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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 357 (1982), S. 105-116 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Vagotomy ; Gastric cancer ; Bacteria ; Nitrite ; N-Nitroso compounds ; Rat
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Einfluß einer trunculären Vagotomie in Kombination mit verschiedenen Drainageoperationen (Pyloroplastik, Gastroenterostomie ohne Enteroanastomose, Y-Roux-Gastroenterostomie) wurde im Hinblick auf eine Carcinomgefährdung des vagotomierten Magens tierexperimentell an männlichen Wistarratten untersucht. Es wurde überprüft, inwieweit hiernach im Vergleich zu einer nicht-vagotomierten Kontrollgruppe Schleimhautveränderungen auftreten, die unter Exposition mit dem Carcinogen MNNG zeitlich früher und häufiger zur Carcinomentstehung prädisponieren. Als mögliche wichtige cocarcinogene Faktoren wurden zusätzlich die intragastrale Bakterienflora und Nitrit-Konzentration der einzelnen Versuchsgruppen untereinander verglichen. Es zeigte sich, daß der Schweregrad gefundener Magenschleimhautveränderungen, sowie das Ausmaß der bakteriellen Besiedlung und die Nitrit-Konzentration im Magensaft neben der durch Vagotomie angestrebten Säurereduktion vor allem durch Störung der Magenmotilität oder einen enterogastrischen Reflux verstärkt wird. Die Ergebnisse der Untersuchungen sprechen dafür, daß nach Vagotomie, soweit eine ausreichende Magenentleerung gesichert und diese nicht durch einen enterogastrischen Reflux (Gastroenterostomie) erkauft wird, das Risiko für ein Operationsfolgecarcinom gering anzusehen ist.
    Notes: Summary To assess the possible risk of cancer in the operated stomach, the influence of truncal vagotomy combined with different operative drainage procedures (pyloroplasty, gastro-enterostomy without entero-anastomosis, Roux-en-Y gastro-enterostomy) was studied in animal experiments. The aim of the study was to determine whether, compared to controls an earlier and higher incidence of precancerous epithelial lesions or cancers in the stomach occurs in vagotomized animals after oral administration of carcinogens (MNNG). To consider conditions, that may predispose to in vivo formation of carcinogenicN-nitroso compounds, bacterial flora and intragastric nitrite concentration were measured and compared in the various operative groups. The severity of induced epithelial lesions and the quantity of bacterial growth and nitrite concentration in the gastric juice were influenced, apart from the reduction of acid output after vagotomy, mainly by prolonged gastric stasis or the degree of enterogastric reflux. The results suggest that there is probably no increased risk of cancer following vagotomy, if sufficient gastric clearance is guaranted and enterogastric reflux is largely excluded.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 372 (1987), S. 571-576 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; Total gastrectomy de principe ; Histology-oriented surgical treatment ; Magencarcinom ; Gastrektomie als Regeloperation ; Histologieorientiertes Therapiekonzept
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter den chirurgischen Therapiekonzepten des Magencarcinoms steht weiterhin die Gastrektomie als Regeloperation im Vergleich zum histologieorientierten Vorgehen zur Diskussion. Im eigenen Vorgehen wird dabei die Gastrektomie als Regeloperation mit systematischer Lymphadenektomie bevorzugt; die Indikation erscheint aufgrund der erzielten Ergebnisse berechtigt. Bei fehlenden randomisierten Studien kann diese Beurteilung nur als vorläufig eingestuft werden; allerdings lässt sich bei exakter Analyse des eigenen Krankengutes nur ein Anteil von etwa 5–30% eruieren, bei dem die Gastrektomie eine Übertherapie darstellen mag.
    Notes: Summary Among surgical modalities of the gastric cancer total gastrectomy de principe and histology-oriented strategy are under discussion. In our own procedure we prefer total gastrectomy combined with extended lymph node dissection as the operation of choice justified by the results obtained. But caused by the lack of controlled studies these results cannot be used as an evidence. Nevertheless an exact analysis of the own material can show only an incidence of 5–30% in which total gastrectomy de principe may be a too extensive procedure in regard to the oncological point of view, but even these cases have to be examined in a randomised clinical study.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 579-580 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Gastric cancer ; 5-year survival rate ; Gastrectomy “de principe” ; Surgery of “clinical staging” ; Magencarcinom ; 5-Jahres-Überlebensrate ; Gastrektomie aus Prinzip ; Stadiengerechte Chirurgie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1968–1978 wurden von 889 Magencarcinomoperationen 290 Gastrektomien (47,9% der Resektionen) durchgeführt. Bei der prinzipiellen Gastrektomie (seit 1974) wurde mit 41,5% 5-Jahres-Überlebenszeit ein deutlich besseres Ergebnis gegenüber 12,5 % bei der Gastrektomie aus Notwendigkeit erreicht. Im Vergleich zu Resektionen = ≫tadiengerechte Chirurgie≪ konnte bisher kein signifikant besseres Ergebnis erzielt werden. Vergleichende Bewertung dieser Verfahren ist z. Z. wegen der schwierigen prä- und intraoperativen Bestimmung von Tumorausdehnung, -stadium und -typ u. E. kaum möglich.
    Notes: Summary Between 1968 and 1978 290 total gastrectomies, of 889 operations for gastric cancer, were performed 47.9% of the resections. Since 1974 gastrectomy “de principe” was carried out with an improved 5-year survival rate of 41.5% compared to 12.5% of gastrectomy “de nécessité”. Following gastric resections, i.e. surgery of “clinical staging”, statistically better results could not be obtained. At present a meaningful comparison is not possible due to the difficult determination of tumor expanding, clinical staging and grading pre- and intraoperatively.
    Type of Medium: Electronic Resource
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