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  • 1
    Electronic Resource
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    Springer
    Der Gynäkologe 33 (2000), S. 104-112 
    ISSN: 1433-0393
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Infertilität ; Therapie ; Medikamente ; Spermatogenese ; Oligozoospermie ; Asthenozoospermie ; Key words Male infertility ; Therapy ; Drugs ; Spermatogenesis ; Oligozoospermia ; Asthenozoospermia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Causal treatment regimens of proven effectiveness in controlled studies are only available for cases of male infertility resulting from hypogonadotropic hypogonadism. Drug treatment of retrograde ejaculation is also effective but has so far not been tested in double-blind, placebo-controlled randomized studies. The results of immunosuppressive therapy in cases of immunological male infertility are still controversial . In addition, antiphlogistic and antibiotic treatment of chronic male genital tract infections has not been shown to improve male fertility. Inconsistent results have been obtained with empirical therapy – e.g., with kallikein, tamoxifen, clomiphene, pentoxifylline, mast cell blockers, testolacton, vitamin E, captopril, alpha receptor blockers, glutathione, indometacin, interferon alpha, growth hormone, zinc salts, ketoprofen, mesterone or testosterone undecanoate – or the studies performed are not sufficient to allow a final judgement. Recent studies have indicated a possible impairment of sperm function by pure FSH, while GnrH and FSH have no influence on spermatogenesis in normogonadotropic men.
    Notes: Zusammenfassung Kausale medikamentöse Therapieregime mit in kontrollierten Studien zweifelsfrei nachgewiesener Wirksamkeit stehen nur bei männlicher Infertilität als Folge des hypogonadotropen Hypogonadismus zu Verfügung. Eine medikamentöse Therapie der retrograden Ejakulation ist ebenfalls effektiv, wurde aber bisher nicht durch doppelblinde, placebokontrollierte, randomisierte Studien ü,berprü,ft. Auch immunsuppressive Therapien bei Nachweis von Spermatozoenantikörpern werden bezüglich ihrer klinischen Wirksamkeit uneinheitlich bewertet. Gleiches trifft auf die Gabe von Antibiotika bei chronisch-entzündlichen Veränderungen oder asymptomatischen Infektionen des Urogenitaltraktes zu. Im Gegensatz dazu sind die Angaben bei empirischer Therapie mit z. B. Kallikrein, Tamoxifen, Clomiphen, Pentoxifyllin, Mastzellblockern, Testolakton, Vitamin E, Captopril, α-Rezeptorenblockern, Glutathion, Indometacin, Interferon-α, Wachtumshormon, Zinksalzen, Ketoprofen, Mesterolon oder Testosteronundecanoat entweder widersprüchlich oder die vorgelegten Studien reichen für eine abschließende Bewertung noch nicht aus. Neuere Studien weisen möglicherweise auf eine Beeinflussung von Spermatozoenfunktionen durch pures FSH hin. Dahingegen haben GnRH und FSH bei normogonadotropen Männern keinen Einfluss auf die Spermatogenese.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
    Electronic Resource
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    Springer
    Reproduktionsmedizin 15 (1999), S. 9-17 
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Infertilität ; Therapie ; Medikamente ; Spermatogenese ; Oligozoospermie ; Asthenozoospermie ; Key words Male infertility ; Therapy ; Drugs ; Spermatogenesis ; Oligozoospermia ; Asthenozoospermia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Causal treatment regimens of proven effectiveness in controlled studies are only available for cases of male infertility resulting from hypogonadotropic hypogonadism. Drug treatment of retrograde ejaculation is also effective but has so far not been tested in double-blind, placebo-controlled randomized studies. On the other hand, inconsistent results have been obtained with empirical therapy, e. g. with kallikrein, tamoxifen, clomiphene, pentoxifylline, mast cell blockers, testolactone, vitamin E, captopril, alpha receptor blockers, glutathione, indomethacin, interferon alpha, growth hormone, zinc salts, ketoprofen, mesterdone or testosterone undecanoate, are inconsistent, or the studies performed are not sufficient to allow a final judgement. Recent studies have indicated a possible impairment of sperm function by pure FSH, while GnrH and FSH have no influence on spermatogenesis in normogonadotropic men.
    Notes: Zusammenfassung Kausale medikamentöse Therapieregime mit in kontrollierten Studien zweifelsfrei nachgewiesener Wirksamkeit stehen nur bei männlicher Infertilität als Folge des hypogonadotropen Hypogonadismus zu Verfügung. Eine medikamentöse Therapie der retrograden Ejakulation ist ebenfalls effektiv, wurde aber bisher nicht durch doppelblinde, plazebo-kontrollierte, randomisierte Studien überprüft. Im Gegensatz dazu sind die Angaben bei empirischer Therapie mit z. B. Kallikrein, Tamoxifen, Clomiphen, Pentoxifyllin, Mastzellblockern, Testolakton, Vitamin E, Captopril, alpha-Rezeptoren-Blockern, Glutathion, Indometacin, Interferon alpha, Wachtumshormon, Zinksalzen, Ketoprofen, Mesterolon oder Testosteronundecanoat entweder widersprüchlich oder die vorgelegten Studien reichen für eine abschließende Bewertung noch nicht aus. Neuere Studien weisen möglicherweise auf eine Beeinflussung von Spermatozoenfunktionen durch pures FSH hin. Dahingegen haben GnRH und FSH bei normogonadotropen Männern keinen Einfluß auf die Spermatogenese.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
    Electronic Resource
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    Springer
    Reproduktionsmedizin 15 (1999), S. 87-95 
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Fertilität ; Spermatogenese ; Spermaqualität ; Umwelteinflüsse ; Key words Environmental factors ; Male fertility ; Male reproductive system ; Spermatogenesis ; Semen quality
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Potential environmental hazards should be carefully evaluated during clinical assessment of male fertility disorders. Apart from drugs or factors related to lifestyle such as alcohol and tobacco smoke, various environmental and occupational agents, both chemical and physical, may impair male reproductive functions. With regard to the complex development and regulation of the male reproductive system, different compartments and cell types have to be considered as possible targets. Disturbances of spermatogenesis can be routinely identified by detailed semen analysis. However, our knowledge of single exogenous factors and their mechanisms of action in humans is very limited, as extrapolation of results from experimental animal studies remains difficult. For the clinical andrologist, the assessment of relevant exposures to reproductive toxicants by taking detailed histories is still most important. In conjunction with epidemiological studies in occupational and environmental medicine, more data from both exposed and unexposed men have to be collected according to standardized protocols in order to identify or confirm potential reproductive hazards.
    Notes: Zusammenfassung Die Erfassung und Beurteilung von Umwelteinflüssen stellt im Rahmen der Untersuchung männlicher Fertilitätsstörungen eine besondere Herausforderung dar. Angesichts der komplexen Entwicklung und Regulation des männlichen Reproduktionssystems ergeben sich vielfältige Angriffspunkte für exogene Noxen wie Genußgifte, Pharmaka, Berufsstoffe, Umweltchemikalien oder physikalische Faktoren. Eine zentrale Rolle spielen Spermatogenesestörungen, die mit Hilfe detaillierter Ejakulatanalysen erfaßt und differenziert werden können. Gesicherte Erkenntnisse liegen allerdings nur für wenige Noxen vor, nicht zuletzt aufgrund der begrenzten Übertragbarkeit tierexperimenteller Befunde auf den Menschen. In der andrologischen Praxis hat nach wie vor die anamnestische Identifizierung möglicher Expositionsrisiken den höchsten Stellenwert. Unter arbeits- und umweltmedizinischen Gesichtspunkten sind jedoch systematische Datenerhebungen nach standardisierten Kriterien bei exponierten und nicht exponierten Männern unerläßlich, um potentielle Reproduktionstoxine frühzeitig erfassen zu können.
    Type of Medium: Electronic Resource
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