Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Basic research in cardiology 66 (1971), S. 130-142 
    ISSN: 1435-1803
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Morphological investigations concerning the behavior of ventricular-coronary anastomoses in human coronary sclerosis have been performed. After these morphological investigations in human cases, it has been attempted in animal experiments to revascularize the myocardium from the left ventricel in cases of severe coronary insufficiency. The postoperative developing ventricular-coronary anastomoses are morphologicaly described and compared with the corresponding vessels in normal canine hearts. According to these results this method is not suitable for the therapy of acute coronary insufficiency, but only in those cases of severe chronic coronary sclerosis. The possibility of application in human medicine is discussed.
    Notes: Zusammenfassung Nach Durchführung morphologischer Untersuchungen über das Verhalten ventrikulo-koronarer Anastomosen bei der Koronarsklerose des Menschen wurde tierexperimentell versucht, das Myokard bei schwerer Koronarinsuffizienz vom linken Ventrikel aus zu revaskularisieren. Es werden die sich postoperativ ausbildenden ventrikulo-koronaren Anastomosen morphologisch beschrieben und mit den entsprechenden Gefäßen bei gesunden Hundeherzen verglichen. Nach den erzielten Ergebnissen eignet sich diese Methode nicht zur Therapie der akuten Koronarinsuffizienz, sondern nur für die der schweren chronischen Koronarsklerose. Die Möglichkeit der Anwendung in der Humanmedizin wird diskutiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1435-1803
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary By means of coronarographies and plastic casts of the coronary arteries is has been tried to subdivide the heart muscle into vascular supply areas which correspond to the different branches of the coronary arteries. With the aid of the selective coronary arteriography and from the knowledge of the concerning vascular supply area it is possible to determine exactly the extend of an eventual ischemic portion of the heart muscle. In this study the different hearts' coronary distribution was taken into consideration. We fond a classification which does not correspond with that one can see in the literature. By reason of differencies in the formation of the coronary system in the various human races we think, that our classification can be regarded as being representative for the European peoble. Finally reference was made to the special course of the coronary arteries in the different vascular distribution types and to coronary anomalies.
    Notes: Zusammenfassung In der Vorliegenden Arbeit wurde versucht, mit Hilfe von Korrosionspräparaten und Koronarographien den Herzmuskel in Versorgungsareale aufzuteilen, die den einzelnen Herzkranzarterienästen zugeordnet sind. Mit Hilfe der selektiven Koronararteriographie und aus der Kenntnis des entsprechenden Versorgungsareals läßt sich das Ausmaß einer eventuellen relativen Ischämiezone genau bestimmen. Bei der Ausarbeitung der Versorgungsareale wurden die verschiedenen Versorgungstypen berücksichtigt. Dabei fanden wir ein Verteilungsmuster, das nicht der bisher in der Weltliteratur angegebenen Typendifferenzierung entspricht. Auf Grund von Unterschieden in der Ausbildung des Koronarsystems bei den verschiedenen menschlichen Rassen sind wir der Meinung, daß unsere Einteilung als repräsentativ für den europäischen Raum gelten kann. Schließlich wurde auf besondere Verlaufsformen der Herzkranzarterien bei den einzelnen Versorgungstypen und auf Koronarvarianten hingewiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 350 (1979), S. 129-137 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Total pancreatectomy ; Diabetes mellitus ; Chronic pancreatitis ; Occlusion of pancreatic duct
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über 61 totale Duodenopankreatektomien wegen chronischer Pankreatitis berichtet. Die Operationsletalität betrug 21%, die teilweise Diabetes-bedingte Spätletalität 29%. Insgesamt sind die Operationsergebnisse so schlecht, daß dieses Verfahren nur noch in extremen Ausnahmefällen zur Anwendung kommen sollte. Als Alternative wird die Resektion des entzündlichen Hauptherdes (Rechts- oder Linksresektion) empfohlen. Zur Rezidivprophylaxe sollte intraoperativ der belassene Pankreasrest verödet werden.
    Notes: Summary A total of 61 pancreatectomies for chronic pancreatitis are reported. The operative mortality rate was 21% and the later mortality rate 29%, although caused by diabetes. The results are so poor that this method should only be performed in extreme situations. Left or right resection of the main inflammation site is proposed as an alternative. To prevent recurrence of the pancreatitis, the in situ remaining part of the pancreas should be sclerosed by occlusion of the pancreatic duct system.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 874-874 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangocclusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte endoskopische oder transduodenale Gangocclusion zur Behandlung der chronischen Pankreatitis war bisher wenig erfolgreich. In Kombination mit der Whippleschen Operation bedingt sie dagegen eine Reduktion postoperativer pankreasspezifischer Komplikationen. Im Gegensatz zu allen anderen Verfahren werden Pankreatitisrezidive nur in etwa 2% beobachtet. Eine Verschlechterung der endokrinen Reservekapazität wird dabei durch die Occlusion nicht erkauft.
    Notes: Summary Isolated endoscopic or transduodenal occlusion of the pancreatic duct has not been very successful in the treatment of chronic pancreatitis. In combination with the Whipple procedure, however, a significant reduction in the postoperative incidence of pancreatogenic complications can be achieved. Recurrence of pancreatitis is observed in only 2% of cases, which is significantly lower than with any other form of treatment. The addition of duct occlusion does not cause further reduction of the endocrine reserve capacity in these patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 878-878 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: “Hemosuccus pancreaticus” ; Hemoductal pancreatitis ; Upper gastrointestinal bleeding ; ERP ; „Haemosuccus pancreaticus” ; Pankreasgangblutung ; Gastrointestinale Blutung ; Chronische Pankreatitis ; ERP
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Blutungen über den Ductus Wirsungianus gehören zu den selten beschriebenen Blutungsursachen im oberen Gastrointestinaltrakt. Seit 1981 konnten wir insgesamt 11 Fälle von Pankreasgangblutungen, 10 davon bei Pankreatitiden, beobachten. Achtmal konnte die Diagnose „Haemosuccus pancreaticus” mittels ERP gestellt werden: Blutaustritt bei der Duodenoskopie sechsmal, typische Kontrastmittelaussparungen im Röntgenbild fünfmal. In der Angiographie zeigten sich bei fünf Patienten Extravasate. (Keine präoperative Diagnose in einem Fall.) Die Teilresektion des Pankreas halten wir für die Therapiemethode der Wahl bei Pankreatitiden mit dieser Komplikation.
    Notes: Summary Hemorrhage through the pancreatic duct is a form of upper gastrointestinal bleeding that is rarely described in the literature. Since 1981, we have observed ten cases of “hemosuccus pancreaticus” due to pancreatitis and one as a complication of an islet-cell carcinoma. The diagnosis of hemosuccus was made ten times preoperatively: eight times by checking the ERP; six times blood was seen coming out of the papilla of Vater/papilla minor; in five cases there were typical findings in the pancreatogram. Angiography showed extravasation in five cases. In our opinion, partial pancreatectomy should be the treatment of choice for pancreatitis in combination with “hemosuccus pancreaticus.”
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 519-519 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Necrotizing pancreatitis ; Necrosectomy ; Peritoneal lavage ; Akute Pankreatitis ; Nekrosektomie ; Spülbehandlung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1961–1979 behandelten wir 135 Patienten wegen nekrotisierender Pankreatitis. 63 behandelten wir konservativ. Die Letalität betrug 59%. 72 Patienten wurden nekrosektomiert. Deren Letalität ist nur 39%. Auch durch Spül-Saug-Drainagen-Behandlung ohne Nekrosektomie, gelang es, die Letalität von vorher 54% bei 84 Patienten auf 37% bei 51 Patienten, zu senken. Diebesten Ergebnisse mit nur 33% Sterberate hatten 27 Patienten, bei denen die Nekrosektomie mit einer Dauerspülung der Bauchhöhle kombiniert wurde. Dieschlechtesten Resultate wiesen 25 Patienten mit 72% Sterberate auf, bei denen weder nekrosektomiert noch gespült wurde. Es muß deshalb stets die Nekrosektomie mit Dauerspülung der Bauchhöhle kombiniert werden.
    Notes: Summary Between 1961 and 1979 we treated 135 patients with acute, necrotizing pancreatitis. The lethality of 63 patients with conservative treatment was 59% - the lethality of 72 other patients with operative necrosectomy was 39%. — A third form of treatment was the continuous lavage of the abdominal cavity. The lethality of 51 thus treated patients was 37%. The best results of 33% lethality was seen in 27 patients, who were treated by combined necrosectomy and continuous lavage. The worst results showed 25 patients with a lethality of 72%. This group had neither necrosectomy, nor lavage. - Our results suggest the combination of necrosectomy and continuous lavage of the abdomen over a period of 3-5 days in all cases of necrotizing pancreatitis.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 520-520 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Chronic pancreatitis ; Pancreatic duct occlusion ; Partial duodenopancreatectomy ; Chronische Pankreatitis ; Pankreasgangokklusion ; Whipplesche Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bericht über 81 Whipplesche Operationen bei chronischer Pankreatitis. Zur Vermeidung einer eventuellen postoperativen Pankreasfistel und zur Verhinderung eines späteren pankreatitischen Rezidivs wurde das Gangsystem der Cauda pancreatis intraoperativ mit Prolaminlösung okkludiert. Diese Maßnahme führt zum isolierten ≪Ausbrennen≪ des exkretorischen Parenchyms, während die Inselzellfunktion primär nicht beeinträchtigt wird. Die Operationsletalität betrug 1,2%, — ein Pankreatitisrezidiv ist in einer Beobachtungszeit von bisher maximal 28 Monaten nicht aufgetreten. Die Spätergebnisse sind günstig.
    Notes: Summary Reported here are 81 partial duodenopancreatectomies for chronic pancreatitis. To prevent postoperative pancreatic fistula and recurrence of pancreatitis, the duct system of the pancreatic tail was occluded with a solution of prolamine. This occlusion leads to an isolate 〉burning out〈 of the exocrine parenchyma. The operative mortality was 1.2%. Up to the present time, recurrence of chronic pancreatitis has not been observed. The late results are favorable within an observation period of 28 months.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 594-595 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Deep anterior resection ; Results ; Tiefe anteriore Resektion ; Operationstechnik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Film stellt unsere Technik der tiefen anterioren Resektion dar. Dabei wird die komplette Mobilisation der linken Flexur, die Entfernung aller aortalen Lymphknoten, das Erhalten der aseendierenden linken Arteria colica und die hohe Ligatur der Mesenterica inferior dargestellt. Die Dissektion im Becken hält sich innerhalb der Waldeyerschen und Denon-Villierschen Fascie. Bei 192 tiefen Rectumresektionen betrug die Insuffizienzrate 11,6 %, die Letalität 5,2 %. Lokale Rezidive sind in 25 % aufgetreten, die 5-Jahres-Überlebensrate betrug 65,1 % ± 11,6 %.
    Notes: Summary In a movie film our technique of deep anterior resection is demonstrated. Special emphasis is placed on complete mobilisation of the splenic flexure, removal of all aortic lymph nodes, preservation of the ascending left colic artery. Pelvic dissection within the fascia of Waldeyer and Denon-Villiers is shown. In 192 resections the insufficiency rate was 11,6 %, lethality 5,2 %, recurrence 25 % and 5-year survival 65.1 % ± 11.6 %.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 328 (1970), S. 180-200 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Coronary arteriosclerosis ; Ventriculo-coronary anastomoses ; Cardioluminal vessels Thebesian vessels.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurde mit Hilfe von Korrosionspräparaten und injizierten Herzen, die nach dem Drahnschen Verfahren aufgehellt wurden, ein Überblick über die Morphologie ventrikulocoronarer Anastomosen gegeben. Dabei unterscheiden wir grundsätzlich Thebesische Venen, ventrikulocapilldre Gefäße, ventrikulovenÖse und ventrikuloarterielle Kommunikationen. Die beiden letzten Gefäßtypen können als ventrikulovasale Gefäße zusammengefaßt werden. Neben der Ausarbeitung der Morphologie wurde auf die funktionelle Bedeutung ventrikulocoronarer Anastomosen bei coronarer Ischdmie hingewiesen.
    Notes: Summary With the aid of plastic casts and injected hearts, which were treated by the method of Drahn, a survey was given of the morphology of the ventriculo-coronary anastomoses. In principle we distinguish Thebesian vessels, ventriculo-capillary vessels, ventriculo-venous and ventriculo-arterial communications. The last two types can be summarized as ventriculo-vasal vessels. Besides the elaboration of the morphology the functional importance of ventriculo-coronary anastomoses in the presence of coronary ischemia was pointed out.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 340 (1975), S. 117-125 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Penetrating duodenal ulcer ; Postoperative complications ; Bleeding ulcer ; Method of Nissen-Bsteh
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über die Ergebnisse von 133 Magenresektionen bei einem Ulcus duodeni penetrans berichtet. Auf Grund der aufgetretenen Frühkomplikationen (insbesondere Pankreasnekrosen, Duodenalstumpfinsuffizienzen, Ikterus und intraluminäre Nachblutungen) sollte von einer Ulcusresektion, einer extraluminären Ulcusverlagerung mit typischem Stumpfverschluß und von der Ausschaltungsresektion abgegangen werden. Die besten Ergebnisse zeigten die beiden Verfahren des atypischen Stumpfverschlusses nach Nissen-Bsteh. Bei gleichzeitiger Blutung aus dem Geschwür sollte der Operationszeitpunkt nicht jenseits der 48-Stunden-Grenze gewählt werden. Auch sollte der Eingriff nicht aufgeschoben werden, wenn der Patient präoperativ mehr als 5 Konserven Blut benötigt.
    Notes: Summary The results of 133 gastric resections for penetrating duodenal ulcer are reported. Because of the postoperative complications (acute hemorrhagic pancreatitis, duodenal stump insufficiency, icterus and intraluminal postoperative bleeding) in future only the atypical closure of the duodenal stump according to the method of Nissen-Bsteh should be carried out. A bleeding ulcer should be operated within 48 hrs. If the bleeding needs more than 2500 ml blood substitute, this means a indication for a immediate operation.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...