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  • 1
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Bile ducts ; injuries ; Bile ducts ; interventional procedure ; Bile ducts ; stenosis or obstruction ; Bile ducts ; stents and prostheses ; Schlüsselwörter: Gallenwegverletzungen ; Gallenwege ; interventionelle Prozeduren ; Gallenwege ; Stenosen und Obstruktionen ; Gallenwege ; Stents und Prothesen.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Ziel: Als Alternative zur operativen Revision einer hohen, benignen biliären Striktur soll das technische Vorgehen der großkalibrigen Gallengangschienung mit Yamakawa-Prothesen ohne repetitive Ballondilatation am Beispiel einer Patientin geschildert werden. Methoden: Zur Stenoseüberbrückung wurde bilateral eine percutan-transhepatische Anlage von 2 Yamakawa-Prothesen aus Silikon vorgenommen (Ductus hepaticus, rechts: 14-F-Prothese; links: 12-F-Prothese). Die Prothesen wurden unter permanentem oralen Antibioticaschutz alle 8 Wochen durch neue Prothesen ersetzt. Nach 8 Monaten wurden beide Prothesen entfernt. Ergebnisse: Die Kontroll-Cholangiographie zeigte ein normal-weites intrahepatisches Gallenwegsystem rechts und eine 50 %ige Mündungsstenose des linken Ductus hepaticus. Die Nachbeobachtung über einen Zeitraum von 18 Monaten zeigte keinen Hinweis auf eine Abflußbehinderung des Gallengangsystems. Schlußfolgerungen: Im Vergleich zur repetitiven Ballondilatation und zur Implantation metallischer Gallenwegstents bietet sich die prolongierte, großkalibrige Schienung benigner biliärer Strikturen mit Yamakawa-Prothesen als alternative Therapieform an.
    Notes: Summary. Aim: As an alternative method to the operative revision of benign bile duct strictures, we report the use of a large-bore bile duct prosthesis (Yamakawa prosthesis) in one patient. Methods: Bilateral percutaneous transhepatic implantation of Yamakawa prostheses (14 F right side, 12 F left side) was performed without adjunctive balloon dilatation. The prostheses were exchanged every 8 weeks under continuous antibiotic treatment and were finally removed after 8 months. Results: Control cholangiography showed a normal intrahepatic biliary system on the right side and a 50 % stenosis at the orifice of the left hepatic duct. Follow-up over 18 months showed no signs of recurrent disease. Conclusions: In comparison to balloon dilatation and implantation of metallic stents, prolonged bilateral splinting with large-bore Yamakawa prostheses seems to be an alternative for the treatment of benign bile duct strictures.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Archimetra ; Endometriose ; Adenomyose ; Uterus ; Samentransport ; Key words Archimetra ; Endometriosis ; Adenomyosis ; Uterus ; Sperm transport
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The human uterus is composed of the paramesonephric archimetra and the non-paramesonephric neometra. The archimetra consists of the glandular as well as stromal part of the endometrium and the subendometrial myometrium and meets several fundamental functions in the early process of reproduction such as providing the site of implantation, uterine directed sperm transport and high fundal implantation of the embryo by uterine peristalsis as well as inflammatory defence. The neometra is composed of the stratum vasculare and stratum supravasculare. Its main function is to provide the forces for expulsion of the fetus. Endometriosis is considered a disease of the archimetra in that it constitutes a non-obilgatory consequence of uterine adenomyosis or its early manuifestations. This view is supported by several lines of evidence. First: The eutopic endometrium shows alterations similar to those seen in endometriotic lesions that are not found in the endometrium of women free of disease. Second: Uteri of women with endometriosis display hyper- and dysperistalsis of which the extent does not correlate with the severity of the disease. This dysfunction results in a break down of rapid and sustained directed sperm transport and may explain sterility and subfertility in women with mild-to-moderate endometriosis. Third: In women with endometriosis there is a proliferative and infiltrative expansion of all elements of the archimetra into the outer myometrial layers. There is no correlation of the extent of the infiltrative expansion with the grade of endometriosis but with the age of the patients. In MR imaging these findings are similar or identical with those found in adenomyosis.
    Notes: Zusammenfassung Der menschliche Uterus setzt sich aus einer inneren paramesonephrischen Archimetra und einer äußeren nicht-paramesonephrischen Neometra zusammen. Die Archimetra besteht aus dem Endometrium und dem Stratum subvasculare des Myometrium und erfüllt verschiedene vom Ovar gesteuerte Funktionen im frühen Prozeß der Reproduktion wie Aufbau des Endometriums für die Implantation, uterine Peristaltik für den gerichteten Spermientransport und die hohe fundale Implantation sowie die Infektabwehr. Die Neometra besteht aus den beiden äußeren Muskelschichten, dem Stratum vasculare und supravasculare. Die wesentliche Funktion besteht im Aufbringen der Kräfte für die Geburt. Die Endometriose wird als Folge einer Adenomyosis oder deren Frühmanifestationen und somit als eine Erkrankung der Archimetra angesehen. Dieses Konzept stützt sich auf spezifische Veränderungen des eutopen Endometriums bei Frauen mit Endometriose, auf archimetrale Funktionsstörungen wie Hyper- und Dysperistaltik sowie auf eine archimetrale Infiltration in das darunter liegende Myometrium mit dem Bild einer Adenomyosis uteri.
    Type of Medium: Electronic Resource
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