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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Nervenarzt 69 (1998), S. 335-337 
    ISSN: 1433-0407
    Keywords: Schlüsselwörter Nervenkompressionssyndrom ; Kiloh-Nevin-Syndrom ; N.-interosseus-anterior-Syndrom ; Sehnenruptur ; Key words Nerve compression syndrome ; Kiloh-Nevin syndrome ; Interosseus anterior nerve syndrome ; Tendon rupture
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The differential diagnosis of the rupture of flexor pollicis longus tendon and profundus tendon to index finger to the interosseus anterior nerve syndrome can be difficult and can lead to misinterpretation of the clinical impression. Two cases are reported to demonstrate this problem. In the first case a spontaneous rupture of flexor pollicis longus was found, when first an interosseus anterior nerve syndrome was suspected. In a second case surgical exploration of flexor pollicis longus tendon and profundus tendon to index finger was done on the assumption of a rupture, that revealed intact tendons. In a second operation neurolysis of the interosseus anterior nerve was carried out with full recovery of flexion of the thumb and index finger.
    Notes: Zusammenfassung Die Differentialdiagnose einer Ruptur des M. flexor pollicis longus und M. flexor digitorum profundus II zum N.-interosseus-anterior-Syndrom kann schwierig sein und zu Fehlinterpretationen des klinischen Bild führen. Anhand von 2 Fallberichten soll dies aufgezeigt werden. Im ersten Fall fand sich bei klinischem Verdacht auf ein N.-interosseus-anterior-Syndrom eine Spontanruptur des Flexor pollicis longus rechts. In einem zweiten Fall wurde eine operative Exploration der langen Daumen- und tiefen Zeigefingerbeugesehne unter der Annahme einer Ruptur vorgenommen. Hier fanden sich intakte Sehnen. In einer zweiten Operation wurde die Neurolyse des N. interosseus anterior vorgenommen, die zu einer vollständigen Wiedererlangung der Beugefunktion in den Endgliedern des Daumen und Zeigefingers führte.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Anterior interosseus nerve syndrome ; Kiloh-Nevin syndrome ; supracondylar humerus fracture ; Nerve compression syndromes ; Pediatric fracture. ; Schlüsselwörter: N.-interosseus-anterior-Syndrom ; Kiloh-Nevin-Syndrom ; supracondyläre Humerusfraktur ; Nervenkompressionssyndrome ; kindliche Frakturen.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Das N.-interosseus-anterior-Syndrom ist ein seltenes, den rein motorischen Nervenast des N. medianus betreffendes Nervenkompressionssyndrom. Klinisch imponiert der Ausfall des M. flexor pollicis longus und des M. flexor digitorum profundus II, was zu dem charakteristischen Bild des „Kneifgriffs“ führt ohne Sensibilitätsverlust. Aus chirurgischer Sicht hat diese Symptomatik besondere Bedeutung im Zusammenhang mit kindlichen Frakturen des distalen Humerus. Anhand eines Fallbeispiels eines 7 jährigen Jungen mit posttraumatischem Ausfall des N. interosseus anterior nach supracondylärer Humerusfraktur wird diese Nervenläsion, die Differentialdiagnosen, Therapie und Prognose dargestellt und diskutiert.
    Notes: Summary. The interosseus anterior syndrome is a rare nerve compression syndrome that concerns only the motor branch of the median nerve. It is evidenced by paralysis of the M. flexor pollicis longus and M. flexor digitorum profundus II with weakness of flexion of the terminal joint of the thumb and index finger but without sensory loss. From the surgical point of view this complication has special importance because of pediatric fractures of the distal humerus. In this paper we discuss the differential diagnosis, therapy and prognosis of this nerve injury by presenting an illustrative case of a 7-year-old boy suffering a supracondylar fracture of the humerus with a post-traumatic anterior interosseus nerve syndrome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Distal radius fracture ; External fixation ; Functional results. ; Schlüsselwörter: Distale Radiusfraktur ; Fixateur externe ; funktionelle Langzeitergebnisse.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Einleitung: Ziel der Untersuchung war die Evaluation des Fixateur externe in der Behandlung instabiler, distaler Radiusfrakturen im Langzeitverlauf an einem größeren Patientengut. Methoden: Im Zeitraum von 8 Jahren wurden im Rahmen einer prospektiven Studie 174 Patienten mit instabilen unilateralen Frakturen des distalen Radius mit einem Fixateur externe (Orthofix Srl., Italien) behandelt. Nach einer durchschnittlichen Beobachtungszeit von 28 Monaten konnten 148 Patienten nachuntersucht werden. Ergebnisse: Bei der funktionellen Bewertung nach der von Gartland und Werley angegebenen Klassifikation ergaben sich 29,3 % sehr gute, 42,5 % gute, 10,3 % befriedigende und 2,9 % schlechte Ergebnisse, 14,9 % konnten nicht untersucht werden. In 54,1 % der Fälle wurden Zusatzeingriffe zur langfristigen dorsalen Stabilisierung durchgeführt. Die Komplikationsrate war sehr gering und umfaßte neben zwei schwerwiegenderen Pin-tract-Infektionen einen Pinausbruch aus dem MHK II, eine Fixateurlockerung und eine Algodystrophie. Die sekundäre Sinterung zum Zeitpunkt der Nachuntersuchung war gegenüber der Situation bei Fixateurabnahme statistisch nicht signifikant. Schlußfolgerung: Die Ergebnisse zeigen, daß die anatomische Gelenkrekonstruktion und vor allem die Wiederherstellung der radialen Länge für das funktionelle Ergebnis von Bedeutung sind.
    Notes: Summary. Introduction: The aim of our study was to evaluate external fixation in the treatment of unstable distal radius fractures in a long-term follow-up. Methods: Within 8 years 174 patients with severely displaced distal radius fractures were included in a prospective study and treated with an external wrist fixator (Orthofix Srl, Italy). A total of 148 patients were reviewed with an average follow-up time of 28 months. Results: Using the functional outcome score according to Gartland and Werley, we obtained 29.3 % excellent, 42.5 % good, 10.3 % fair and 2.9 % poor results; 14.9 % of the patients were not available for follow-up. Additional procedures were carried out in 54.1 % to obtain dorsal stabilization. The list of complications included two major pin-tract infections requiring surgical intervention, one pin cut out of the second metacarpal bone, one fixator dislocation, and one patient had algodystrophy. The length of the radius and joint congruity did not significantly from the situation when the fixator has been removed at the end of the treatment. Conclusion: The results show the importance of anatomical reduction, and especially restoration of radial length, in order to obtain good functional outcome.
    Type of Medium: Electronic Resource
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