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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Annals of hematology 40 (1980), S. 151-155 
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Bakterielle Infektionen ; T-Zellen ; lymphatische S-Phase-Zellen ; Bacterial infections ; T cells ; S-phase lymphoid cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The results of autoradiographic determination of DNA-synthesizing lymphocytes (3H-thymidine) in 10 patients with bacterial infections were compared with results in 10 normal patients and contrasted with 23 CLL patients in different stages [12]. In patients with infectious diseases the absolute number of T cells was lower and the mean values of S-phase T cells and S-phase non-T cells was higher than in normal persons. In contrast to the patients with infections, CLL patients in stage 0–III have lower S-phase T cell values and higher S-phase non-T cell values. In stage IV, on the other hand, all DNA-synthesizing lymphocytes are increased.
    Notes: Zusammenfassung Es werden die Ergebnisse der autoradiographischen Bestimmung DNA-synthetisierender Lymphozyten (3H-Thymidin) bei 10 Patienten mit bakteriellen Infekten mit den Ergebnissen bei 10 gesunden Personen verglichen und den Resultaten bei 23 CLL-Patienten in verschiedenen Krankheitsstadien gegenübergestellt. Bei Patienten mit Infektionen lagen die Mittelwerte der T-Zellen niedriger, die der T-Zellen und Nicht-T-Zellen in der S-Phase höher als bei Normalen. Gegenüber Infektpatienten zeigen die CLL-Patienten früher Krankheitsstadien niedrigere S-Phase-T-Zellwerte und höhere S-Phase-Nicht-T-Zellwerte; im fortgeschrittenen Stadium sind alle DNA-synthetisierenden Lymphozyten vermehrt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 1432-0584
    Keywords: Chronische lymphozytische LeukÄmie ; T-Zellen ; Lymphatische S-Phase-Zellen ; DNA-synthetisierende Zellen ; Lymphatische T-Zellen in S-Phase ; Chronic lymphocytic leukemia ; T lymphocytes ; Lymphoid S-phase cells ; DNA-synthesizing cells ; S-phase T lymphoid cells
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In 21 patients with chronic lymphocytic leukemia (CLL) and in 8 hematologically normal persons the number of DNA-synthesizing peripheral blood lymphocytes was investigated by autoradiographic techniques. The lymphocytes were differentiated by En-rosette tests into T and non-T lymphoid cells. The results show a normal number of proliferating T lymphoid cells and an increased number of proliferating non-T lymphoid cells in clinical stages O-I. Stages III–IV demonstrate a significant increase of the proliferation rate of both T and non-T lymphoid cells. The possible pathogenetic factors and the prognostic value of these results are discussed.
    Notes: Zusammenfassung Bei 21 Patienten mit chronischer lymphatischer LeukÄmie (CLL) und 8 Normalpersonen wurde die Anzahl der DNA-synthetisierenden peripheren Blutlymphozyten autoradiografisch untersucht. Die Lymphozyten wurden dabei mit Hilfe des EN-Rosettentests in T-Zellen und Nicht-T-Zellen differenziert. Es zeigt sich eine normale T-Zellproliferation und eine erhöhte Nicht-T-Zellproliferation im Stadium O-I. In den fortgeschritteneren Krankheitsstadien erfÄhrt die Proliferation für T- und Nicht-T-Lymphozyten eine signifikante Steigerung. Die Proliferation der T-Zellen ist im Stadium IV auf das ca. 20fache, die der Nicht-T-Zellen auf das ca. 50fache gesteigert. Auf die Möglichkeit zu prognostischen Aussagen wird hingewiesen.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 711-711 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Liver metastasis ; Regional chemotherapy ; Perfusion, isolated ; Perfusion with cytostatic drugs ; Lebermetastasen ; regionale Chemotherapie ; Perfusion, isoliert ; Cytostatika-Perfusion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die isolierte Leberperfusion bzw. intraarterielle Chemotherapie kann zwar bei Lebermetastasen colorectaler Carcinome beachtliche Erfolge erzielen; jedoch treten in his zu 60% der Fälle Lokalrezidive auf. Unser Ziel war es, ein Modell zur isolierten hochdosierten Cytostatica-Perfusion des Gastrointestinaltraktes zu erarbeiten. Die bisher an 58 Schweinen durchgeführten Untersuchungen zeigen die Durchführbarkeit der isolierten Perfusion des GI-Trakts mittels extracorporalem Kreislauf bei einem Leck von weniger als 4,5%. Die Aufnahme des Cytostaticums FUDR erfolgt in der Leber and im Intestinum. Die Maximumdosis ist 8 mg/kg KG.
    Notes: Summary Isolated liver perfusion and intra-arterial chemotherapy of liver metastases of colorectal carcinomas are considerably successful; however, local recurrences occur in up to 60% of all cases. Our aim was to work out a model of isolated perfusion of the gastrointestinal tract with high-dosage cytostatics. To date, research has been carried out on 58 pigs; the results demonstrate the feasibility of isolated perfusion of the GI tract by means of extracorporeal circulation. The leakage rate is than 4.5 %. The cytostatic agent FUDR is absorbed in. the liver and intestine (maximum dose 8 mg/kg body weight).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 366 (1985), S. 652-652 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Intra-arterial chemotherapy ; Liver metastases ; Intraarterielle Chemotherapie ; Lebermetastasen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In einer prospektiven randomisierten Studie wurde die Wirksamkeit der kontinuierlichen intraarteriellen Cytostatica-Therapie (FUDR) über eine implantierbare Pumpe (n =19) mit der Bolusinjektion (n= 17) verglichen bei isolierten nicht resektablen Lebermetastasen. Es fand sich folgendes Ergebnis: Ansprechrate bei den Pumpen 58% vs. 41% bei den Ports. Progression bei kontinuierlicher Infusion 10,5% vs. 29,5% bei Bolusinjektion. Die Toxicität war bei kontinuierlicher Cytostatica-Applikation mit 58% gegenüber 23,5% deutlich erhöht.
    Notes: Summary In a prospective randomized study, the effectiveness of continuous intra-arterial cytostatics therapy (FUDR) via an implantable pump (n=19) on isolated, nonresectable liver metastases was compared with bolus injection (n=17). The following results were found: there was a 58% response rate in the pump group vs 41% in the port group. Progression with continuous infusion was 10.5% vs 29.5% with bolus injection. The toxicity of continuous cytostatics application was distinctly higher (58% vs 23.5%).
    Type of Medium: Electronic Resource
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