Library

feed icon rss

Your email was sent successfully. Check your inbox.

An error occurred while sending the email. Please try again.

Proceed reservation?

Export
Filter
  • Horse-racing-related injury  (1)
  • Key words Metacarpal fracture • Analysis of literature • Conservative treatment • Operation  (1)
  • Key words: Primary and secundary form of Baker's cyst  (1)
Material
Years
Keywords
  • 1
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Metacarpal fracture • Analysis of literature • Conservative treatment • Operation ; Schlüsselwörter Mittelhandbruch • Literaturrecherche • Konservative Therapie • Operation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Da auch heutzutage die Behandlung der Mittelhandbrüche kontrovers diskutiert wird, wurde eine Literaturanalyse durchgeführt, um die unterschiedlichen Therapien, Indikationen und deren Ergebnisse aufzuzeigen. Aus der Literatur vom 1. 1. 1984–31. 03. 1996 wurden Daten von 1602 nachuntersuchten Patienten verglichen; 522 operativ versorgte Patienten wurden mit Kirschner (K)-Drähten, Schrauben, Plättchen, Cerclage oder Minifixateur externe behandelt. Die konservativen Ansätze reichen von der Immobilisation bis hin zu unterschiedlichsten frühfunktionellen Methoden mit verschiedensten Hilfsmitteln oder gar ohne jede Fixation des Bruches. Die frühfunktionelle Therapie mit einem Brace kam bei 95 % zu sehr guten und guten Ergebnissen, hatte aber eine Therapieabbruchrate von bis zu 23 % aufgrund von lokalen Druckstellen und Hautnekrosen (3 %). Die teilweise Ruhigstellung mit unterstützendem Handcast, Tape etc. kam bei 94 % zu sehr guten und guten Ergebnissen. Hierbei traten keine Komplikationen auf. Jeweils 85 % sehr gute und gute Resultate erzielten die operativen Verfahren und die Immobilisationsbehandlung. Die Reposition von Mittelhandknochen (MHK)-V-Frakturen hatte nur bei 15 % der Patienten Erfolg. Metarkapalefrakturen mit Dislokationen unter 30 °, einer Verkürzung von weniger als 5 mm, einer Rotationsfehlstellung unter 10 °, keiner Gelenkstufe und ohne relevantes Weichteiltrauma benötigen nach unseren Ergebnissen keine Operation und sollten auch nach den Ergebnissen der Literaturrecherche frühfunktionell behandelt werden. Bei Überschreitung dieser Grenzen ist eine primäre operative Therapie gerechtfertigt. Die Immobilisation von Mittelhandfrakturen über mehr als 3–4 Wochen ist nicht sinnvoll.
    Notes: Summary As the treatment of metacarpal fractures is today still a controversial subject, we conducted an analysis of the literature in order to present the different therapy guidelines, indications, and their results. The data from the follow-up of 1602 patients was taken from literature which dated from 1 January 1984 to 31 March 1996. A total of 522 patients who underwent surgery received K-wires, screws or external minifixateur. The conservative approaches ranged from immobilization to various methods of mobilization with different aids or without fixation of the fracture. The mobilization in a brace provided good to excellent results in 95 % of the cases; however, the failure rate of therapy was 23 % because of local bruises and skin necrosis (3 %). The mobilization with handcast, tape etc. attained good to excellent results in 94 % of the cases. Here, no complications occurred. Both the immobilization treatment and the surgery provided good to excellent results in 85 % of the cases. The reposition of fractures of the fifth metacarpal was successful in only 15 % of the cases. Fractures with dislocations below 30 °, a shortening of less than 5 mm, no rotational displacement or that below 10 °, no articular incongruency, and no relevant soft tissue trauma do not need surgery according to our results and should be treated with early mobilization as suggested by the survey. Beyond these limits a primary surgical therapy is justified. The immobilization of metacarpal fractures over a period of more than 3–4 weeks is not necessary.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Primary and secundary form of Baker's cyst ; Extirpation. ; Schlüsselwörter: Primäre und sekundäre Baker-Cyste ; Exstirpation.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. In der Unfallchirurgischen Universitätsklinik Köln wurden von 1988 bis 1997 19 Patienten an einer Baker-Cyste operiert. Die subjektiven und objektiven Ergebnisse wurden mit Hilfe eines Fragebogens sowie einer klinischen und sonographischen Nachuntersuchung erfaßt (Rücklauf: 95 %). Der präoperative Status wurde durch klinische Untersuchung, Sonographie und Anfertigung von Röntgenaufnahmen des Kniegelenks ermittelt. Wir differenzierten zwischen der angeborenen primären Cyste (39 %) und der sekundären Form, die immer mit einer Kniebinnenpathologie assoziiert ist (61 %). Bei allen sekundären Cysten wurde eine Arthroskopie durchgeführt. Als postoperative Komplikationen traten in einem Fall ein revisionspflichtiges Hämatom und in einem anderen Fall ein punktionspflichtiger Erguß auf. Das Operationsergebnis wurde von 61 % der Patienten mit „sehr gut“ und von 39 % mit „gut“ bewertet. Alle nachuntersuchten Kniegelenke waren passiv und aktiv frei beweglich. In einem Fall kam es zu einem Rezidiv. Nach unserer klinischen Erfahrung sollten primäre Baker-Cysten immer entfernt werden. Bei der sekundären Cyste muß neben der Exstirpation die Bedeutung der arthroskopischen Diagnostik und Therapie sowie der Sanierung der Grundkrankheit diskutiert werden.
    Notes: Summary. Baker's cysts were treated operatively in 19 patients in the Department of Traumatology of the University of Cologne from 1988 to 1997. The subjective and objective results were evaluated with a questionnaire and a clinical examination and sonography (follow-up: 95 %). All patients were examinated before surgery, sonography and X-ray of the knee were performed. We differentiated between the congenital primary cyst (39 %), and the secondary form, which was always associated with an intraarticular lesion (61 %). Arthroscopy was performed in all secondary forms of Baker's cyst. Postoperative complications were two reinterventions due to one hematoma and one effusion. Patient's evaluation of operation result was “excellent” in 61 % and “good” in 39 % of cases. All knee joints had a full range of motion. There was only one case of a recurrent cyst. The primary form of Baker's cyst has always to be extirpated, according to our clinical experience. The extirpation of the secondary Baker's cyst and the relevance of arthroscopy and treatment of the basic disease have to be discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 103 (2000), S. 688-692 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Jockey ; Pferderennen ; Wirbelkörperfraktur ; Pathomechanismus ; Reitunfall ; Key words Jockey ; Equestrian sports ; Vertebral fracture ; Pathomechanism ; Horse-racing-related injury
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Two cases of severe spinal cord injuries to professional horse-racing jockeys are presented. There is only one comprehensive study conducted to ascertain the nature and incidence of injuries in the literature. The pathomechanism and surgical therapy of vertebral trauma in jockeys was analysed.
    Notes: Zusammenfassung Es werden zwei schwere Wirbelsäulenverletzungen bei professionellen Jockeys vorgestellt. Der Pathomechanismus wurde anhand einer Videoaufzeichnung des Unfallhergangs analysiert. Die aktuellen Therapiekonzepte werden nach Darstellung der Literatur diskutiert. Die schwere Wirbelsäulenverletzung des Jockeys ist ein Arbeitsunfall und bedarf der interdisziplinären Diagnostik und Therapie.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
    BibTip Others were also interested in ...
Close ⊗
This website uses cookies and the analysis tool Matomo. More information can be found here...