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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 349 (1979), S. 576-576 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Hemorrhage from ruptured esophageal varices ; Cirrhosis of the liver ; Portacaval shunt ; Encephalopathy ; Oesophagusvaricenblutung ; Lebercirrhose ; Portocavaler Shunt ; Encephalopathie
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse einer Nachuntersuchung an 90 von insgesamt 231 Patienten mit Anlage eines portosystemischen Shunts in den Jahren 1964–1977 (portocavale, splenorenale, mesentericovale Anastomosen) wegen massiver Oesophagusvaricenblutung bei Lebercirrhose zeigen, daß diese druckableiten den Maßnahmen das einzige auf längere Zeit erfolgreiche Behandlungsprinzip darstellen. Eine postoperative Encephalopathie war dabei nur in 4% der Fälle zu finden und sollte deshalb nur mit Vorbehalt gegen die AusfÜhrung einer portocavalen Anastomose verwendet werden.
    Notes: Summary The long-time results of 90 portacaval shunts of 231 shunts executed in the years 1964–1977 in patients with cirrhosis of the liver as portacaval, splenorenal or mesentericocaval shunt show, that fresh severe hemorrhage can be avoided by these decompressing methods alone. Postoperative encephalopathy was found in 4% only and should not be used as an argument against the performance of a portacaval shunt.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 358 (1982), S. 570-570 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Esophageal varices ; Portocaval shunt ; Mortality ; Oesophagusvaricen ; Portocavaler Shunt ; Letalität
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das therapeutische Vorgehen bei der Oesophagusvaricenblutung — Hauptkomplikation der portalen Hypertension — zielt auf eine sichere und sofortige Blutstillung im akuten Blutungsstadium und dauerhafte Drucksenkung im portalen System zur Verhütung eines Blutungsrezidivs. Abhängig vom Zustand des Patienten (Stadium nach Child) werden Indikationsstellung und Therapieerfolg von operativem und konservativem Vorgehen im Notfall (Sklerosierung, Notshunt, Sperroperationen) und elektiv gegeüberge-stellt. Aufgrund unserer Erfahrungen mit mehr als 300 portocavalen und peripheren Shuntoperationen (Letalität 10,9 %) empfehlen wir den portocavalen Shunt als Therapie der Wahl der Oesophagusvaricen.
    Notes: Summary The therapeutic procedure for acute hemorrhage of esophageal varices, one of the main complications in portal hypertension, is discussed. The aim of the therapy is to stop bleeding and prevent the recurrence of hemorrhage by reducing portal vascular pressure. The indication for operative or conservative therapy in the acute and intermediate stage depends on liver function (staging according to Child). We recommend a portocaval shunt as the optimal therapy in esophageal varices because of our experience with more than 300 portosystemic and periphereal shunt operations with a total mortality of 10.9 %.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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