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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gefässchirurgie 13 (1999), S. 249-254 
    ISSN: 0930-9225
    Keywords: Schlüsselwörter Intraaortale Ballonpumpe – perioperatives low output Syndrom – mechanische Kreislaufunterstützung ; Key words Intraaortic balloon pump – perioperative low output syndrome – mechanical circulatory support
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In a prospective study 97 patients with intraoperative low output syndrome, who were operated with heart-lung bypass and received an implantation of an intraaortic ballon pump, were analyzed. All operations were performed between July 1996 and July 1997. Sixty operations were elective and 37 patients were operated in an emergency situation. Twenty-nine of all patients died perioperatively. Sixty-eight patients could be discharged from the hospital. Patients who died perioperatively were significantly older, had a significantly lower LVEF pre- and perioperatively, had a higher catecholamines demand despite the IABP support, were anuric or nearly anuric, had a lower cardiac index, and the total bypass time was significantly longer. All five patients who had received mitral valve procedures died. We conclude that the success or failure of perioperative IABP support can be predicted early after implantation. In patients with low output syndrome despite the IABP support, an implantation of a ventricular assist system should be considered.
    Notes: Zusammenfassung In einer prospektiven Studie wurden von 7/96 bis¶7/97, 97 Patienten mit intraoperativem low output syndrome untersucht, bei denen zum Abgang von der Herzlungenmaschine eine IABP implantiert wurde. Dabei waren 60 dieser Operationen elektiv vorgenommen worden, bei 37 Fällen handelte es sich um Notfall-Eingriffe. Von den 97 Patienten verstarben 29 Patienten perioperativ. 68 Patienten konnten nach Hause entlassen werden. Patienten, die perioperativ verstarben, waren signifikant älter, hatten eine signifikant geringere LVEF prä- und intraoperativ, hatten einen signifikant höheren Katecholaminbedarf trotz IABP, waren an- oder oligourisch, hatten einen signifikant geringeren cardiac index nach IABP-Implantation und hatten eine signifikant längere „Maschinenzeit“ als Patienten, die sich durch den Einsatz der IABP erholten. Von 5 Patienten bei denen eine Mitralklappenoperation vorgenommen worden war und bei denen perioperativ eine IABP implantiert worden war, überlebte keiner den perioperativen Zeitraum. Wir folgern, der Erfolg oder Mißerfolg des Einsatzes einer IABP läßt sich intraoperativ schon frühzeitig absehen. Bei Patienten, die trotz IABP-Einsatzes ein low output syndrome bieten, ist frühzeitig die Implantation eines ventrikulären Assist Systems zu diskutieren.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Dynamic hip screw ; Gamma nail ; Loading capacity ; DHS-Osteosynthese ; γ-Nagel-Osteo-synthese ; Stabilitätsprüfung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An 24 paarigen Leichenfemora wurden instabile pertrochantäre Frakturen (nach Jensen) imitiert. Rechtes und linkes Femur wurden jeweils abwechslend durch DHS-und γ-Nagel-Osteosynthese versorgt und einer Stabilitätsprüfung unterzogen. Zyklische Belastungen wurden jeweils um 500 N bis zur maximalen Belastbarkeit gesteigert. Zudem wurden die plastische Verformung gemessen und die Folgen der Belastungsversuche radiologische dokumentiert. Die mittlere plastische Verformung war bei den DHS- gegenüber den γ-Nagel-Osteo-synthesen erhöht, die maximale Belastbarketi war statistisch signifikant erniedrigt. Die Femurschaftfraktur fand sich als Folge der Belastungsprüfung bei der γ-Nagelung 5mal häufiger als bei der DHS-Osteosynthese.
    Notes: Abstract In 24 human cadaver femora standardized instable pertrochanteric osteotomies were created. The right and left femur of each pair were alternately selected for osteosyntheses with the gamma nail and the dynamic hip screw. Afterwards an examination of stability was performed. Cyclical loads were increased in 500 N increments to the maximum loading capacity, while the deformation rate was continuously measured. Radiographs, were taken to prove the results of loading. The mean deformation was much greater in the DHS group than for the gamma nail, the maximum load to failure was significantly lower. Femoral shaft fractures caused by the loading occured five times as often in the gamma nail osteosyntheses than in the DHS.
    Type of Medium: Electronic Resource
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