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  • Antineoplastic agents, combined  (1)
  • Enzyme activity  (1)
  • Immunglobuline  (1)
  • Leukemia in children  (1)
Material
Years
Keywords
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Research in experimental medicine 176 (1979), S. 81-86 
    ISSN: 1433-8580
    Keywords: Enzyme activity ; Adenosine deaminase ; Enzymes ; Immunity ; Leukemia ; Leukemia in children
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Ein Zusammenhang zwischen dem Enzym Adenosindeaminase (ADA) und Immunfunktionen ist gesichert: Patienten mit kongenitalem Mangel der ADA weisen einen schweren kombinierten Immundefekt auf. Bei Patienten, die mit immunsuppressiven Mitteln behandelt wurden, fanden wir im Gegenteil erhöhte ADA-Enzymaktivität. Zu den bisherigen kontroversen Befunden über ADA bei akuten Leukämien trägt unser Material folgendes bei: Kinder mit akuter lymphatischer Leukämie (ALL) und akuter myeloischer Leukämie (AML) in Remission weisen normale bis erhöhte ADA-Aktivität auf, solange sie unter zytostatischer Therapie stehen. Nach Heilung der Leukämie (d. h. in Dauerremission ohne Therapie) normalisieren sich die ADA-Aktivitäten. Eine Heterogeneität innerhalb der Leukämie-Gruppen ist aber nicht ausgeschlossen. — Die zelluläre Immundefizienz bei akuter Leukämie erklärt sich aus diesen Befunden nicht.
    Notes: Summary A causal relation between the enzyme, adenosine deaminase (ADA), and immune dysfunction is well known: patients with congenital inactivity of ADA invariably suffer of severe combined immunodeficiency. In contrast, we found in patients treated with immunosuppressive drugs increased ADA enzyme activity. Previous findings on ADA activity in acute leukemias are until now controversial. We found normal to increased ADA activity in children with acute lymphatic leukemia (ALL) and acute myeloid leukemia (AML) in remission as long as they were treated with cytostatic drugs. In the group of cured leukemics (in continuous remission after suspension of the therapeutic regimen) the ADA activities were normal. These findings do not exclude a heterogeneity within the leukemia group. They do not explain the signs of cellular immunodeficiencies well known in patients with acute leukemias.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of pediatrics 151 (1992), S. 95-97 
    ISSN: 1432-1076
    Keywords: B cell lymphoma ; Adolescence ; Antineoplastic agents, combined ; Thymus hyperplasia ; Tomography, X-ray, computed
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: abstract Four months after termination of successful chemotherapy for epipharyngeal B-non-Hodgkin lymphoma, an enlarging anterior mediastinal mass was discovered in a 15-year-old boy. There was no other suspicion of tumour recurrence. A simple thymic rebound was likely and a conservative management was chosen. Follow up for more than 12 months was uneventful. The frequency of thymic hyperplasia after termination of chemotherapy is discussed. It is a benign immunological rebound phenomenon and does not require operative intervention.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 52 (1974), S. 426-432 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Lymphocytes ; cell markers ; immuno deficiency diseases ; immuno globulins ; Lymphocyten ; Zellmarker ; Immunmangelkrankheiten ; Immunglobuline
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 17 Patienten mit angeborenen Immunmangelkrankheiten wurden die T- und B-Lymphocyten quantitativ untersucht. Gleichzeitig wurden zur funktionellen Beurteilung der beiden Zellpopulationen die Antwort auf Stimulation mittels Phytohämagglutinin und die Serumkonzentration der Immunglobuline untersucht. In einer vorbereitenden Studie wurde die Zuverlässigkeit der verwendeten Methoden kontrolliert; dafür wurden die Zellmarker (Rosettenbildung mit Schafserythrocyten für T-Zellen, Membranimmunfluorescenz für B-Zellen) anhand von zwei unterschiedlichen Lymphoidzellpopulationen genauer definiert: als nahezu reine T-Zellen wurden frisch zubereitete Suspensionen aus Thymusbiopsien von drei jungen Kindern verwendet, als B-zellreiche Präparate die isolierten Lymphocyten von drei Patienten mit chronisch lymphatischer Leukämie. Zur Klassifizierung der angeborenen Immunmangelsyndrome wurden die Vorschläge eines Expertenkomitees der Weltgesundheitsorganisation befolgt [12, 13]: 2 Patienten mit Agammaglobulinämie, 5 mit variablem Immunmangel, 4 mit Ataxia telcangiectatica, 3 mit schwerem kombiniertem Immunmangel und 3 mit Wiskott-Aldrich-Syndrom konnten ausführlich untersucht werden (Ergebnisse s. Tabelle 2). Die kritische Beurteilung der Resultate trägt zum besseren Verständnis der normalen Differenzierung lymphoider Zellen und der zur Immunmangelkrankheit führenden Störungen bei (vgl. dazu Abb. 1).
    Notes: Summary The T- and B-lymphocytes of 17 patients with immunodeficiency diseases were determined quantitatively. Simultaneously, their functional behavior, i.e. the response to stimulation by phytohemagglutinin and the immunoglobulin levels were studied. In a preliminary study devised to check the accuracy of the methods used, the cell markers (rosette formation with sheep erythrocytes for T-cells and membrane immunofluorescence for B-cells) were defined by means of two different lymphoid cell populations: as nearly pure T-cells the fresh suspensions prepared from thymic biopsies of 3 young children were used, as B-cell rich preparations the isolated lymphocytes of 3 patients with chronic lymphatic leukemia. Immunodeficiency syndromes were classified according to the recommendations of a World Health Organization expert committee [12, 13]: 2 patients with agammaglobulinemia, 5 with variable immunodeficiency, 4 with ataxia teleangiectatica, 3 with severe combined immunodeficiency and 3 with Wiskott-Aldrich syndrome were extensively studied (Table 2). The results are relevant for the better understanding of normal differentiation and its disturbances leading to the different deficiency syndromes (cf. Fig. 1).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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