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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 337 (1974), S. 836-837 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric Transformation Resection B II → BI ; Magen: Umwandlungsresektion BII nach BI
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über 66 Magenumwandlungsresektionen B II nach B I berichtet, die wegen peptischer Geschwüre, Dumpingbeschwerden and verschiedener anderer Resektionsschäden durchgeführt wurden. Rund 41% der Patienten wurden völlig beschwerdefrei, 47% blieben zwar diätabhängig, haben gelegentlich Beschwerden bei erheblicher Besserung insgesamt. 12% der Patienten konnte nicht entsebeidend geholfen werden.
    Notes: Summary In 66 patients with subtotal gastric resection, a gastric transformation operation (from gastrojejunostomy technique [BII] to gastroduodenostomy technique [BI]) was performed because of peptic ulcers, dumping syndrome or various other undesirable results of subtotal gastric resection. Of all the patients, 41% were completely symptom-free, white 47% continued to need special diet but were substantially improved apart from occasional disorders. In 12% of patients there was no significant improvement.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 329 (1971), S. 348-348 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird über die Behandlungsergebnisse von 252 Coloncarcinomen aboral der linken Flexur und 60 Rectumresektionen mit zum Teil abdominellen, zum Teil sacralen Anastomosen berichtet, die zwischen 1955 und 1967 an der Chirurgischen Universitäts-Klinik Tübingen stationär aufgenommen wurden. Von 168 radikal möglichen Kontinuitätsresektionen wurden 139 dreizeitig nach Schloffer, 29 einzeitig vorgenommen. Nach 139 dreizeitigen Resektionen verstarb 1 Patient (= 0,7% prim. Op.-Letalität), nach 29 prim. Resektionen kamen 3 Kranke ad exitum (=10% Letalität). Aus Vergleichen mit entsprechenden Literaturangaben ergibt sich, daß die umständliche Schloffersche Methode maximale Sicherheit bietet bei einer hohen Gesamtresektionsquote (72,5%). Die Spätergebnisse wurden in Abhängigkeit vom Tumorstadium (nach der TNM-Klassifikation) anhand der 5-Jahresüberlebenskurven dargestellt: 73% der in Stadium I und II operierten Patienten überlebten die 5-Jahresgrenze, aber nur 40% der in Stadium III und 16% der in Stadium IV behandelten Fälle. 55% aller radikal Resezierten erreichten die 5-Jahresgrenze.
    Notes: Summary The results of treatment in 252 carcinomas of the colon, aboral of the left flexure and 60 resections of the rectum, some with abdominal and some with sacral anastomoses, are reported. All the patients had been admitted for treatment to the Surgical University Clinic, Tilbingen, between 1955 and 1967. Of 168 cases where radical resection was possible, 139 were operated according to Schloffer's 3-stage method, and 29 had one-stage operations. Of 139 patients who underwent 3-stage operations, one died (=0.7% prim. op. mortality) and of the 29 primary resections, 3 patients died (=10% mortality). On comparing this with the corresponding literature, it is shown that the laborious Schloffer method gives maximum safety, while the total number of resections performed is kept high (72.5%). Long-term results are given, related to the stage of the tumour (according to the TNM classification) and based on 5-year survival curves. 73% of the patients operated on in Stages I and II survived the 5-year survival line, but only 40% of the patients treated in Stage III and 16% of those treated in Stage IV survived the 5 years. 55% of all the patients who underwent radical resection reached the 5-year limit.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 334 (1973), S. 980-980 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Konstruktion und Anwendung der von W. Dick als Darmklemmen modifizierten Bronchusquetschen werden demonstriert. Der Vorteil dieser starren, an den Branchen längsgerillten und verschieden abgewinkelten Klemmen wird an verschiedenen Beispielen (B I-Anastomose, Ileotransversostomie, Sigmoido-Rektostomie) dargestellt: 1. Die Klemmen ermöglichen einen völlig glatten Schnittrand der Anastomosenränder, 2. sie wirken hervorragend blutstillend, 3. sie sind vor dem Bauch sowie in der Tiefe universell zu handhaben, 4. mit ihrer Hilfe lassen sich maximal weite doppelschichtig genähte End-zu-End-Anastomosen jeder Art auch bei großen Lumendifferenzen herstellen.
    Notes: Summary The construction and application of bronchus clamps modified by W. Dick for use as bowel clamps is illustrated. These clamps are rigid, their phalanges grooved longitudinally and angulated at varying degress. Their advantage is shown in different operations (B I anastomosis, ileotransversostomy, sigmoidorectostomy). 1. The clamps produce an absolutely smooth cut surface of the bowel edges to be anastomosed. 2. They provide excellent haemostasis. 3. They are universally practicable both outside and deep inside the abdomen. 4. They permit creation of double layersutured end-to-end anastomoses of any kind and maximum width even in the face of major lumen discrepancies.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastrectomy, total ; Replacement, gastric ; Jejunal interposition ; Intestinal segments, reversed ; Gastrektomie ; Magenersatz ; Jejunuminterposition ; Dünndarmgegenschaltung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ersatzmagenbildung erfolgte durch termino-terminale, isoanisoperistaltische Jejunuminterposition zwischen Oesophagus und Duodenum. Das gegengeschaltete Segment wirkt als funktionelles Passagehindernis — dadurch gute Reser voirfunktion. Die Methode wurde bislang bei 12 Patienten ohne postoperative Letalität angewandt. Das Verfahren weist hinsichtlich Speicherfunktion, Nahrungsverwertung und subjektivem Befinden der Patienten deutliche Vorteile gegenüber anderen Methoden des Magenersatzes auf, so daß der gering größere operationstechnische Aufwand gerechtfertigt erscheint.
    Notes: Summary Gastric replacement was performed by means of end-to-end interposition of two iso-anisoperistaltic jejunal segments between esophagus and duodenum. The reversed segment acts as a pyloric substitute, so that a good reservoir function is attained. The operation has so far been performed in 12 patients, with no postoperative deaths. This new method of gastric replacement has many advantages over other methods, especially in terms of intestinal absorption, storage capacity, and long-term well-being of the patients.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 313 (1965), S. 975-977 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 334 (1973), S. 309-310 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An der Tübinger Chirurgischen Klinik wurden unter dem Direktorat von Dick zwischen 1955 und 1961 Gallenwegseingriffe vorwiegend vom Kocherschen Rippenrandschnitt aus vorgenommen, ab 1961 fast ausschließlich vom sog. Kausch-Schnitt. Eine Nachuntersuchung des Materials von 6 Jahrgängen hat ergeben, daß Narbenbrüche nach Kausch-Incisionen in 1,4%, nach Rippenrandschnitten in 3,8% aller Fälle aufgetreten sind. Die Erklärung für die geringe Narbenbruchfrequenz des Kauschschen Schrägschnittes ist in der intersegmentalen Schnittrichtung zu sehen, bei der keine Intercostalnerven verletzt werden.
    Notes: Summary While Dick was Director of the Tübingen Surgical Clinic, operations on the bile duct were approached by a Kocher incision along the edge of the rib cage between 1955–1961, whereas after 1961 the Kausch incision was used in almost all these operations. A follow-up examination of patients subjected to surgery on the bile ducts over a period of six years showed that rupture of the scar had occurred after the Kauach incision in 1.4% and after the Kocher incision in 3.8% of all cases. The reason for the low percentage of ruptures after the oblique Kausch incision lies in its intersegmental course, which avoids injury to any of the intercostal nerves.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 283 (1974), S. 83-92 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Pig ; Gastric Secretion ; Histamine ; Carbachol ; Pentagastrin
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Gastric acid secretion was studied in 5 miniature pigs provided with a chronic gastric fistula. Basal secretion did not change during the growth of the animals. Histamine, carbachol, and pentagastrin produced a dose-dependent volume and acid response. The highest peak acid output (PAO) was achieved with histamine. The maximal peak volume output after histamine was only exceeded by carbachol which was due to an excessive salivation. The maximal PAO after carbachol and pentagastrin as well as the maximal peak volume output after pentagastrin were very low. The poor secretory responses to carbachol and pentagastrin are discussed in the light of possible inhibitory mechanisms or of drug-receptor-interactions.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of orthopaedic and trauma surgery 82 (1975), S. 79-84 
    ISSN: 1434-3916
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Experimentelle und pathologisch-anatomische Untersuchungen haben gezeigt, daß die posttraumatische Fetteinschwemmung ein regelmäßig nach Unfällen vorkommendes Ereignis ist, dem erst dann eine pathogenetische Bedeutung zukommt, wenn ein schwerer Volumenmangel zur schockspezifischen Vasomotion geführt hat. Die disseminierte intravasale Gerinnungsstörung schafft dann gemeinsam mit den veränderten physikalischen Eigenschaften des Blutes und der Irritation der terminalen Strombahn die Voraussetzung für die Fettembolie. Dem morphologischen Bild einer massiven posttraumatischen Fettembolie liegt damit ein Summationseffekt synergistisch wirkender Veränderungen zugrunde. Dabei kann den Fettemboli — als einem Epiphänomen des posttraumatischen Schocks — die Bedeutung einer additiven Komponente zukommen.
    Notes: Summary Experimental and pathologic-anatomical investigations showed, that the post-traumatic entry of fat into the vessels is a regular occurrence after accidents which is of no consequence, unless a heavy hypovolemic situation has induced a “shock-specific vasomotion”. The condition for fat embolism is produced by the disseminated intravascular coagulation, common with the physical changes in blood, and the irritation of the terminal capillaries. The morphological picture of a massive post-traumatic fat embolism, therefore is to appreciate as an effect of accumulation of synergistic factors which induced the changes. Nevertheless, fat emboli could have the importance of an additive component—as an epiphenomenon of posttraumatic shock.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 364 (1984), S. 157-161 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma of colon and rectum ; Colorectales Carcinom
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das therapeutische Risiko für Patienten mit colorectalen Carcinomen konnte vor allem durch operationsbegleitende Maßnahmen erheblich reduziert werden (alimentäre Vorbereitung, orthograde Spülung, perioperative Antibioticaprophylaxe). Dadurch wachsen sowohl Resektionsquote wie die Zahl kurativer Eingriffe, außerdem die Chance kontinenzerhaltender Operationen beim Mastdarmkrebs. Der protektive Kunstafter ist bei Linksresektionen extrem umstritten, der Verfasser empfiehlt seine großzügige Anwendung. Hinweise auf die Indikation zur Hartmann'schen Inkontinenzresektion und auf palliative lokale Tumorexcisionen bei unkalkulierbar hohem Behandlungsrisiko.
    Notes: Summary The therapeutic risk for patients with colorectal carcinoma has been reduced considerably by operation-accompanying measures (alimentary preparation, antegrade irrigation, perioperative antibiotic prophylaxis). Thus, the number both of resections as well as of curative operations increased and the prospects of continence-preserving operations of rectum cancer improved. The temporary transverse colostomy in leftside resection is extremely controversial, the author recommends its generos employment. The indications for the resection according to Hartmann and for palliative local tumor excisions in case of imponderably high therapeutic risk are suggested.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 734-734 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma, rectal ; Resection, rectal ; Rectumcarcinom ; Rectumresektion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Kontinenzresektion des Rectum ist der Organexstirpation beim Carcinom vorzuziehen wenn: beim Carcinom vorzuziehen wenn: 1. der Tumor in der mittleren oder oberen Rectumetage lokalisiert ist (u. U. sakrale Anastomose bevorzugen). 2. Tumorfrühstadien (TNM I + II) vorliegen, vor allem keine regionären Lymphknotenmetastasen bestehen. 3. als Palliativeingriff bei Fernmetastasen. 4. wenn am ausgeschalteten Darm und somit mit minimalem Risiko operiert wird (Schloffer).
    Notes: Summary Resection of the rectum for the restoration of continence is preferable to abdominal on perineal resection in carcinoma if: 1) The tumor is located in the middle or upper rectal level (sacral anastomosis if possible). 2) An early stage of carcinoma (TNM I + II) without lymphatic spread is present. 3) A palliative operation for distant metastases is planned. 4) The operation is performed after ileotransverse colostomy (Schloffer) and risk is therefore minimal.
    Type of Medium: Electronic Resource
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