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  • Behandlungsrichtlinien bei Erstversorgung  (1)
  • Funktionsstörung des Oesophagus  (1)
  • 1
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 355 (1981), S. 620-620 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Ingestive cauterization ; Guide line for emergency treatment ; Ingestive Verätzung ; Behandlungsrichtlinien bei Erstversorgung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Behandlungsrichtlinien für ingestive Verätzungen basieren auf klinischen und endoskopischen Parametern: Gruppe 1 (bei endoskopisch negativem Befund): konservatives Vorgehen, Infusion, Antacida, Antibiotica; Gruppe 2 (Magenschleimhautverdtzung): Laparotomie mit „geschlossener Magenspülung”; Gruppe 3 (Verätzung von Magen alleine): Gastrektomie mit Oesophago-Jejunostomie; Gruppe 4 (Verätzung von Magen und distalem Oesophagus): Gastrektomie mit Verschluß des Oesophagus und Duodenalstumpfes (Jejunumerndhrungsfistel); Gruppe 5 (Schädigung des gesamten Oesophagus und Magens) Gastrektomie, Oesophagektomie (Jejunumerndhrungsfistel). Letalität: konservativ (Gruppe 1: 0 %), operativ (Gruppe 2–5: 50%).
    Notes: Summary The guide line for treatment of ingestive cauterization is based on clinical and endoscopic parameters group I (endoscopical negative findings): classical treatment; group 2 (burning of the gastro mucosa): laparotomy and closed stomach lavage; group 3 (severe cauterization of stomach alone): gastrectomy with esophago-jejunostomy; group 4 (cauterization of stomach and distal esophagus): gastrectomy with closing of esophagal and jejunum stump (jejunal feeding fistula); group 5 (damage of the whole esophagus and stomach): gastrectomy, esophagectomy (jejunal feeding fistula). Mortality: classical treatment (group 1: 0%), surgical therapy (groups 2–5: 50%).
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 79-81 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Functional disorders of the esophagus ; Sclerotherapy ; Manometry ; Long-term-pH-monitoring ; Funktionsstörung des Oesophagus ; Sklerotherapie ; Manometrie ; Langzeit-pH-Metrie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Funktionsstörungen des Oesophagus nach Sklerotherapie wurden bei 24 Patienten 4 ± 2 Monate nach Sklerotherapie untersucht. 9 Patienten gaben Dysphagie und/oder Refluxsymptome an; es fanden sich 2 Fälle von Oesophagusstrikturen und 4 Fälle von Oesophagitis. 14 Patienten wiesen manometrisch eine dekompensierte Kardiainsuffizienz auf, nur 7 Patienten hatten nach Behandlung noch eine kompetente Kardia. Es bestand ein signifikanter Unterschied bezüglich der Menge des Sklerosierungsmittels zwischen beiden Patientengruppen. In der tubulären Speiseröhre traten 18 % nicht propulsive und in 7 % repetitive Kontraktionsstörungen auf. Langzeit-pHmetrisch wiesen alle Patienten einen gesteigerten gastroesophagealen Reflux auf.
    Notes: Summary Functional disorders of the esophagus were evaluated in 24 patients 4 ± 2 months after sclerotherapy following the first hemorrhage. The mean volume of polidocanol required per patient was 181 ± 111 ml. 9 patients complained of dysphagia and/or reflux symptoms; strictures were found in two cases; 4 patients had esophagitis. Manometrically the lower esophageal sphincter was completely insufficient in 14 patients; only 7 patients still had a competent cardia. The first group had received significantly more polidocanol than the latter. Tubular motility was disturbed by nonpropulsive (18 %) and repetitive (7 %) contractions. By longterm-pH-metry the percentage of oesophageal reflux was elevated in all patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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