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  • 1
    ISSN: 1433-044X
    Keywords: Schlüsselwörter Polytrauma ; Kinetische Therapie ; Lungenschaden ; ARDS ; Keywords Polytrauma ; Kinetic therapy ; Respiratory failure ; ARDS
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The effects of kinetic therapy on the oxygenation in the injured lung of 111 polytrauma patients were analysed in an open prospective study. The patient collective comprised 82 men and 29 women. For the total group, the average age was 38.3 years (±16.1). The initial ISS was 39.3 points (±18.9), and the APACHE II evaluated 24 h after including the patient into the study was 13.1 (±5.2). The data of 3 treatment groups were evaluated: 1, acute respiratory disease (ARDS, n=42); 2, acute lung injury (ALI, n=36); and 3, prophylaxis (n=33, a group of prophylactically treated patients with a PaO2/FiO2 ratio ≥300 and an ISS ≥15). Positioning therapy was administered in group 3 in order to prevent atelectases, and respirator-induced lung injuries during a foreseeable, relatively long period in the intensive care unit in view of the severity of the trauma. The mean treatment time in the kinetic bed was 6.3 days (±3.9), the time on respirator 18.5 days (±15.4). The patients stayed in the ICU 22.4 days (±15.4) and left the hospital after 35.1 days (±27.7). For scoring the severity of respiratory failure, the lung injury score (LIS) according to Murray and the SOFA score lung (sepsis-related organ failure assessment) according to Vincent were evaluated. The LIS at time of recruitment into the study was 2.2 (±1.0), the SOFA score lung 3.0 (±0.9). In the ALI and ARDS groups a significant improvement in oxygenation was observed (p〈0.0001). No patient of the prophylaxis group developed an ALI or ARDS. The mortality rate in the total group of 10.8% was relatively low in comparison with other published data. Consistent kinetic therapy integrated in a standardised treatment regimen contributes towards improving the negative outcome to date of patients with severe respiratory failure after major trauma.
    Notes: Zusammenfassung In einer offenen prospektiven Studie wurden bei 111 Polytraumatisierten die Auswirkungen der kinetischen Therapie auf die pulmonale Oxygenierungsleistung analysiert. Dabei wurden 82 männliche und 29 weibliche Patienten behandelt. Das Durchschnittsalter betrug 38,3±16,1 Jahre, der initiale ISS 39,3±18,9, der APACHE-II-Wert 13,1±5,2, gemessen 24 h nach Einschluss in die Studie. Das Gesamtkollektiv wurde in 3 verschiedenen Patientengruppen untersucht. Für die Einteilung in ARDS-Gruppe (n=42) und und ALI (“acute lung injury”)-Gruppe (n=36) wurden die Kriterien der 1. und 2. ARDS-Konsensuskonferenz verwendet. Als Prophylaxegruppe (n=33) wurde ein Kollektiv von Patienten mit einer paO2/FIO2-Ratio ≥300 und einem ISS ≥15 evaluiert. Die Lagerungstherapie wurde bei diesen Patienten zur Verhinderung einer sekundären Lungeninsuffizienz durchgeführt. Die kinetische Behandlungsdauer betrug 6,3±3,9, die Beatmungsdauer 18,5±15,4 Tage. Die Patienten blieben 22,4±15,4 Tage auf der Intensivstation und verließen nach 35,1±27,7 Tagen die Klinik. Der LIS (“lung injury score” nach Murray) vor Beginn der kinetischen Therapie betrug 2,2±1,0, der SOFA-Score Lunge 3,0±0,9. Bei den Patienten mit ALI und ARDS fanden sich hochsignifikante Verbesserungen der Oxygenierung (p〈0,0001) unter der kinetischen Therapie im Untersuchungszeitraum. Keiner der Patienten der Prophylaxegruppe entwickelte ein ALI oder ARDS. Die Gesamtmortalität war mit 10,8% im Vergleich zu anderen publizierten Daten relativ niedrig. Aus den Ergebnissen wird abgeleitet, dass der konsequente und frühzeitige Einsatz der kinetischen Therapie einen wertvollen Beitrag in der Behandlung und Prophylaxe des posttraumatischen Lungenschadens leisten kann.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Trauma und Berufskrankheit 1 (1999), S. 198-203 
    ISSN: 1436-6274
    Keywords: Schlüsselwörter Polytrauma ; Kinetische Therapie ; Lungenschaden ; Key words Polytrauma ; Kinetic therapy ; Lung injury
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: The clinical progress of 82 patients with multiple trauma was analysed in a prospective study. Severe lung injuries in these patients were treated by means of continuous rotational therapy (kinetic therapy). Selection for this treatment and therapy itself followed a standardised treatment plan.The patients comprised 67 men and 15 women. Three treatment groups were studied. Group I consisted of patients with adult respiratory distress syndrome (ARDS) and group II, of patients with acute lung injury (ALI); patients in group III (prophylaxis) each had a P a O2/ FiO2 ratio ≥ 300 and were treated prophylactically. Positioning therapy was administered in group III to prevent atelectases during the relatively long period in intensive care expected in view of the severity of the trauma. For the total group the average age (all values are given as mean ± SD) was 37.8 ± 16.38 years. The initial ISS was 40.6 ± 18.4 and the APACHE II on the first day was 13.3 ± 5.4. The mean treatment time in the kinetic bed was 6.95 ± 4.3 days and the time on a respirator, 19.7 ± 16.4 days. The patients stayed on the ICU 24 ± 17.9 days and left the hospital after 36.3 ± 29.5 days. The mortality in the collective was 7.3%. Consistent kinetic therapy integrated in a standardized treatment regimen contributes towards improving the negative outcome to date of patients with severe lung injuries.
    Notes: In einer prospektiven Studie wurden die klinischen Verläufe von 82 polytraumatisierten Patienten analysiert, deren schwere Lungenschäden mit kontinuierlicher Rotationstherapie (kinetische Therapie) behandelt wurden. Indikation und Durchführung der Therapie erfolgten nach einem standardisierten Behandlungskonzept. Bei den Patienten handelte es sich um 67 Männer und 15 Frauen. Die kinetische Therapie wurde in 3 Patientengruppen durchgeführt. Gruppe I: ARDS (n = 25), Gruppe II: ALI (n = 26). Für das ARDS und ALI (acute lung injury) wurden die Kriterien der 1. und 2. ARDS-Konsensus-Konferenz zugrundegelegt. Gruppe III: Prophylaxe (n = 31). Als Prophylaxegruppe wurde ein Patientenkollektiv mit einer PaO 2 / FiO 2 -Ratio ≥ 300 evaluiert. Die Lagerungstherapie wurde zur Prophylaxe von Atelektasen bei entsprechend der Traumaschwere absehbarem längerem Intensivaufenthalt durchgeführt. Das Durchschnittsalter betrug (alle Werte angegeben als Mittelwert ± SD) für das Gesamtkollektiv 37,8 ± 16,38 Jahre. Der initiale ISS betrug 40,6 ± 18,4, der APACHE II am ersten Tag 13,3 ± 5,4. Die Liegedauer im kinetischen Bett betrug 6,95 ± 4,3, die Beatmungsdauer 19,7 ± 16,4 Tage. Die Patienten blieben 24 ± 17,9 Tage auf der Intensivstation und verließen nach 36,3 ± 29,5 Tagen die Klinik. 7,3% der Patienten des Kollektivs verstarben. Die konsequente kinetische Therapie integriert in ein standardisiertes Behandlungsregime trägt nach Ansicht der Autoren dazu bei, das bisher schlechte Outcome von schwerverletzten Patienten mit Lungenschäden zu verbessern.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Tibia shaft fractures ; Plate osteosynthesis ; Biomechanics ; Tibiaschaftfrakturen ; Plattenosteosynthese ; Biomechanik
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Plattenosteosynthesen von Tibiaschaftfrakturen weisen eine hohe Komplikationsrate auf. Als Ursache liegt meist eine Instabilität vor. Eigene biomechanische Untersuchungen haben gezeigt, daß bei der Druckosteosynthese mit adäquater Plattenvorbiegung und Applikation einer schrägen Plattenzugschraube sich die Stabilitätssituation wesentlich verbessern läßt. Wenn bei kurzen Trümmerzonen oder Defekten die knöcherne Abstützung fehlt, wird bei medialer Plattenlage durch zusätzliche Fibulaverplattung eine signifikante Erhöhung der Stabilität erreicht, wie experimentell und klinisch bewiesen werden konnte.
    Notes: Summary Plate osteosyntheses of tibial shaft fractures show a high rate of complications mostly due to instability. Adequate plate pre-bending and application of an oblique lag screw through the plate produce a significant increase of stability demonstrated by results of our biomechanical investigations. In case of missing bone support when the plate is localized medially, additional fibula plating is essential for successful internal fixation as shown by experimental and clinical studies.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 369 (1986), S. 760-760 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Open fracture ; Lower limb ; Plating ; External fixation ; Offene Unterschenkelfraktur ; Fixateur externe ; Plattenosteosynthese ; Plattenosteosynthese
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung An der Unfallchirurgischen Klinik der Medizinischen Hochschule Hannover wurde auf Grund einer hohen Komplikationsrate bei den im Zeitraum von 1976 bis 1981 überwiegend mit einer Plattenosteosynthese versorgten offenen Unterschenkelfrakturen das operative Vorgehen bei offenen Unterschenkelbrüchen geändert. Zur Stabilisierung wurde seither nahezu ausschließlich der Fixateur externe verwendet. Dadurch und durch die vermehrte Beachtung der Weichteile insgesamt mit früh durchgeführten plastisch-rekonstruktiven Eingriffen konnte im Zeitraum von 1982 bis 1984 die Rate schwerer ossärer Infekte von 12,1% auf 2,3% gesenkt werden. Die Rate der aseptischen Komplikationen verringerte sich auf 5,8% gegenüber 15,1%. Dafür mußte eine Verlängerung der Frakturheilungszeiten in Kauf genommen werden.
    Notes: Summary A critical analysis of tibia fractures plated in our department from 1976 to 1981 showed a high incidence of complications. This made us change our operative treatment of open tibial fractures from internal to external fixation. This change, in combination with increased attention to soft tissue structures and the increased, early use of operative soft tissue reconstruction are the main reasons for the reduced incidence of severe septic (from 12.1% to 2.3%) and aseptic (from 15.1% to 5.8%) complications. The slightly prolonged consolidation time after external fixation must be accepted in view of the lower incidence of associated complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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