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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Science Ltd
    Alimentary pharmacology & therapeutics 21 (2005), S. 0 
    ISSN: 1365-2036
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: Background : Dyspepsia is common in gastric cancer, but also in many benign conditions. European Helicobacter pylori Study Group and American Gastroenterological Association guidelines recommend endoscopy in dyspepsia for patients with alarm symptoms or at age 〉45 years. However, recommendations are controversial.Aim : To investigate whether criteria for endoscopy in patients with dyspepsia are adequate to detect gastric cancer.Methods : In 215 patients at initial diagnosis of gastric adenocarcinoma, symptoms were classified as alarm and non-alarm. Cases were staged according to the TNM system. Stages T1–T3NxM0 were defined as potentially curable.Results : Dyspepsia was present in 128 patients. Among patients with dyspepsia, 15 were ≤45 years and 41 denied alarm symptoms. The combination of both criteria excluded only three (2.3%) patients from endoscopy, but increasing the threshold to 〉50 and 〉55 years would have raised the rate of excluded patients to seven (5.5%) and 11 (8.6%). Only 53 potentially curable stages and 18 early gastric cancers occurred, but the tumour stage was not associated with dyspepsia duration, age threshold of 45 years, or alarm symptoms.Conclusions : Our results support current European Helicobacter Study Group and American Gastroenterological Association criteria for endoscopy in patients with dyspepsia to detect gastric cancer. Regardless, most cancers are advanced at detection.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Physica C: Superconductivity and its applications 160 (1989), S. 466-470 
    ISSN: 0921-4534
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Hamartoma ; Chylous ascites ; Chylothorax. ; Schlüsselwörter: Hamartom ; Chylascites ; Chylothorax.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Als seltene gutartige Tumore bleiben Hamartome häufig symptomlos. Ihr Nachweis rechtfertigt eine operative Exploration zur Befundsicherung und Resektion. Am vorliegenden Fall berichten wir über ein seltenes mesenteriales Hamartom. Im späten Verlauf nach partieller Resektion traten komplizierend ein rezidivierender Chylothorax und Chylascites auf. Konsequente totale parenterale Nutrition (TPN) unter Exclusion von kurz- und langkettigen Fettsäuren erbrachte das völlige Sistieren der chylösen Absonderungen im Thorax bei Verbleiben eines Restascites im Abdomen. Durch Fortführung einer Ceres®-Diät wurde ambulant der Therapieerfolg gesichert. Die komplikationsbeladene Anlage eines peritoneovenösen Shunts nach LeVeen konnte dadurch vermieden werden.
    Notes: Summary. Hamartomas are rare benign tumors appearing very often without any symptoms. In case of diagnostic detection the operative exploration is indicated for a correct histological diagnosis and resection. In this report we describe a very rare case of mesenterial hamartoma. During the late postoperative course a refilling chylothorax and chylous ascites occurred. With total parenteral nutrition, excluding short- and long-chain fatty acids, chylous leakage was successfully treated. The chylous exudation was stopped totally; only intraabdominally did minimal ascites persist. The therapy was continued by a oral Ceres diet nutrition. The conservative therapy involving total parenteral nutrition permitted us to avoid the peritoneovenous LeVeen shunt and the associated complications.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of dermatological research 144 (1923), S. 169-174 
    ISSN: 1432-069X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 1 (1922), S. 2240-2240 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Keywords: Carcinoma ; Colon ; Kidney ; Metastasis ; Pancreas ; Schlüsselwörter: Carcinom ; Niere ; Metastase ; Pankreas
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Das Nierenzellcarcinom ist eine Tumorentität mit ungewöhnlichen Charakteristika. Eine der Besonderheiten besteht im relativ häufigen Auftreten von Spätmetastasen erst viele Jahre nach der Diagnose und Therapie des Primärtumors. Eine isolierte Metastasierung in das Pankreas wird extrem selten beobachtet. In der Literatur sind bisher nur 96 derartige Fälle beschrieben worden, wobei es sich in 89 Fällen um solitäre Metastasen handelte. Wir berichten über eine 69 jährige Patientin, bei der 2 Metastasen im Pankreas 12 Jahre nach einer Tumornephrektomie auftraten. Die Patientin wurde uns primär wegen eines Zweitcarcinoms im Coecum zugewiesen. In der präoperativen Diagnostik stellte sich eine 4 cm große Raumforderung im Corpus pancreatis dar. Intraoperativ erfolgte die histologische Diagnosestellung einer Pankreasmetastase des Nierencarcinoms. Neben der Rechtshemicolektomie wurden eine Pankreaslinksresektion und Splenektomie ausgeführt. Die histologische Aufarbeitung des Pankreaspräparats erbrachte den Befund einer zweiten Nierenzellcarcinommetastase. Eine radikale chirurgische Therapie ist für die weitere Prognose von großer Bedeutung. Adjuvante Therapiemöglichkeiten werden diskutiert. Aufgrund der Möglichkeit des Auftretens von Spätmetastasen noch nach Jahren ist eine sorgfältige und langfristige Nachbeobachtung für Patienten mit Nierenzellcarcinom unumgänglich.
    Notes: Abstract. Isolated pancreatic metastases from renal-cell carcinomas (RCC) are extremely rare. Only 96 cases of clinically diagnosed renal-cell carcinoma metastatic to the pancreas have been reported in the world literature, and 70 of the patients (including ours) underwent a definitive surgical resection. In many cases the time between the nephrectomy and diagnosis of metachronous metastases is reported to exceed 10 years. Therefore, the initial diagnosis may be overlooked when there is a prolonged disease-free interval. When it does occur simultaneously or metachronously, aggressive surgical resection, when possible, seems to be the most effective treatment for this metastatic lesion. Surgical resection can provide long-term survival in selected cases. We present the case of a 69-year-old woman in whom two pancreatic metastases were treated by a left-sided subtotal pancreatectomy with splenectomy, 12 years after radical nephrectomy for a RCC. The patient simultaneously presented with both a mass in the body of the pancreas and a right-sided colon cancer. Thus, the diagnosis of pancreatic metastasis of colon cancer was suspected initially. Both tumors were radically resected, and histological examination revealed two pancreatic metastases from the previous RCC. In the world literature this report represents the eighth case of multiple pancreatic metastases due to RCC. It illustrates a rare indication of pancreatic resection because of pancreatic metastasis. The need for prolonged follow-up of patients is emphasized. The few reports on surgically treated pancreatic metastases from RCC are reviewed after the presentation of this case.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Morbid obesity ; Laparoscopic gastric banding. ; Schlüsselwörter: Pathologische Adipositas ; laparoskopisches „gastric banding“.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Gewichtsreduzierung bei pathologischer Adipositas durch Anlage eines adjustierbaren Silikon-Magenbandes ist eine sehr effiziente und langfristige Methode. Sie ist chirurgisch anspruchsvoll; bei Standardisierung ist die Komplikationsrate minimiert. Im Zeitraum von Mai 1996 bis September 1997 wurden 370 Patienten bei bestehender pathologischer Adipositas mittels laparoskopischer Anlage eines Magenbandes operiert. Es kamen zwei verschiedene Bandtypen zum Einsatz, deren Ergebnisse in zwei Serien vorgestellt werden. Die Gesamtmorbiditätsrate betrug 16,8 %, in der Serie II 4,5 %. Die Letalitätsrate betrug 0 %. Der durchschnittliche Gewichtsverlust betrug nach 4 Wochen im Mittel 12 kg (5,3 %), nach 3 Monaten 18 %, nach 6 Monaten 37,4 % und nach einem Jahr 48,4 % des Übergewichtes.
    Notes: Summary. The application of an adjustable silicone gastric band is a very efficient and long-term method to reduce the weight in morbid obesity. The surgical technique is exacting; standardization of the procedure diminishes the complication rate. 370 patients with morbid obesity underwent the laparoscopic application of a gastric band between May 1996 and September 1997. Two different kinds of gastric bands were used in these surgeries. The data are shown in two series. The total morbidity rate was 16.8 %, in series II 4.5 %. The mortality rate was 0 %. The average loss of weight came to 12 kg (5.3 %) after 4 weeks, 18 % after 3 months, 37.4 % after 6 months and 48.4 % after 1 year.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Antiseptics ; Explant test ; Tissue compatibility ; Wound antisepsis. ; Schlüsselwörter: Antiseptika ; Explantationstest ; Gewebeverträglichkeit ; Wundantiseptik.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Als sensitive Screeningmethode zur Ermittlung der Gewebeverträglichkeit lokaler Wundantiinfektiva eignet sich die Kultivierung von Peritonealexplantaten neonataler Ratten in vitro nach vorheriger Substanzeinwirkung zur Simulierung der Wundantiseptik. Es werden 2 Prüfmodelle unterschieden: (1) separierte Peritonealexplantate als Modell für chronische bzw. tiefe Wunden und (2) Peritoneum in situ am Versuchstier mit anschließender Explantatgewinnung und -kultivierung. Unter Berücksichtigung des aktuellen Wissensstandes lassen sich folgende Schlußfolgerungen zur Wundantiseptik ableiten: Lavasept® ist 0,1 %ig als Wirkstoff der Wahl für tiefe bzw. chronische Wunden, zur Spül-Saug-Drainage und zur antiinfektiven Lavage von Körperhöhlen einschließlich Bauchhöhle (0,05 %) einzuordnen. Bei Langzeitanwendung ( 〉 6 Std) ist auch Taurolidin antiseptisch effektiv und durch seine antitoxische Wirkung sowie fehlende Cytotoxizität speziell zur Peritonealspülung prädestiniert. Betaisodona®-Lösung ist für oberflächliche kontaminierte Wunden geeignet, kann aber 1 : 10 verdünnt auch zur kurzfristigen Spülung tiefer Wunden einschließlich Körperhöhlen mit Ausnahme der Bauchhöhle angewendet werden. Ethanol verursacht keine Explantathemmung und hat daher nach wie vor seine Bedeutung in Wundantiseptika.
    Notes: Summary. In vitro culture of peritoneal explants of neonatal rats after previous application of agents simulating wound antisepsis is a sensitive screening method for the determination of the tissue compatibility of local wound antiinfectives. Two test models are differentiated: (1) separated peritoneal explants as a model for chronic or deep wounds and (2) peritoneum in situ in the experimental animal with subsequent extraction and cultivation of the explants. Considering the present state of knowledge the following conclusions can be drawn regarding antisepsis of wounds: Lavasept (0.1 %) may be classified as the agent of choice for deep and chronic wounds, for drip-suck irrigation and for antiinfective lavage of body cavities inclusively for peritoneal lavage (0,05 %). Taurolidin is antiseptically effective in long term application ( 〉 6 h), and because of its antitoxic effect as well as lack of cytotoxicity it is especially suitable for peritoneal lavage. Betaisodona solution is very well suited for superficial contaminated wounds and can be used in a dilution of 1 : 10 for short-term rinsing of deep wounds, including body cavities but not for peritoneal lavage. Ethanol causes no inhibition of explant growth and therefore retains its importance in wound antisepsis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Chirurg 70 (1999), S. 643-649 
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Intestinal stomata ; Indications ; Surgical procedures ; Complications. ; Schlüsselwörter: Intestinale Stomata ; Indikation ; Operationstechnik ; Komplikationen.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Anlage intestinaler Stomata ist trotz aller Fortschritte der Kontinenzerhaltung eine häufige Operation des Bauchchirurgen. Die Stomaanlage muß unter Berücksichtigung operationstechnischer Prinzipien sorgfältig erfolgen, um unnötige Komplikationen zu vermeiden. Die kumulative Komplikationsrate liegt bei mindestens 50 %, chirurgisch relevant sind insbesondere der Prolaps, die Hernie und die Stenose. Ein gut angelegtes und versorgtes Stoma wird die Lebensqualität des Patienten positiv beeinflussen.
    Notes: Summary. The implantation of preternatural orifices is a procedure frequently performed by the visceral surgeon in spite of the advances of modern surgery concerning preservation of continence. In order to avoid unnecessary complications, certain strict principles of operating technique must be followed. The cumulative rate of complications is found to be at least 50 %. Especially prolapse, peristomal hernias and stenoses are of profound surgical relevance. A well-implanted and adequately cared for stoma will have a positive influence on a patient's quality of life.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Stromal tumors ; GIST ; Surgical therapy ; Gastrointestinal tract. ; Schlüsselwörter: Stromatumoren ; GIST ; chirurgische Therapie ; Gastrointestinaltrakt.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die gastrointestinalen Stromatumoren (GIST) sind eine seltene, auch heute noch nicht vollständig aufgeklärte Gruppe von Neoplasien des Magen-Darm-Trakts. Trotz vieler Fortschritte der diagnostischen Möglichkeiten ist eine Zuordnung der GIST hinsichtlich ihrer Histogenese und Dignität nicht eindeutig. Im Zeitraum von 1994 bis 1998 wurden in der Klinik für Chirurgie 18 Patienten mit einem GIST operiert. Dabei handelte es sich um 12 (67 %) gastrale und 6 (33 %) intestinale Stromatumoren. Der Primärtumor konnte bei allen Patienten durch eine R0-Resektion entfernt werden. Bei 6 Patienten kam es zu einer hämatogenen Lebermetastasierung, die Größe des Primärtumors betrug bei diesen Patienten mehr als 10 cm. Eine extrahepatische Fernmetastasierung ließ sich in allen untersuchten Fällen nicht nachweisen. Eine Lymphknotenmetastasierung konnte in den regionären Lymphknoten nicht festgestellt werden. Eine systematische Lymphadenektomie ist nicht indiziert. Die histologische Beurteilung der Dignität erfolgte auf der Grundlage der von Lewin, Weinstein und Riddell vorgeschlagenen Richtlinien. Das derzeit gesicherte therapeutische Vorgehen besteht in der kurativen Resektion des Primärtumors sowie der Metastasen mit histologisch tumorfreien Resektionsrändern. Das Tumorrezidiv ist ebenso zu behandeln. Adjuvante oder neoadjuvante chemotherapeutische Ansätze zeigen bisher keine Erfolge.
    Notes: Summary. Gastrointestinal stromal tumors (GIST), which form a rare group of neoplasias of the gastrointestinal tract, have not yet been fully investigated. Although good progress has been made in their diagnosis, classification of these lesions with regard to their histogenesis and biological behavior remains problematic. Between 1994 and 1998, 18 GIST patients underwere operation in the Department of Surgery. Twelve of these patients (67 %) had stromal tumors in the stomach, and six (33 %) had intestinal stromal tumors. The primary tumor could be removed in all patients with R0 resection. Six patients developed hematogenous liver metastasis, with the size of their primary tumor exceeding 10 cm. Extrahepatic distant metastases were not found in any case. Lymphadenectomy showed that lymph node metastases did not occur. Histological evaluation was made according to the guidelines of Lewin, Weinstein and Riddell. Currently established therapy is limited to complete surgical resection of the primary tumor and its metastases. Adjuvant or neoadjuvant chemotherapy approaches have failed.
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