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  • Contractures  (2)
  • BPPs  (1)
  • Dokumentation  (1)
  • 1
    ISSN: 1573-4943
    Keywords: Bradykinin ; BPPs ; Bothrops neuwiedi ; venom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Notes: Abstract In the course of systematic investigations on low-molecular-weight compounds from the venom of Crotalidae and Viperidae, we have isolated and characterized at least three bradykinin-potentiating peptides (BPP-II, BPP-III, and BPP-V) from Bothrops neuwiedi venom by gel filtration on Sephadex G-25 M, Sephadex G-10 followed by HPLC. The peptides showed bradykinin-potentiating action on isolated guinea-pig ileum, for which the BPP-V was more active than of BPP-II, and BPP-III, rat arterial blood pressure, and a relevant angiotensin-converting enzyme (ACE) competitive inhibiting activity. The kinetic studies showed a K i of the order of 9.7 × 10−3 μM to BPP-II, 7 × 10−3 μM to BPP-III, and 3.3 ×10−3 μM to BPP-V. The amino acid sequence of the BPP-III has been determined to be pGlu-Gly-Gly-Trp-Pro-Arg-Pro-Gly-Pro-Glu-Ile-Pro-Pro, and the amino acid compositions of the BPP-II and BPP-V by amino acid analysis were 2Glu-2Gly-1Arg-4Pro-lIle and 2Glu-2Gly-lSer-3Pro-2Val-Ille, with molecular weight of 1372, 1046, and 1078, respectively.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 363 (1984), S. 103-110 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Burns ; Contractures ; Classification ; Late results
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Spätfolgen der Verbrennungen der Hände lassen sich je nach Ausdehnung und Mitbeteiligung tieferer Strukturen je nach ihrer Schwere in 4 Typen einteilen. Von 88 operierten Händen gehörten 43% zu Typ I, 28% zu Typ 11, 25% zu Typ III und 4% zum mutilierenden Typ IV. Klinische Beispiele des I. Grades, bei dem alleinige Eingriffe an der Haut zur Funktionswiederherstellung führen und des III. Grades, bei dem wiederholte Eingriffe an Streckaponeurosen, Sehnen, Bändern und Gelenken eine Besserung erreichen lassen, werden vorgestellt.
    Notes: Summary Late consequences of burns of the hands can be divided into four types depending on their extent and the involvement of the underlying tissue structures. Of 88 hands operated on, 43% were Type I, 28% were type II, 25% were type III, and only 4% belonged to the mutilating type IV. Clinical examples of types I and III are shown. Type I requires operation on the skin only to restore full function of the hand, whereas type III also needs repeated surgical treatment of the dorsal apparatus, tendons, ligaments and joints to improve hand movement.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 470-470 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Burns ; Contractures ; Classification ; Late results ; Verbrennung ; Kontrakturen ; Klassifizierung ; Ergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Spätfolgen von Verbrennungen der Hände lassen sich je nach Ausdehnung und Mitbeteiligung tieferer Strukturen in 4 Typen einteilen. Von 88 operierten Händen gehörten 43% zu Typ I, 28% zu Typ II, 25% zu Typ III und 4% zum multilierenden Typ IV. Klinische Beispiele vom Typ I, bei dem alleinige Eingriffe an der Haut zur Funktionswiederherstellung führen und vom Typ III, bei dem wiederholte Eingriffe an Streckaponeurosen, Sehnen, Bändern und Gelenken zur Funktionsverbesserung führen, werden vorgestellt.
    Notes: Summary Late consequences of burns of the hands can be divided into four types, depending on the extent and the involvement of the underlying tissue structure. Of 88 hands operated on, 43% were type, 28% were type II, 25% were type III, and only 4% belonged to the multilated type IV. Clinical examples of types I and III are shown. Type I only requires an operation on the skin to restore full function of the hand, whereas type III also needs repeated surgical treatment of the dorsal apparatus, tendons, ligaments and joints to improve hand movement.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 702-702 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Dupuytren's contracture ; Prophylactic surgery ; Reconstructive surgery ; Documentation ; M. Dupuytren ; Vorsorglicher Eingriff ; Rekonstruktiver Eingriff ; Dokumentation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der M. Dupuytren ist eine chronisch progrediente Fibromatose der Palmaraponeurose und der Digitalfascien unbekannter Genese mit einer Morbidität von 1–3%. Der beste Zeitpunkt für die Operation ist gegeben, wenn die Summe der Streckdefizite an einem Finger 20–30° nicht überschreitet. Die Methode der Wahl ist die komplette Entfernung der Palmaraponeurose und der erkrankten Digitalfascien. Bei fortgeschrittenen Kontrakturen an den Fingern sind evtl. Z-Plastiken, freie Hauttransplantationen and Eingriffe an Bändern and Gelenkkapseln erforderlich. Ein Modell der Dokumentation zur Qualitätssicherung wird vorgestellt.
    Notes: Summary Dupuytren's contracture is a chronic and progressive fibromatosis of the palmar aponeurosis and digital fascia. Morbidity is about 1%-3% and the cause is not yet known. The best time for prophylactic surgery is when the degree of deformity has reached a finger flexion of 20°–30°. Complete fasciectomy and excision of the involved digital fascia is the best method. If there is severe extension of contracture, Z-plasties, full-thickness grafts, or operation at the articular capsules or ligaments may be necessary. A documentation model and control of the surgical success are demonstrated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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