1), as blind suctioning of the trachea through the LM was possible in only 1 out of 300 attempts. These limits could be recognised before the start of the operation in most cases. Laryngospasm or closure of the glottis (n=36, 4.5%) was treatable and did not necessitate abandoning the use of the LM. Mean leak pressure was 17.7±4.8 cm H2O, showing a comparable distribution in adults and in children and being improved mainly by position changes of the LM, but not by changes in cuff volume. No gas leak occurred when the individual peak inspiratory pressure was equal to or lower than the measured leak pressure except in children. Dead space was almost halved by the LM compared to a face mask (90±13 vs. 162±31 ml; P〈0.05), allowing spontaneous breathing to be adequate even when manual assistance of ventilation was not possible (n=14, 1.8%). In patients with sufficiently high leak pressures, the LM was safely used for long operations (up to 240 min), as leak pressure did not change over time. When only a low leak pressure could be achieved, deep breaths could be delivered by prolongation of the inspiratory time, thereby preventing atelectasis if tidal volume was limited. Cuff pressure rose to about 100 cm H2O within 60 min and should be monitored. In children, air was aspirated intermittently out of the stomach in procedures longer than 30 min; in adults, we monitored and buffered gastric contents where necessary. In patients at risk, the LM stimulates the circulation and bronchial reactivity less than an endotracheal tube. Children could be discharged earlier from the recovery room (0.45–1.5 h vs. ≥2 h after neuromuscular relaxation and intubation). Conclusion: Limits for the use of the LM in eye surgery are delineated. Within these limits, the LM offers control over the airway comparable to that of an endotracheal tube with less stimulation. The LM has to be applied by an experienced user, and has advantages in eye surgery.
    Notizen: Zusammenfassung Fragestellung: Wir untersuchten prospektiv die Anwendung der Larynxmaske (LM) bei Augenoperationen mit den Fragen: 1) lassen sich sichere Grenzen der Handhabung festlegen, 2) ist die LM für längere Operationen geeignet, 3) wieweit ist die LM bei Risikopatienten einsetzbar? Patienten: Bei 792 Patienten, davon 100 Risikopatienten (Hochdruck, Asthma) und 33 Kindern 〈10 Jahren, wurden Leckdruck, Cuffüllung, Narkosedauer und Komplikationen erfaßt, bei 54 die Cuffüllung erhöht, bei 241 der Leckdruck am Operationsende kontrolliert, bei 7 der serielle Totraum gemessen und bei 300 versucht, blind endotracheal abzusaugen. Ergebnisse: 1) Grenzen der sicheren Handhabung waren: ein Leckdruck unter 12 cm H2O zusammen mit unzureichender Spontanatmung (CO2et 〉7 Vol.-%; n=14), Abrutschen vom Kehlkopf mit Mageninsufflation (n=2), und vermehrtes Bronchialsekret (n=1), da die Trachea nur 1mal bei 300 Versuchen blind durch die LM abgesaugt werden konnte. Diese Grenzen ließen sich i.d.R. vor Operationsbeginn erkennen. Laryngospasmus oder Kehlkopfverschluß bei Einlage (n=36, 4,5%) konnten immer behoben werden. Der mittlere Leckdruck betrug 17,7±4,8 cm H2O, mit vergleichbarer Verteilung bei Erwachsenen und Kindern, und konnte hauptsächlich durch Lageänderung der LM, nicht durch vermehrte Cuffüllung verbessert werden. 2) Bei ausreichend hohem Leckdruck ist die LM auch für lange Operationen geeignet (i.d. Serie bis 240 min), da der initial ermittelte Leckdruck konstant bleibt. Der Cuffdruck steigt innerhalb der 1 h auf ca. 100 cm H2O und sollte überwacht werden. Wir schlagen für lange Operationen bei Kindern regelmäßiges Absaugen von evtl. in den Magen eindringender Luft vor, bei Erwachsenen Kontrolle und Pufferung des Mageninhalts, um ein mögliches Aspirationsrisiko zu minimieren. 3) Risikopatienten tolerieren die LM besser als die Intubation, da keine Stimulation des Kreislaufs oder der Atemwege auftritt, Kinder konnten rascher aus dem Aufwachraum entlassen werden. Schlußfolgerung: Die Anwendung der LM in der Augenheilkunde fordert den erfahrenen Anwender, ist dann aber vergleichbar sicher wie die Intubation und bietet einige Vorteile.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Development genes and evolution 204 (1995), S. 484-493 
    ISSN: 1432-041X
    Schlagwort(e): Imprinting ; Androgenesis ; Mouse chimeras
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Biologie
    Notizen: Abstract To asses the potential of androgenetic cells to participate in post-midgestation fetal development we have made use of an in situ detectable cell lineage marker in the analysis of chimeric mouse fetuses containing an androgenetic cell lineage. Our results show conclusively that androgenetic cells participate in the formation of derivatives of all lineages and in some tissues may contribute the majority of the total cell population. However, the allocation or persistence of androgenetic cells was non-random. High contribution of androgenetic cells was observed in brown adipose tissue, mesenchyme, smooth muscle, perichondrium, peripheral nerves and epithelia of the intestinal tract and the trachea. Thus, androgenetic cells were able to efficiently populate mesodermal, ectodermal and endodermal derivatives. In contrast, there was a clear prejudice against androgenetic cells in the brain.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Weinheim : Wiley-Blackwell
    Zeitschrift für anorganische Chemie 591 (1990), S. 150-160 
    ISSN: 0044-2313
    Schlagwort(e): Ethylenedithiobis(dimethylsulfonium) Salts ; Bisdimethylsulfoniumtrithiocarbon Acid Diester Bishexachloroantimonate ; IR Spectra ; Crystal Structure ; Chemistry ; Inorganic Chemistry
    Quelle: Wiley InterScience Backfile Collection 1832-2000
    Thema: Chemie und Pharmazie
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Reaction of Chloromethylsulfonium Salts with Ethanedithiol and Trithiocarbon Acid and Crystal Structure of 2-Methyl-1,2,3-trithiolaniumhexachloroantimonateBy simple condensation reactions among chlorodimethylsulfonium salts and ethanedithiol or trithiocarbon acid the ethylenedithiobis(dimethylsulfonium) salts [(CH3)2S—S—(CH2)2—S—S(CH3)2]2+ (SbCl6-)2 and (HSO4-)2 respectively the bisdimethylsulfoniumtrithiocarbonaciddiester-bishexachloroantimonate [(CH3)2S—S—C(S)—S—S(CH3)2]2+ (SbCl6-)2 are obtained.From dichloromethylsulfoniumhexachloroantimonate and ethanedithiol the S-methylated 1,2,3-trithiolaniumhexachloroantimonate is formed. Its crystal structure is reported. It crystal structure is reported. It crystallizes in the space group P1 with a = 672.2 pm, b = 782.3 pm, c = 1335.3 pm, α = 87.40°, β = 83.07d, g = 89,18°, V = 696×06 pm3 and Z = 2. The five-ring is wave-like with an upset SSS angle and a ring-spaned S2-S3 contact.
    Notizen: Durch einfache Kondensationsreaktionen zwischen Chlordimethylsulfoniumsalzen und Ethandithiol bzw. Trithiokohlensäure werden die Ethylendithiobis(dimethylsulfonium)salze [(CH3)2S—S—(CH2)2—S—S(CH3)2]2+ (SbCl6-)2 und (HSO4-)2 bzw. das Bisdimethyl-sulfoniumtrithiokohlensäurediesterbishexachloroantimonat [(CH3)2S—S—C(S)—S—S(CH3)2]2+ (SbCl6-)2 erhalten.Aus Dichlormethylsulfoniumhexachloroantimonat und Ethandithiol entsteht das S-methylierte 1,2,3-Trithiolaniumhexachloroantimonat, dessen Kristallstruktur mitgeteilt wird. Es kristallisiert in der Raumgruppe P1 mit a = 672,2 pm, b = 782,3 pm, c = 1335,3 pm, α = 87,40°, β = 83,07°, γ = 89,18°, V = 696 · 106 pm3, Z = 2. Der Fünfring ist gewellt mit einem gestauchten SSS-Winkel und einem ringüberbrückenden S2-S3-Kontakt.
    Zusätzliches Material: 3 Ill.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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