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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 620-620 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ingestive cauterization ; Guide line for emergency treatment ; Ingestive Verätzung ; Behandlungsrichtlinien bei Erstversorgung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Behandlungsrichtlinien für ingestive Verätzungen basieren auf klinischen und endoskopischen Parametern: Gruppe 1 (bei endoskopisch negativem Befund): konservatives Vorgehen, Infusion, Antacida, Antibiotica; Gruppe 2 (Magenschleimhautverdtzung): Laparotomie mit „geschlossener Magenspülung”; Gruppe 3 (Verätzung von Magen alleine): Gastrektomie mit Oesophago-Jejunostomie; Gruppe 4 (Verätzung von Magen und distalem Oesophagus): Gastrektomie mit Verschluß des Oesophagus und Duodenalstumpfes (Jejunumerndhrungsfistel); Gruppe 5 (Schädigung des gesamten Oesophagus und Magens) Gastrektomie, Oesophagektomie (Jejunumerndhrungsfistel). Letalität: konservativ (Gruppe 1: 0 %), operativ (Gruppe 2–5: 50%).
    Notes: Summary The guide line for treatment of ingestive cauterization is based on clinical and endoscopic parameters group I (endoscopical negative findings): classical treatment; group 2 (burning of the gastro mucosa): laparotomy and closed stomach lavage; group 3 (severe cauterization of stomach alone): gastrectomy with esophago-jejunostomy; group 4 (cauterization of stomach and distal esophagus): gastrectomy with closing of esophagal and jejunum stump (jejunal feeding fistula); group 5 (damage of the whole esophagus and stomach): gastrectomy, esophagectomy (jejunal feeding fistula). Mortality: classical treatment (group 1: 0%), surgical therapy (groups 2–5: 50%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal carcinoma ; Palliative therapy ; Iridium 192-afterloading ; Oesophaguscarcinom ; Palliativtherapie ; Iridium 192 ; Afterloading
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Beim inoperablen Oesophaguscarcinom wurde als neues Alternativverfahren gegenüber der Palliativresektion die intraluminale hochdosierte Afterloadingtherapie mit Iridium 192 angewandt. Voraussetzung für dieses Verfahren, das im letzten Jahr bei 19 Patienten eingesetzt wurde, ist die vorhergehende laserendoskopische Passagewiederherstellung der Tumorstenose. In 2wöchigen Abständen wird bis zu 3mal endocavitär mit einer Dosis von 7 Gy bestrahlt. Bei kontinuierlicher endoskopischer Patientenüberwachung ist die Tubusimplantation bei besserer Lebensqualität und vergleichbaren Überlebenszeiten vermeidbar.
    Notes: Summary In inoperable esophageal carcinoma the intraluminal high dose afterloading therapy with Iridium 192 was employed as an alternative to the palliative resection. Prerequisite for this treatment, which was used in 19 patients during the last year, is the preceding passage restoration of the tumor stenosis by endoscopic laser therapy Every two weeks the patients are endocavitarily irradiated up to 3 times with a dose of 7 Gy. Observing the patients by endoscopic means the implantation of a tubus is avoidable achieving better quality of life and comparable survival times.
    Type of Medium: Electronic Resource
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