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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 620-620 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ingestive cauterization ; Guide line for emergency treatment ; Ingestive Verätzung ; Behandlungsrichtlinien bei Erstversorgung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Behandlungsrichtlinien für ingestive Verätzungen basieren auf klinischen und endoskopischen Parametern: Gruppe 1 (bei endoskopisch negativem Befund): konservatives Vorgehen, Infusion, Antacida, Antibiotica; Gruppe 2 (Magenschleimhautverdtzung): Laparotomie mit „geschlossener Magenspülung”; Gruppe 3 (Verätzung von Magen alleine): Gastrektomie mit Oesophago-Jejunostomie; Gruppe 4 (Verätzung von Magen und distalem Oesophagus): Gastrektomie mit Verschluß des Oesophagus und Duodenalstumpfes (Jejunumerndhrungsfistel); Gruppe 5 (Schädigung des gesamten Oesophagus und Magens) Gastrektomie, Oesophagektomie (Jejunumerndhrungsfistel). Letalität: konservativ (Gruppe 1: 0 %), operativ (Gruppe 2–5: 50%).
    Notes: Summary The guide line for treatment of ingestive cauterization is based on clinical and endoscopic parameters group I (endoscopical negative findings): classical treatment; group 2 (burning of the gastro mucosa): laparotomy and closed stomach lavage; group 3 (severe cauterization of stomach alone): gastrectomy with esophago-jejunostomy; group 4 (cauterization of stomach and distal esophagus): gastrectomy with closing of esophagal and jejunum stump (jejunal feeding fistula); group 5 (damage of the whole esophagus and stomach): gastrectomy, esophagectomy (jejunal feeding fistula). Mortality: classical treatment (group 1: 0%), surgical therapy (groups 2–5: 50%).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 435-438 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Colon anastomosis ; Coecostomy ; Colonanastomose ; Coecalfistel
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer Zeit von 2,5 Jahren wurde bei 48 elektiven linksseitigen Coloneingriffen selbstheilende Coecalfisteln nach Stelzner (1970) angelegt. Von 16 Operateuren wurde folgende Operation durchgeführt: Hemicolektomie links 5, radikale Sigmaresektionen 24, anteriore Rectumresektionen 19, davon 13 Anastomosen unter 8 cm.Ergebnisse: Durchschnittlicher p. o. Krankenhausaufenthalt 25,3 Tage, keine klinisch-manifeste Anastomoseninsuffizienz, erste Stuhlpassage im Durchschnitt nach 8,5 Tagen. Letalität 4,2% anastomosenunabhängig, Fistelverschluß spontan nach 42 Tagen (± 26). In 21 % traten lokale nicht lebensbedrohende Komplikationen auf.
    Notes: Summary During a period of 2.5 years self-healing Coecosomies according to Stelzner (1970) were applied in 48 elective procedures to the left colon. The following operations were done by 16 different surgeons: left side hemicolectomy 5, sigma resection 24, anterior resection of the rectum 19, 13 of which had anastomoses less than 8 cm.Results: Mean postoperative hospital care 25.3 days, no clinical manifestation of anastomotic leaks, first passing of stool after a mean of 8.5 days. Lethality of 4.2% independent of anastomoses, spontaneous occlusion of fistulae after 42 ± 26 days. 21 % local not life-endangering complications occurred.
    Type of Medium: Electronic Resource
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