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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 205 (1968), S. 389-397 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 207 (1969), S. 45-46 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 209 (1971), S. 420-426 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei vorliegenden Untersuchungen wurde die venöse Gefäß-regulation während der Wehe beobachtet. Herz- und Atemfrequenz, zentraler und peripherer Venendruck, Venentonus und die Druckgradienten konnten an 36 kreislaufgesunden Kreißenden gemessen und 76 Wehen ausgewertet werden. Es fand sich bei Einsetzen der Uteruskontraktion zunächst ein Anstieg des zentralen Venendruckes, der vom Anstieg des Venentonus und des peripheren Venendruckes gefolgt wurde. Nach Überschreiten des Wehengipfels sank 8,5 sec später der zentrale Venendruck, nach 13,5 sec der Venentonus und nach 15,5 sec der periphere Venendruck ab. Der Druckgradient zwischen peripherem und zentralem Venendruck blieb weitgehend konstant. Damit wird der Blutrückstrom während der Wehe durch die periphere Vasoconstriction über den Wehengipfel hinaus aufrechterhalten.
    Notes: Summary The following investigations were performed to observe the venous vascular regulation during labour. Cardiac and respiratory frequency, central and peripheral venous pressure, venous tone and pressure gradients were measured in 36 patients in normal labour; 76 contractions were evaluated. At the onset of each uterine contraction there was noted an increase in central venous pressure, followed by an increase in venous tone and peripheral venous pressure. 8.5 sec after the peak of uterine contraction central venous pressure fell; at 13.5 sec, venous tone and at 15.5 sec peripheral venous pressure decreased. The pressure gradient between the peripheral and the central venous pressure remained rather constant; thus showing that the venous return was retained beyond the peak of uterine contraction by peripheral vasoconstriction.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 227 (1979), S. 119-124 
    ISSN: 1432-0711
    Keywords: Raynaud's disease ; Subchorionic cysts of placenta
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary We report a patient who, at the time of her third pregnancy at the age of 35, had had Raynaud's disease for 18 years. Her first pregnancy (during which she took Marcumar®, an anticoagulant) ended in a miscarriage at three months gestation. The second pregnancy ended in fetal death due to placental insufficiency. The third pregnancy was also complicated by placental insufficiency which became evident during the second trimester. The patient was observed carefully and allowed to continue to 37 weeks gestation when a Caesarean section was done for late fetal heart rate decelerations during early labour of spontaneous onset. The baby had a low birth weight but developed normally. The placenta showed certain abnormalities which are described.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 208 (1970), S. 386-395 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung In der vorliegenden Arbeit wird über den Einfluß von O2-Gaben auf die Apnoedauer und die O2-Sättigung des Blutes bei Nichtschwangeren, Schwangeren und Gebärenden berichtet. Die Untersuchungen wurden an 120 Frauen durchgeführt. Die Bestimmungen der O2-Sättigung des Hämoglobins erfolgten fortlaufend mit dem Ohroxymeter und in 30 Fällen zusätzlich durch Punktion der Arteria femoralis. Es bestanden enge Beziehungen zwischen der Vitalkapazität und der Apnoedauer. Bei kleinerer Vitalkapazität wird die Apnoezeit kürzer. Nach Inhalation von O2 kam es bei Nichtschwangeren zu einer deutlichen Verlängerung der Apnoedauer, während sie bei Schwangeren unverändert blieb. Die inspiratorische Apnoe führte bei Nichtschwangeren zu einem Abfall der O2-Sättigung um 3,1% und bei Schwangeren um 1,4%. Während der Preßwehen sank die O2-Sättigung ebenfalls um 1,5% ab. Durch Sauerstoffgaben werden in der Austreibungsperiode konstante O2-Sättigungsverhältnisse erzielt, die vor allem für Risikogeburten von Bedeutung sind.
    Notes: Summary Studies in 120 women (non-pregnant, pregnant, and pregnant in labour) concerning the influences of oxygen dosage on duration of apnea and oxygen saturation of the blood are reported. The oxygen saturation of hemoglobin was measured continously using an ear oxymeter, and in 30 instances was also measured in femoral artery blood samples. A close relationship between vital capacity and duration of apnea could be observed, in which smaller vital capacities had shorter duration of apnea. After inhalation of oxygen a distinct increase in duration of apnea was noted in non-pregnant women while no change was noted in pregnant women. Inspiratory apnea produced a 3.1% decrease of oxygen saturation in non-pregnant women, 1.4% in pregnant women, and a 1.5% decrease in pregnant women during expulsive labour. With the administration of oxygen during the expulsive phase of labour constant oxygen saturation values could be achieved. This is extremely important in deliveries with high risk levels.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 211 (1971), S. 350-350 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 48 (1970), S. 761-763 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary In 20 non pregnant, 40 pregnant and 20 post partum women the peripheral venous pressure, venous tonus and cardiac rate were simultaneously registered during rest and the Valsalva manouvre. The tonus registrations were performed by occlusion tonography at the left forearm; venous pressure was registered at the ante-cubital vein. There was a significant rise in venous pressure during the 28th–35th week of gestation and 3rd–5th day post partum. During the same period a rise in venous tonus of 30–50 per cent was also recorded. During the Valsalva manouvre a close correlation between the rise of venous pressure during rest and the change of cardiac rate was observed. The Valsalva manouvre produced an increase of venous tonus by 6–8 mm Hg in non pregnant, pregnant and post partum women. This tonus increase was regardless of the tonus at rest and the rise in venous pressure. The increases in venous pressure and venous tonus are essential for preserving the normal circulation pattern in the pregnant and post partum women.
    Notes: Zusammenfassung Bei 20 Nichtschwangeren, 40 Schwangeren und 20 Wöchnerinnen wurden gleichzeitig der periphere Venendruck, der Venentonus und die Herzfrequenz in Ruhe und während eines Valsalvas registriert. Die Tonusmessungen erfolgten mittels Verschlußtonographie am linken Unterarm, die Venendruckmessungen in der Ellenbeuge des anderen Armes. Der Venendruck war in der 28.–32. Schwangerschaftswoche und am 3.–5. Tag post partum signifikant erhöht. Gleichzeitig stiegen die Venentonuswerte um 30–50 % an. Während des Valsalva bestand eine enge Beziehung zwischen dem Venendruckanstieg zum Ausgangsdruck und zur Herzfrequenzänderung. Der Venentonus änderte sich bei den Nichtschwangeren, Schwangeren wie Wöchnerinnen unabhängig vom Ruhetonus und Venendruckanstieg um 6–8 mm Hg. Die Venendruck- und Venentonussteigerungen sind für die Aufrechterhaltung normaler Kreislaufverhältnisse bei Schwangeren und Wöchnerinnen von Bedeutung.
    Type of Medium: Electronic Resource
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