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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Contemporary Educational Psychology 6 (1981), S. 287-301 
    ISSN: 0361-476X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Education , Psychology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 336 (1974), S. 67-89 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Arterialization of the Liver Portocaval Shunt
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die druck- und durchflußkontrollierte Arterialisation der Leber mit portocavalem End-zu-Seit-Shunt wurde bisher bei 17 Patienten durchgeführt, zweimal als „äakuter” und 15mal als „äselektiver” Shunt. Drei Patienten waren der Risikogruppe C nach Child zuzuordnen, 10 der Gruppe B und nur 4 der Gruppe A. 1. Vier Patienten sind postoperativ verstorben, 13 Patienten haben überlebt. 2. Bei 2 Patienten war es unmittelbar postoperativ zur Thrombose der Arterialisation gekommen bei durchgängigem portocavalem Shunt, bei weiteren 3 wurde ein hepatofugaler Blutfluß aufgedeckt, der die Ligatur der Arterialisation erforderlich machte. 3. Die Leberfunktionsprüfung zeigte gegenüber dem Spontanverlauf der Cirrhose keinen signifikanten Unterschied. 4. Die postoperative Hämodynamik ist gekennzeichnet durch eine Zunahme des intrasinusoidalen Widerstandes, eine allmëhliche Abnahme der Leberdurchblutung und einen unverënderten Lebervenenversehlußdruck. 5. Auch ohne diätetische Restriktion entwickelte keiner der Patienten bisher eine Shuntencephalopathie.
    Notes: Summary Controlled arterialization of the liver after a portocaval end-to-aide shunt has been performed on 17 patients, in two cases as an “acute” and in 15 cases as an “elective” shunt. 3 patients belonged to risk group C, 10 to group B, and only 4 to group A (according toChild). 1. 4 patients died postoperatively, 13 survived. 2. In 2 patients a thrombosis of the arterialization occured immediately after the operation with the portocaval shunt patent, in 3 other patients hepatofugal collaterals were detected which necessitated a ligature of the arterialization. 3. The liver function-test did not significantly differ from the spontaneous development of cirrhosis. 4. Postoperative haemodynamics are characterized by an increase in intrasinusoidal resistance and a gradual decrease in blood supply to the liver, while the hepatic occluded portal pressure remains constant. 5. Even without dietetic restriction none of the patients has so far developed a shunt-encephalopathy.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Radiologe 37 (1997), S. 255-257 
    ISSN: 1432-2102
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology 270 (1971), S. 98-101 
    ISSN: 1432-1912
    Keywords: Bile Flow ; Bile Acids ; Liver ; Phenobarbital
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Treatment of rats with phenobarbital for 3 or 7 days increases bile flow to 150% or 151% of controls. This choleresis is not due to an increase of total bile acid output nor to a change of the bile acid pattern in bile.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 335 (1974), S. 339-349 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Portacaval Shunt ; Arterialization of the Liver
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die pathophysiologischen Veränderungen des portocavalen Shunt und der Einfluß der Arterialisation der Leber auf diese Mechanismen wurden an Hunden untersucht. Ein portocavaler End-zu-Seit-Shunt wurde bei allen Tieren durchgeführt. In einer Gruppe wurde durch Interposition der V. jugularis externa zwischen dem Stumpf der Pfortader und der Aorta abdominalis eine druck- und durchflußkontrollierte Arterialisation der Leber angeschlossen. Die Tiere wurden 10 Wochen beobachtet. Der portocavale Shunt führte zu einer Reduktion des Leberblutflusses von 38,5 ± 13,3 auf 10,5 ± 1,7 ml/kg/min (P 〈 0,001) zur Atrophie der Leber, zur Einschränkung der Indocyaningrün-Clearance von 101 ± 022 auf 053 ± 014 (P 〈 0,001) und zum Anstieg der Konzentration von Ammoniak von 48 ± 13 auf 155 +- 36 (P 〈 0,001) und Gallensäuren von 3 ± 2 auf 239 ± 93 (P 〈 0,001) im peripheren Blut. Durch Arterialisation konnten diese pathologischen Veränderungen weitgehend vermieden werden. Die beiden wichtigsten Komplikationen der Arterialisation waren Thrombose des Interponates und Anstieg des intrahepatalen Druckes. Diese Ergebnisse zeigen, daß durch den portocavalen Shunt pathophysiologische Veränderungen entstehen, welche die bekannten Komplikationen Leberinsuffizienz und Encephalopathie beim Cirrhosepatienten verursachen können. Der günstige Effekt der Arterialisation auf diese Veränderungen stimuliert die Anwendung dieser Methode zur Behandlung der portalen Hypertension von Patienten mit Lebercirrhose.
    Notes: Summary The effects of portacaval shunt with and without arterialization of the hepatic portal vein were studied in dogs. An end-to-side portacaval shunt was performed in all animals, and in one group this was followed by the interposition of an external jugular vein graft between the hepatic stump of the portal vein and the abdominal aorta. The dogs were observed over a period of 10 weeks. Portocaval shunt alone caused a decrease in liver blood flow from 38.5 ± 13.3 to 10.5 ± 1.7 ml/kg/min (P 〈 0.001), hepatic atrophy, impaired indocyanin green clearance from 101 ± 022 to 053 ± 014 (P 〈 0.001) and increased concentrations of ammonia from 48 ± 13 to 155 ± 36 (P 〈 0.001) and bile acids from 3 ± 2 to 239 ± 93 (P 〈 0.001) in the peripheral blood. These effects were prevented by arterilization of the liver. Thrombosis of the arterial graft and increase in intrahepatic blood pressure were the two major complications of arterialization which were observed. These findings indicate that depriving the liver of portal blood causes pathophysiological changes which may be responsible for the well known complications of liver failure and encephalopathy observed following portocaval anastomosis in cirrhotic patients. The fact that arterialization of the portal vein minimizes these changes encourages the application of this procedure in the treatment of portal hypertension in man.
    Type of Medium: Electronic Resource
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