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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 67 (1989), S. 203-206 
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Phospholipases ; Trauma ; Nonpenetrating wounds
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Phospholipase A serum activity was prospectively studied in 39 patients with multiple trauma. There was no correlation of phospholipase A activity with type or severity of injury. With increasing phospholipase A levels, a rise in mortality was found. A prediction of fatal outcome on an individual basis was not possible. The sensitivity for complications was 90%, whereas the predictive value of the positive test (64%) and specificity (47%) were low. When the behavior of phospholipase A and elastase release were compared, no correlation between these two parameters could be detected. Therefore, PMN leukocytes do not seem to be a major source of phospholipase A in serum.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 0167-0115
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 47 (1969), S. 1200-1204 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary For the estimation of the secretin half life time an indirect method was chosen, as the concentration of secretin in the blood cannot directly be determined till now. The tests were performed on dogs. The “indirect half life time of secretin” hereby corresponds — by definition — with the period, in which the activity of secretin is half reduced. This activity was determined by pancreatic secretion — as parameter — transformed by the dose response curve. The decrease of secretion — following an exponential function — was transformed by the dose response curve into a dose time curve which allows to estimate the indirect half life time. The indirect half life time of secretin is not constant, but changes continuously because of the double logarithmic decrease in activity. With a medium dosage (1 unit/kg) a half life time of approx. 2.9 min was attained. When doubling the dose a half life time of about 2.2 min results as against 4.4 min when using one half of the dosage (1/2 unit/kg). The average half life time — the mean value of these periods — is about 3.2 min.
    Notes: Zusammenfassung Zur Bestimmung der Halbwertszeit des Secretins wurde eine indirekte Methode gewählt, da die Secretinkonzentration im Blut zur Zeit noch nicht direkt bestimmt werden kann. Die Versuche wurden an Hunden vorgenommen. Die „indirekte Secretinhalbwertszeit“ entspricht dabei per definitionem der Zeitspanne, in der die Aktivität des Secretins, gemessen am Parameter der Pankreassekretion und transformiert über die Dosiswirkungskurve, um die Hälfte abnimmt. Der einer exponentiellen Funktion folgende Sekretionsabfall wurde über die Dosiswirkungskurve in eine Dosiszeitkurve übertragen, aus der die indirekte Halbwertszeit des Secretins abgelesen werden kann. Die indirekte Secretinhalbwertszeit ist dabei nicht konstant, sondern ändert sich wegen des doppelt logarithmischen Aktivitätsabfalls stetig. Bei mittlerer Dosierung (1 E/kg) wurde eine Halbwertszeit von ungefähr 2,9 min gefunden. Bei Verdoppelung der Dosis resultiert aus der Aktivitätsverlaufskurve eine Halbwertszeit von rund 2,2 min, während sie bei halber Dosierung (1/2 E/kg) bei ungefähr 4,4 min liegt. Die mittlere Halbwertszeit, ein Durchschnittswert aus diesen Zeitspannen, liegt bei 3,2 min.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: secretin (natural, synthetic) ; relative potency ; secretion pancreatic ; bicarbonate ; Secretin (natürliches, synthetisches) ; relative Wirksamkeit ; Pankreassekretion ; Bicarbonat
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die relative Wirksamkeit von synthetischem Secretin (Wünsch) und reinem natürlichen Secretin ohne Zusatz von Cysteinhydrochlorid (Mutt) sowie von reinem natürlichem Secretin mit Zusatz von Cysteinhydrochlorid (G.I.H. Research Unit) wurde am Parameter der Volumen-und Bicarbonatsekretion des Pankreas bei 10 narkotisierten Bastardhunden geprüft. Die relative Wirksamkeit von synthetischem Secretin liegt — bezogen auf Gewichtsbasis — bei 100% gegenüber natürlichem (Mutt) (Parameter: Volumen- und Bicarbonatsekretion). Die biologische Aktivität von synthetischem Secretin beträgt ungefähr 3,58 klin. E/µg (Parameter: Volumensekretion) bzw. 3,88 klin. E/µg (Parameter: Bicarbonatsekretion) gegenüber dem Secretin mit Zusatz von Cysteinhydrochlorid (G.I.H. Research Unit). Natürliches Secretin (Mutt) hat eine biologische Aktivität gegenüber dem Secretin mit Zusatz von Cysteinhydrochlorid (G.I.H. Research Unit) von annähernd 3,52 klin. E/µg (Parameter: Volumensekretion) bzw. 3,48 klin. E/µg (Parameter: Bicarbonatsekretion).
    Notes: Summary The relative potency of synthetic secretin (Wünsch), of pure natural secretin without cysteine hydrochloride (Mutt) and of pure natural secretin with cysteine hydrochloride (G.I.H. Research Unit) was investigated on 10 anesthetized mongrel dogs in regard to pancreatic flow and bicarbonate output. Synthetic secretin shows a relative potency of about 100% against natural secretin (Mutt) on a weight for weight basis (parameter: pancreatic flow and bicarbonate output) and a biological activity of approx. 3.58 clin. U/µg (parameter: pancreatie flow) respectively 3.88 clin. U/µg (parameter: bicarbonate output) against secretin with cysteine hydrochloride (G.I.H. Research Unit). The biological activity of natural secretin (Mutt) was approx. 3.52 clin. U/µg (parameter: pancreatic flow), and/or 3.48 clin. U/µg (parameter: bicarbonate output) against secretin with cysteine hydrochloride (G.I.H. Research Unit).
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Secretin (natural, synthetic) ; Insulin ; “entero-insular axis” ; Secretin (natürliches, synthetisches) ; Insulin ; „entero-insular axis“
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Wirkung von natürlichem Secretin (G.I.H.) und synthetischem Secretin (Wünsch) auf die Insulinsekretion wurde untersucht. Sowohl natürliches als auch synthetisches Secretin verursacht eine kurzzeitige uniphasische Insulinfreisetzung, die ohne Einfluß auf die Glucosekonzentration im Serum bleibt. Durch die insulinfreisetzende Wirkung von synthetischem Secretin ist erwiesen, daß die in der Literatur beschriebene Insulinfreisetzung durch natürliche Secretinpräparationen nicht auf Verunreinigung mit anderen Peptiden beruht.
    Notes: Summary The effect of natural secretin (G.I.H.) and synthetic secretin (Wünsch) on the secretion of insulin was investigated. Natural as well as synthetic secretin causes a short uniphasic release of insulin without influence on the concentration of glucose in the serum. Since the insulin releasing effect of synthetic secretin was demonstrated, it is clear, that the release of insulin by preparations of natural secretin mentioned in medical literature is not due to contamination by other peptides.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Pancreatic secretion ; chronic pancreatitis ; carcinoma of the pancreas ; secretin ; cholecystokinin ; bile ; diagnostic procedure ; bicarbonate ; enzymes ; Pankreassekretion ; chronische Pankreatitis ; Pankreascarcinom ; Secretin ; Cholecystokinin ; Galle ; Diagnostik ; Bicarbonat ; Enzyme
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 31 Patienten mit operativ gesicherter chronischer Pankreatitis, 26 Patienten mit chronisch calcifizierender Pankreatitis und 16 Fälle von Pankreascarcinom wurden einer Pankreasfunktionsprüfung unterzogen. Zur Stimulation der Pankreassekretion wurden je 1 E/kg KG Cholecystokinin (CCK) und Secretin (Boots) i.v. verwandt und 60 min später dieselben Hormondosen kombiniert mit der Gabe von 6 g Rindergalle intraduodenal (Kombinationsreiz). Die in 60 min sezernierte Trypsinmenge war der zuverlässigste diagnostische Parameter, die Aussagekraft des Kombinationsreizes übertraf die des CCK-Secretintests. Der Anteil der normalen Testergebnisse bei den Patienten mit gesicherter Pankreaserkrankung sank bei alleiniger Berücksichtigung der Trypsinmenge von 24,6% nach Injektion von CCK und Secretin auf 10,9% nach dem Kombinationsreiz. Die paarweise lineare Varianzanalyse ermöglichte eine weitere Verbesserung der Diagnostik. Mit dem Kombinationsreiz ist es außerdem möglich, funktionelle, auf mangelndem Gallefluß beruhende Pankreasfunktionsstörungen von organischbedingten abzugrenzen.
    Notes: Summary Pancreatic function was measured in 29 normals and in 73 patients with proved pancreatic diseases (chronic pancreatitis, chronic calcifying pancreatitis and carcinoma of the pancreas). Pancreatic secretion was stimulated by simultaneous injection of 1 U/kg cholecystokinin (CCK) and 1 U/kg secretin (Boots) followed by intraduodenal instillation of 6 g cattle bile combined with the injection of 1 U/kg CCK and 1 U/kg secretin (combined test) 60 min later. Trypsin secretion was the best single parameter for the diagnosis of an impaired pancreatic function. The diagnostic value of the combined test exceeded the cholecystokinin-secretin test. Normal values of trypsin were observed in 24.6% in patients with proved pancreatic diseases after stimulation with CCK and secretin whereas this figure decreased to 10.9% after the combined test. Further improvement of diagnostic procedure can be achieved by the use of calculus of variations. Furthermore, the combined test allows differentiation between functionally disturbe 1 pancreatic secretion as a result of diminished endogenous bile flow and reduced pancreatic secretion as a consequence of pancreatic diseases.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Pancreatitis ; Phospholipase ; Kallikrein ; Lymph ; Peritoneal exsudate
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Das klinische Bild der akuten Pankreatitis wird entscheidend durch die sekundäre Schädigung von Herz-Kreislauf-System, Lunge und Niere bestimmt. Ziel der vorliegenden Untersuchung war es, durch Messungen in venösem Pankreasblut, Pankreaslymphe und Peritonealexsudat die Kompartimente zu bestimmen, über die die systemischen Schädigungen vermittelt werden. An anästhesierten Schweinen wurden die systemischen, hämodynamischen Parameter durch gesteuerte Volumentherapie konstant gehalten. Die Schweine wurden randomisiert der Kontrollgruppe (n = 9) oder einer der Pankreatitisgruppen zugeteilt (jeweils n = 10). Die Pankreatitis wurde durch Infusion von freier Fettsäure in die Pankreasarterien (FFS) oder durch Infusion einer 5%igen Natrium-Taurocholat-Lösung retrograd in den Pankreasgang (NaT) ausgelöst. Nach Isolation des Pankreas wurde venöses Pankreasblut, Pankreaslymphe und Peritonealexsudat gewonnen und die Aktivität von Lipase, Phospholipase A und Plasmaprokallikrein sowie die Konzentration von Organkallikrein und Kininogen bestimmt. In beiden Pankreatitismodellen fand sich ein Anstieg der Enzymaktivitäten. Die höchsten Aktivitäten fanden sich im Peritonealexsudat (Phospholipase A nach 40 min: Kontrolle 10,0 U/1, NaT 72,2 U/1). In beiden Pankreatitismodellen fanden sich außerdem Hinweise für eine Aktivierung des Organkallikrein-Kinin-Systems durch den Anstieg der Organkallikreinkonzentration und den Abfall der Gesamtkininogenkonzentration. Die stärksten Veränderungen fanden sich wieder im Peritonealexsudat (Organkallikrein nach 40 min: Kontrolle 14,7 ng/ml, NaT 452 ng/ml).
    Notes: Abstract The clinical course of acute pancreatitis is strongly influenced by secondary cardiac, pulmonary and renal damage. The aim of the present study was to gather information about the compartment promoting the systemic damage. Therefore the activity of lipase, phospholipase A and plasmaprokallikrein and the concentration of tissue kallikrein and kininogen were measured in portal venous blood, pancreatic lymph and peritoneal exudate. Anaesthetized pigs were subjected to fluid resuscitation to keep systemic haemodynamic parameters constant. The pancreas was isolated in situ. The pigs were randomly assigned to a control group (n = 9) or one of the two pancreatitis groups (n = 10 each). Pancreatitis was induced by i.a. infusion of free fatty acid (FFS) or retrograde infusion of 5 % sodium taurocholate intraductally (NaT). In both pancreatitis groups the activity of lipase and phospholipase A increased. The most pronounced changes were seen in the peritoneal exsudate (phospholipase A activity 40 min after induction: control 10.0 U/1, NaT 72.2 U/1). In both pancreatitis groups there was evidence for activation of the tissue kallikreinkinin system in the form of an increase in the kallikrein concentration and a decrease in the kininogen concentration. Again the changes were most pronounced in the peritoneal exsudate (tissue kallikrein 40 min after induction: control 14.7 ng/ml, NaT 452 ng/ml).
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