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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Hautarzt 46 (1995), S. 203-203 
    ISSN: 1432-1173
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Hautarzt 51 (2000), S. 412-415 
    ISSN: 1432-1173
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Infertilität ; Partnerschaftskonflikte ; Equity-Theorie ; Key words Male infertility ; Partnership conflicts ; Equity theory
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Background and Objective. There is empirical evidence that sterility causes a considerable amount of distress and affects correspondingly the partnership. Empirical results concerning male infertility show increased somatic complaints and reduced self-esteem of the men as well as a dominance of the accompanying partners. Which couple conflicts arise after the diagnosis of male infertility? Patients/Methods. 84 infertile men were examined with a partnership diagnostic questionnaire. The questionnaire was evaluated with regard to quantity and quality of unsolved couple conflicts. Results. The results show that infertile men do not mention more unsolved conflict areas in their partnership than healthy men. If one looks qualitatively at the mentioned conflict areas, striking differences in comparison to the control group can be seen. Conclusions. In comparison to the control group of healthy men, the specificity of conflict areas in infertile couples can be best understood on the basis of exchange-theoretical considerations.
    Notes: Zusammenfassung Hintergrund und Fragestellung. Heute kann als gesichert gelten, dass Sterilität und die damit verbundenen diagnostisch-therapeutischen Maßnahmen eine erhebliche psychische Belastung bedeuten und sich dementsprechend auf die Partnerschaft auswirken. Empirische Befunde zur männlichen Infertilität zeigen u. a. eine erhöhte Somatisierungsneigung und ein vermindertes Selbstwertgefühl der Männer sowie eine Dominanz ihrer Partnerinnen. Welche Paarkonflikte bestehen nun im Einzelnen bei der Diagnose einer männlichen Infertilität? Patienten/Methodik. Es wurden 84 infertile Männer mit Kinderwunsch, die sich in einer andrologischen Abteilung vorstellten, mit einem Fragebogen zur Partnerschaftsdiagnostik untersucht, der hinsichtlich Quantität und Qualität ungelöster Paarkonflikte ausgewertet wurde. Ergebnisse. Die Ergebnisse zeigen, dass infertile Männer in ihrer Partnerschaft nicht mehr unlösbar erscheinende Konfliktbereiche angeben als gesunde Männer. Unter qualitativem Aspekt bestehen jedoch aufällige Unterschiede. Schlussfolgerungen. In Relation zur Kontrollgruppe gesunder, zufriedener Männer kann die Spezifität der Konfliktbereiche bei den Infertilen vor dem Hintergrund austauschtheoretischer Überlegungen im Sinne einer sterilitätsbedingten Dysbalancierung der Paarbeziehung erklärt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 255 (1994), S. S301 
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Male infertility ; Sperm morphology ; Varicocele ; Epididymal maturation ; Genital infections ; Genetic causes
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Classification of male fertility disorders should take into account the cause and severity of a disturbance as well as its effect on the fertilizing capacity of spermatozoa. A reasonable approach is the analysis of sperm morphology according to the Düsseldorf classification, which is based on defects of spermatid differentiation. The kind and frequency of malformed spermatozoa allow conclusions about basic testicular and epididymal disorders, which will facilitate the detection of epididymal sperm motility disturbances and, therefore, initiation of causal treatment. The effect of inflammatory processes on fertility depends on the site of inflammation. In addition, the necessity for varicocele treatment can be determined more exactly under consideration of sperm morphology and hormonal tests. So far, irregular chromatin condensation as a cause of disturbed male fertility has not been attributed to genetic reasons, whereas microdeletions of the Y chromosome are increasingly being discussed. Both the role of oxygen radicals and the significance of environmental factors need to be investigated in the future.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Key words: Sperm density before/after selection ; In-vitro fertilization ; Discontinous percoll gradient centrifugation ; Pregnancy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Abstract. Success of IVF with low sperm count will depend on the retrieval of the maximum number of normal motile sperms, and this makes the selection of an appropriate technique critical. Various in vitro methods have been developed for selecting human sperm cells. Sperm selection using percoll gradient has been reported to yield upto 60% motile and morphologically normal spermatozoa from a normal semen sample. In this study, we have attempted to determine a possible relationship between sperm count in ejaculates before and after selection with percoll gradient centrifugation on one hand, and fertilization, cleavage and pregnancy rates in an IVF program on the other. With increased sperm count at the time of IVF treatment using selected sperm, we observed higher fertilization, cleavage and gestation rates. In conclusion, sperm concentration before and after selection with percoll may be considered a prognostic parameter for the determination of fertilization potential and pregnancy rates in an IVF program.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1433-0563
    Keywords: Key words Varicocele • Antegrade sclerotherapy • Complications ; Schlüsselwörter Varikozele • Antegrade Sklerotherapie • Komplikationen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei korrekter Durchführung einer antegraden Sklerosierung nach Tauber bei einem 38 jährigen Patienten mit einer Varikozele Grad 3 kam es zu einer hämorrhagischen Infarzierung des Hodens durch den kompletten Verschluß des venösen Rückstroms. Aufgrund dieser aufgetretenen Komplikation, die bisher nicht beschrieben wurde, mußte eine Semikastration erfolgen. Bei der Aufklärung zur antegraden Sklerotherapie sollte diese Komplikation beachtet werden.
    Notes: Summary A 38-year-old patient with a grade 3 testicular varicocele was treated by antegrade scrotal sclerotherapy. Although performed technically accurate, antegrade sclerotherapy led to a haemorrhagic infarction of the testis by complete occlusion of venous drainage. The testis had to be removed. This complication has not been described yet and patients should be informed about this rare event.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Reproduktionsmedizin 15 (1999), S. 1-3 
    ISSN: 1434-808X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Reproduktionsmedizin 15 (1999), S. 9-17 
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Infertilität ; Therapie ; Medikamente ; Spermatogenese ; Oligozoospermie ; Asthenozoospermie ; Key words Male infertility ; Therapy ; Drugs ; Spermatogenesis ; Oligozoospermia ; Asthenozoospermia
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Causal treatment regimens of proven effectiveness in controlled studies are only available for cases of male infertility resulting from hypogonadotropic hypogonadism. Drug treatment of retrograde ejaculation is also effective but has so far not been tested in double-blind, placebo-controlled randomized studies. On the other hand, inconsistent results have been obtained with empirical therapy, e. g. with kallikrein, tamoxifen, clomiphene, pentoxifylline, mast cell blockers, testolactone, vitamin E, captopril, alpha receptor blockers, glutathione, indomethacin, interferon alpha, growth hormone, zinc salts, ketoprofen, mesterdone or testosterone undecanoate, are inconsistent, or the studies performed are not sufficient to allow a final judgement. Recent studies have indicated a possible impairment of sperm function by pure FSH, while GnrH and FSH have no influence on spermatogenesis in normogonadotropic men.
    Notes: Zusammenfassung Kausale medikamentöse Therapieregime mit in kontrollierten Studien zweifelsfrei nachgewiesener Wirksamkeit stehen nur bei männlicher Infertilität als Folge des hypogonadotropen Hypogonadismus zu Verfügung. Eine medikamentöse Therapie der retrograden Ejakulation ist ebenfalls effektiv, wurde aber bisher nicht durch doppelblinde, plazebo-kontrollierte, randomisierte Studien überprüft. Im Gegensatz dazu sind die Angaben bei empirischer Therapie mit z. B. Kallikrein, Tamoxifen, Clomiphen, Pentoxifyllin, Mastzellblockern, Testolakton, Vitamin E, Captopril, alpha-Rezeptoren-Blockern, Glutathion, Indometacin, Interferon alpha, Wachtumshormon, Zinksalzen, Ketoprofen, Mesterolon oder Testosteronundecanoat entweder widersprüchlich oder die vorgelegten Studien reichen für eine abschließende Bewertung noch nicht aus. Neuere Studien weisen möglicherweise auf eine Beeinflussung von Spermatozoenfunktionen durch pures FSH hin. Dahingegen haben GnRH und FSH bei normogonadotropen Männern keinen Einfluß auf die Spermatogenese.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Reproduktionsmedizin 15 (1999), S. 87-95 
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Männliche Fertilität ; Spermatogenese ; Spermaqualität ; Umwelteinflüsse ; Key words Environmental factors ; Male fertility ; Male reproductive system ; Spermatogenesis ; Semen quality
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Potential environmental hazards should be carefully evaluated during clinical assessment of male fertility disorders. Apart from drugs or factors related to lifestyle such as alcohol and tobacco smoke, various environmental and occupational agents, both chemical and physical, may impair male reproductive functions. With regard to the complex development and regulation of the male reproductive system, different compartments and cell types have to be considered as possible targets. Disturbances of spermatogenesis can be routinely identified by detailed semen analysis. However, our knowledge of single exogenous factors and their mechanisms of action in humans is very limited, as extrapolation of results from experimental animal studies remains difficult. For the clinical andrologist, the assessment of relevant exposures to reproductive toxicants by taking detailed histories is still most important. In conjunction with epidemiological studies in occupational and environmental medicine, more data from both exposed and unexposed men have to be collected according to standardized protocols in order to identify or confirm potential reproductive hazards.
    Notes: Zusammenfassung Die Erfassung und Beurteilung von Umwelteinflüssen stellt im Rahmen der Untersuchung männlicher Fertilitätsstörungen eine besondere Herausforderung dar. Angesichts der komplexen Entwicklung und Regulation des männlichen Reproduktionssystems ergeben sich vielfältige Angriffspunkte für exogene Noxen wie Genußgifte, Pharmaka, Berufsstoffe, Umweltchemikalien oder physikalische Faktoren. Eine zentrale Rolle spielen Spermatogenesestörungen, die mit Hilfe detaillierter Ejakulatanalysen erfaßt und differenziert werden können. Gesicherte Erkenntnisse liegen allerdings nur für wenige Noxen vor, nicht zuletzt aufgrund der begrenzten Übertragbarkeit tierexperimenteller Befunde auf den Menschen. In der andrologischen Praxis hat nach wie vor die anamnestische Identifizierung möglicher Expositionsrisiken den höchsten Stellenwert. Unter arbeits- und umweltmedizinischen Gesichtspunkten sind jedoch systematische Datenerhebungen nach standardisierten Kriterien bei exponierten und nicht exponierten Männern unerläßlich, um potentielle Reproduktionstoxine frühzeitig erfassen zu können.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Reproduktionsmedizin 16 (2000), S. 376-383 
    ISSN: 1434-808X
    Keywords: Schlüsselwörter Intrauterine Insemination (IUI) • Männliche Subfertilität • Prospektive, randomisierte Studien ; Keywords Intrauterine insemination (IUI) • Male subfertility • Prospective, randomized studies
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Homologous intrauterine insemination (IUI) both in spontaneous and, preferably, in ovulation induction cycles, is widely recommended as the first choice of assisted conception techniques. However, there is no consensus on the effectiveness of such an approach. Especially in cases of male subfertility divergent views exist with regard to the therapeutic benefit. The literature survey presented is intended to provide information on the pregnancy rates achievable after homologous IUI for male-factor subfertility. For the sake of clarity, this review is limited to prospective, randomized IUI studies conducted since 1984, which clearly indicated that the work focused on male subfertility only as well as on either spontaneous cycles or cycles stimulated with a single regimen (clomiphene citrate or gonadotropins). We conclude from evidence-based data that IUI is justified as a reasonable first-line therapy in moderate male factor cases, especially if gonadotropins are used for mild ovarian stimulation.
    Notes: Zusammenfassung Die homologe intrauterine Insemination (IUI) ist als reproduktionsmedizinisches Verfahren weit verbreitet, obwohl kein Konsensus hinsichtlich ihrer Effektivität besteht. Unterschiedliche Auffassungen betreffen insbesondere die männliche Subfertilität. Die präsentierte Literaturübersicht soll über Schwangerschaftsraten informieren, die nach homologer IUI bei männlicher Fertilitätsstörung erzielt wurden. Im Bemühen um Klarheit der Ergebnisse wurden nur prospektiv randomisierte Studien berücksichtigt aus denen ersichtlich war, dass sich die Arbeit einzig auf die Indikation der männlichen Subfertilität bezog und Inseminationen entweder in nichtstimulierten Zyklen oder in stimulierten Zyklen erfolgten, in denen nur eine hormonelle Substanz (Clomifen-Citrat oder Gonadotropine) zur Anwendung kam. Von evidenzbasierten Daten wird geschlossen, dass bei „moderater“ männlicher Fertilitätsstörung homologe intrauterine Inseminationen in Zyklen mit niedrig dosierter Gonadotropin-Stimulation als Maßnahme erster Wahl zu empfehlen sind.
    Type of Medium: Electronic Resource
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