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  • Key words Pathological fracture • Osteolysis • Unreamed intramedullary nailing • Palliative surgery • Minimal invasive procedures  (1)
  • Lymphoma  (1)
  • Soft tissue infection • Therapy  (1)
  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European journal of orthopaedic surgery & traumatology 7 (1997), S. 281-284 
    ISSN: 1432-1068
    Keywords: Lymphoma ; Lymphome
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Résumé Le cas d'une jeune femme de 19 ans porteuse d'un lymphome à cellules béta primitif est présenté. Une imagerie médicale complète avec scanner, IRM ainsi qu'une étude histologique ont été nécessaires au diagnostic, qui a d'abord été erroné avec suspicion d'ostéomyélite chronique. Une résection du fémur distal comprenant le genou a été réalisée et une distraction bipôlaire du cal fut ensuite appliquée. Après une inflammation locale, le diagnostic de lymphome à cellules béta put être posé et une étude immunohistochimique sur un prélèvement de tissus mous fut demand'ee. Une amputation de cuisse dut être effectuée à cause d'une grave nécrose et d'une surinfection des tissus mous. Des problèmes diagnostiques survinrent à cause de symptomes aspécifiques, d'incertitudes radiologiques et d'une absence de diagnostic histologique. Les facteurs de croissance ont probablement stimulé la croissance tumorale après la mise en route de la distraction du cal.
    Notes: Summary A case of a 19-year-old female patient with a primary B-cell lymphoma of bone is presented. Although extensive diagnostic procedures including CT and MRI scans as well as bone histology were used, the case was initially misdiagnosed as chronic osteomyelitis. Resection of the distal femur including the knee joint was performed and bisegmental callus distraction was initiated. After local exacerbation a B-cell lymphoma was diagnosed histologically and immunohistochemically in a soft tissue specimen. Above-knee amputation had to be carried out due to severe local soft tissue necrosis and superinfection. Diagnostic problems arose from non-specific clinical symptoms, uncertain radiographic signs and non-diagnostic histology. Growth factors may have stimulated tumor growth after initiation of callus distraction.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Pathological fracture • Osteolysis • Unreamed intramedullary nailing • Palliative surgery • Minimal invasive procedures ; Schlüsselwörter Pathologische Fraktur • Osteolyse • Unaufgebohrte Marknagelung • Palliative Chirurgie • Minimal-invasive Verfahren
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Patienten mit fortgeschrittenem Tumorleiden sind durch stabilitätsgefährdende Osteolysen oft mehrerer langer Röhrenknochen z. T. erheblich in ihrer Mobilität und Lebensqualität beeinträchtigt. Zwischen 6/1993 und 10/1995 wurden bei prospektiv ausgewählten Patienten (n = 19) mit einem fortgeschrittenen ossär metastasierenden Tumorleiden in palliativer Indikation unaufgebohrte Marknägel an Femur (UFN) (n = 13) sowie Tibia (n = 1) und Humerus (UTN) (n = 7) implantiert; z. T. erfolgten bilaterale und simultane Stabilisierungen an oberen und unteren Extremitäten. Die postoperativen Verläufe bis zum Tode am Grundleiden zeigten eine erheblich verbesserte Lebensqualität durch die wieder mögliche Vollbelastung; ein Implantatversagen wurde nicht beobachtet. Die unaufgebohrte Marknagelung erscheint als minimal-invasives und komplikationsarmes Verfahren bei stabilitätsgefährdenden Osteolysen und pathologischen Frakturen langer Röhrenknochen.
    Notes: Summary Pathological fractures and osteolyses with impending fractures of long bones impose a severe problem in patients with advanced cancer. For palliative treatment between June 1993 and October 1995 intramedullary nailing was performed in 19 patients with 13 femoral, 7 humeral and 1 tibial lesions; AO unreamed nails were used for this purpose (unreamed femur nail UFN with or with spiral blade for femoral lesions and unreamed tibia nail UTN for humeri and tibia). Stabilization was achieved without severe complications; full weight bearing of both femora and humeri (while using crutches) was allowed. Simultaneous and bilateral nailing was done. Follow-up until death due to advanced cancer demonstrated no implant failure and improved quality of life as well. Unreamed intramedullary nailing seems to be a minimally invasive procedure with a low complication rate for palliative treatment of (impending) pathological fractures in advanced cancer.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Unfallchirurg 101 (1998), S. 658-660 
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Key words Tuberculosis • BCG • Vaccine • ; Soft tissue infection • Therapy ; Schlüsselwörter Tuberkulose • BCG • Impfstoff • Weichteilinfektion • Therapie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Komplikationen nach BCG-(Bacillus-Calmette-Guérin-)Impfung sind insgesamt selten und reichen vom lokalen Abszeß bis zu chronischen Ulzerationen. Hinsichtlich der Therapie der Komplikationen schwankt das therapeutische Vorgehen zwischen konservativer und operativer Behandlung. Im vorliegenden Fall war es durch eine akzidentelle Inokulation mit BCG-Impfstoff zu rezidivierenden Weichteilinfektionen gekommen. Der bisherige Krankheitsverlauf mit seinem therapeutischen Vorgehen wird diskutiert und ein Behandlungskonzept vorgeschlagen. Die radikale Exzision unter Schutz mit Antituberkulotika stellt aus heutiger Sicht die vielversprechenste Therapie dieses spezifischen Weichteilinfekts dar.
    Notes: Summary Complications after BCG vaccine (bacilli Calmette-Guérin) occur rarely. They can reach from a local acute abscess to chronic ulceration's. Therapeutically concepts of these complications range from conservative to operative treatment. In the following case history recurrent soft tissue infections occurred after accidental inoculation with BCG vaccine. The time course of these recurrent infections with its therapeutic options is discussed and a treatment strategy is suggested. Currently, radical excision combined with antituberculotic treatment seems to be the most promising therapy of this specific soft tissue infection.
    Type of Medium: Electronic Resource
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