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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 556-556 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Breast biopsy ; Mammography ; Quandrantectomy ; Mammabiopsie ; Mammographie ; Quadrantenbiopsie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Vom 1. 4. 1973 bis 31. 12. 1981 wurden bei 907 Frauen 1358 Mammabiopsien durchgeführt. In über 50 % korrelierten Tastbefund und Mammographie, bei knapp 10 % war nur der Tastbefund positiv, bei 13,8 % allein die Mammographie. In 37,6 % wurde ein Carcinom, in 1,9 % ein Carcinoma in situ und in 59,1 % ein gutartiger Befund diagnostiziert. Bevorzugter Zugang ist der Mamillenrandschnitt, keine Incision sollte im Decolltébereich erfolgen. Ein mammographisch verdächtiger Bezirk sollte stereotaktisch markiert werden oder mittels Quadrantenbiopsie reseziert und das Präparat mammographiert werden.
    Notes: Summary From 1 April 1973 to 31 December 1981, 1358 breast biopsy specimens were taken on 907 women. In over 50 % palpation and mammography corresponded, in nearly 10 % only palpation was positive, and in 13.8 % only mammography. A carcinoma was diagnosed in 37.6 %, a carcinoma in situ in 1.9 %, and a nonmalignancy was found in 59.1 %. Periareolar incision for biopsy is preferred; no incision should be made in the region of the décolletage. A mammographically suspicious finding should be marked stereotactically or be resected by quadrantectomy. The biopsy specimen removed should be mammographed.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 593-597 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Radicality ; Late results ; Stage of disease ; Magencarcinom ; Radikalität ; Spätergebnis ; Tumorstadium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Chirurgische Standardtherapie des Magencarcinoms ist heute Gastrektomie und systematische Lymphknoten-Dissektion. Trotz nachweisbarer Verbesserung des Langzeitergebnisses hinsichtlich Tumorlokalisation, Infiltrationstiefe, LK-Status und histologischer Tumortyp nach Lauren bleibt das Stadium der Erkrankung übergeordnete Determinante des Spätergebnisses. Verbindliche Empfehlungen für die Behandlung des Kardiacarcinoms sind z. Z. noch nicht möglich. Trotz immunologischer und klinischer Vorteile der Milzerhaltung für das Frühergebnis ist die Bedeutung für das Spätergebnis unklar.
    Notes: Summary Procedure of choice in the treatment of gastric cancer is total gastrectomy and radical lymphnodectomy. Despite an improvement of long-term results concerning localization, depth of infiltration, lymphnodemetastasis and histological type of tumor according to Lauren the main determinant of late results is the stage of disease. Suggestions for treatment of cancers on the oesophagogastric junction cannot yet be given. Despite possible advantages of preservation of the spleen for the early result, the impact on late results remains unclear.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 829-829 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Stapler anastomoses ; Late results ; Magen-Ca ; Stapler ; Spätergebnisse
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1982–1985 wurden 224 abdominale, 41 transhiatale und 9 abdominothorakale Gastrektomien, sowie 7 proximale Teilresektionen wegen Magencarcinom mit dem zirkulären Klammergerät ILS Proximate (25 mm Kopf) durchgeführt. Intraoperative Probleme bei der Anastomosierung waren selten (5,5%), gehäuft bei transdiaphragmalem oder abdominothorakalem Vorgehen. Die Insuffizienzrate war bei transhiatalem gegenüber abdominalem Zugang erhöht (22,6/7,9%). Eine klinische (n = 110) und radiologische (n = 86) Nachuntersuchung ergab 3mal eine funktionelle Passagebehinderung; 16mal Reflux, jedoch keine Narbenstenose im Anastomosenbereich.
    Notes: Summary From 1982 to 1985, 224 abdominal, 31 transhiatal, and 9 abdominothoracic gastrectomies were performed because of gastric cancer, in addition to 7 proximal gastric resections. The procedures were carried out using the circular stapler ILS Proximate. Anastomosis problems occurred intraoperatively only in 5.5%, but the rate increased in the transhiatal and abdominothoracic procedures. The rate of anastomotic leakage was 7.9% after abdominal and 22.6% after transhiatal operations. Clinical (n = 110) and radiological (n = 86) studies showed no scar stenosis in the anastomosis area.
    Type of Medium: Electronic Resource
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