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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Gynäkologe 33 (2000), S. 88-93 
    ISSN: 1433-0393
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Infertilität ; Chromosomenanomalien ; Untersuchungsmöglichkeiten ; Konsequenzen für ICSI ; Key words Male infertility ; Chromosomal aberrations ; Cytogenetical studies ; Consequences for ICSI
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Based on the results of chromosome analysis from cell cultures and testis biopsies, the incidence of chromosomal abnormalities in infertile men is up to 20%. Chromosomal analysis from peripheral blood cultures is a routine procedure while the analysis of meiotic chromosomes is labor intensive and mainly used in a scientific setting. Of all infertile males, 7–9% show numerical and/or structural chromosomal abnormalities in their peripheral blood lymphocytes. There is an inverse correlation between sperm count and the incidence of chromosomal abnormalities, with 21% of patients with non-obstructive azoospermia having a chromosomal abnormality, most often Klinefelter's syndrome. The rate of patients with chromosomal abnormalities is only 9% in patients with severe oligozoospermia (less than 5 million/ml), and structural abnormalities are found more often in this group. Using fluorescence in situ analysis the number of selected chromosomes can be assayed in single sperm cells. There is no consensus on whether infertile men have a higher proportion of aneuploid (disomic) sperm cells than fertile men. Taking into account the results from meiotic studies in infertile men, an increased rate of aneuploid sperm cells is likely. Chromosomal analysis should be performed on all infertile men being treated with ICSI as the result of this analysis could have important consequences in their reproductive decisions.
    Notes: Zusammenfassung Berücksichtigt man die Ergebnisse von Chromosomenanalysen aus Zellkulturen und aus Testisbiopsien, so kann die Häufigkeit von Chromosomenanomalien bei infertilen Männern mit bis zu 20% angegeben werden. Während die Analyse meiotischer Chromosomen sehr aufwendig ist und daher wissenschaftlichen Fragestellungen vorbehalten bleibt, ist die Chromosomenanalyse aus kultivierten Lymphozyten routinemäßig möglich. Dabei werden bei 7–9% aller infertilen Männer numerische und/oder strukturelle Chromosomenanomalien gefunden. Je niedriger die Spermiendichte ist, desto höher ist die Wahrscheinlichkeit für das Vorliegen einer Chromosomenanomalie. Bei Patienten mit nichtobstruktiver Azoospermie findet man in bis zu 21% der Fälle eine Chromosomenaberration, zumeist das Klinefelter-Syndrom. Bei schwerer Oligozoospermie (unter 5 Mio./ml) sinkt die Rate auf etwa 9%, wobei häufiger strukturelle Chromosomenaberrationen gefunden werden. Die Frage, ob Spermien infertiler Männer häufiger Aneuploidien (Disomien) tragen als Spermien fertiler Männer ist nicht abschließend geklärt. Berücksichtigt man jedoch die Ergebnisse aus Meiosestudien bei infertilen Männern, so ist eine erhöhte Aneuploidierate in Spermien infertiler Männer denkbar. Im Zusammenhang mit den Möglichkeiten von ICSI sollte bei infertilen Männern eine Cromosomenanalyse erfolgen, weil sich aus deren Ergebnis Konsequenzen für die Reproduktion ergeben können.
    Type of Medium: Electronic Resource
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