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  • Gastrektomie  (2)
  • Billroth I-Magenresektion  (1)
  • Brusterhaltende Operationen  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 523-523 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Partial gastrectomy ; Marginal ulcer ; Thoracic vagotomy ; Billroth I-Magenresektion ; Anastomosenulcus ; Thorakale Vagotomie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An der Chirurgischen Universitätsklinik Tübingen wird seit 1974 beim B I-Anastomosenulcus ausschließlich die thorakale Vagotomie angewandt (22 Patienten). Gegenüber den abdominellen Korrektureingriffen besticht die kurze Operationszeit ( $$\bar x = 70$$ min), die kurze Hospitalisierungszeit ( $$\bar x = 15$$ Tage), die geringe Komplikationsrate (3 Pneumonien) und die fehlende Letalität. Sämtliche Uceea heilten binnen maximal 6 Wochen, es trat nur 1 Rezidivulcus bei bestehender Lebercirrhose auf. Wir halten deshalb die thorakale Vagotomie für ein risikoarmes und erfolgssicheres Operationsverfahren, das als Routinemethode empfohlen werden kann.
    Notes: Summary Since 1974 thoracic vagotomy has been used at the Chirurgische Universitätsklinik in Tübingen for all cases of marginal ulcers following partial gastrectomy, type Billroth I (22 patients). Compared with abdominal operations, the short operating time (av. = 70 min) stands out, as well as the short hospitalization time (av. = 15 days), low complication rate, and nonexistant mortality. All ulcers healed within 6 weeks p.o., with only one recurrence in a patient with cirrhosis of the liver. Therefore, we consider thoracic vagotomy a safe and successful operative method, which can be recommended as a routine procedure.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 415-421 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Breast cancer ; Conservative surgery ; Mammacarcinom ; Brusterhaltende Operationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Beim Mammacarcinom sind brusterhaltende Operationen nur unter Einhaltung folgender Bedingungen erlaubt: 1. Die Tumorgröße darf das Stadium pT1 nicht überschritten haben. 2. Die Achselhöhle muß vollständig ausgeräumt werden. 3. Ein kompetenter Pathologe muß die histologischen Untersuchungen durchführen. 4. Es ist eine sorgfältig geplante und konsequente Strahlentherapie mit einer Dosis von mindestens 60 Gy zu verabreichen.
    Notes: Summary Breast preserving operations in cases of breast cancer are permitted only under following conditions: 1) Tumor extension should not exceed stage pT1. 2) Axillary lymph nodes have to be removed completely. 3) Histological examination requires a competent pathologist. 4) Carefully planned and consequently applied radiotherapy with a dosage of at least 60 Gy (6000 rad) is mandatory.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastrectomy, total ; Replacement, gastric ; Jejunal interposition ; Intestinal segments, reversed ; Gastrektomie ; Magenersatz ; Jejunuminterposition ; Dünndarmgegenschaltung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ersatzmagenbildung erfolgte durch termino-terminale, isoanisoperistaltische Jejunuminterposition zwischen Oesophagus und Duodenum. Das gegengeschaltete Segment wirkt als funktionelles Passagehindernis — dadurch gute Reser voirfunktion. Die Methode wurde bislang bei 12 Patienten ohne postoperative Letalität angewandt. Das Verfahren weist hinsichtlich Speicherfunktion, Nahrungsverwertung und subjektivem Befinden der Patienten deutliche Vorteile gegenüber anderen Methoden des Magenersatzes auf, so daß der gering größere operationstechnische Aufwand gerechtfertigt erscheint.
    Notes: Summary Gastric replacement was performed by means of end-to-end interposition of two iso-anisoperistaltic jejunal segments between esophagus and duodenum. The reversed segment acts as a pyloric substitute, so that a good reservoir function is attained. The operation has so far been performed in 12 patients, with no postoperative deaths. This new method of gastric replacement has many advantages over other methods, especially in terms of intestinal absorption, storage capacity, and long-term well-being of the patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 501-501 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Total gastrectomy ; Reconstructive procedures ; Magencarcinom ; Gastrektomie ; Rekonstruktionsverfahren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen 1960 und 1980 wurden 300 Gastrektomien durchgeführt. Die postoperative Letalität war nach den operationstechnisch aufwendigeren Jejunuminterpositionsverfahren um das 3— 3 $${\raise0.5ex\hbox{$\scriptstyle 1$}\kern-0.1em/\kern-0.15em\lower0.25ex\hbox{$\scriptstyle 2$}}$$ fache niedriger (9,2%) als nach den einfachen Rekonstruktionsmethoden. Wir haben deshalb die terminolaterale Oesophagojejunostomie seit mehreren Jahren verlassen. Auch hinsichtlich der Langzeitergebnisse ist die Jejunuminterposition (isoperistaltisch oder iso-anisoperistaltisch) günstiger, da sie die verbliebenen Verdauungsfunktionen des Intestinaltraktes voll ausschöpfen hilft und damit ein Maximum an Rehabilitation für den Patienten ermöglicht.
    Notes: Summary Between 1960 and 1980 we carried out 300 total gastrectomies. Postoperative mortality for jejunal interposition (185 cases) was 3- to 3.5-times lower (9.2%) than that for simple reconstruction methods. Therefore, we stopped performing terminolateral esophagojejunostomies several years ago. Also, in view of the long-term results, jejunal interposition (isoperistaltic or iso-anisoperistaltic) with preservation of the duodenal passage is more advantageous, because it utilizes fully the remaining digestive function of the intestinal tract and therefore facilitates optimal rehabilitation of the patient.
    Type of Medium: Electronic Resource
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