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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 113 (1991), S. 2783-2784 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
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    Unknown
    Detroit, etc. : Periodicals Archive Online (PAO)
    American Imago. 3:3 (1942) 3 
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  • 3
    facet.materialart.
    Unknown
    Detroit, etc. : Periodicals Archive Online (PAO)
    American Imago. 4:2 (1947:Apr.) 33 
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  • 4
    facet.materialart.
    Unknown
    Detroit, etc. : Periodicals Archive Online (PAO)
    American Imago. 46:2/3 (1989:Summer/Fall) 105 
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Trauma und Berufskrankheit 2 (2000), S. 60-64 
    ISSN: 1436-6274
    Keywords: Schlüsselwörter ; Lungenversagen ; Bauchlagerung ; Oxygenierung ; Prophylaktische Effekte ; Keywords ; Pulmonary failure ; Prone positioning ; Oxygenation ; Prophylactic effects
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Despite positive reports on the use of alternating prone and supine positioning in patients with respiratory failure, this therapy is now rarely used. Prone positioning leads to substantially improved oxygenation, a shorter duration of mechanical ventilation and lowered mortality. Because of the good results in patients with acute respiratory failure, in 1991 we also started using the prone position as a primary prophylactic procedure in patients in whom oxygenation is not yet impaired but who are at risk of pulmonary failure. By this means we have achieved a reduction in the incidence of pulmonary failure from 31.6% to nil in 124 trauma patients, a result confirmed by comparison of the results in 100 patients treated without prone positioning. Investigations also showed a decreased intrapulmonary shunt fraction, recruitment of collapsed alveoli in the absence of negative side effects on mechanical ventilation parameters and hemodynamics while patients were in the prone position. Therefore, we feel that use of alternating prone and supine positioning, especially prophylactically, should be highly recommended.
    Notes: Obgleich positive Berichte über die Anwendung der Bauchlagerung beim Lungenversagen vorliegen, hat ihr Einsatz noch keine weite Verbreitung gefunden. Die beeindruckenden Effekte dieser einfachen Behandlungsform in Form der Verbesserung der Oxygenierung, Verkürzung der Beatmungsdauer und gesenkten Letalität des ARDS haben uns veranlasst, die Wechsellagerung auch primär, d. h. bei noch nicht gestörter Lungenfunktion, als prophylaktische Maßnahme einzusetzen. Hierdurch konnte im Gegensatz zu anderen Therapiestrategien eine drastische Senkung der Inzidenz des Lungenversagens erreicht werden. Durch ¶die Auswertung der Daten von 304 mittels Wechsellagerung behandelten Patienten und die Gegenüberstellung einer Vergleichsgruppe von 100 Patienten konnten diese ¶Beobachtungen belegt werden. Weitere Untersuchungen zeigten die Reduktion der intrapulmonalen Shunt-Fraktion, die hämodynamische Stabilität und die Wiederöffnung kollabierter Alveolen während der Bauchlagerung. Eine rasche Verbreitung der Wechsellagerung, insbesondere des frühzeitigen, prophylaktischen Einsatzes, ist deshalb im Interesse der Patienten zu fordern.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Astrophysics and space science 31 (1974), S. 117-141 
    ISSN: 1572-946X
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Physics
    Notes: Abstract It is shown that due to degeneracy rather high Eddington-Vogt circulation velocities occur in cooling white dwarfs. The conclusion is that in fast rotating white dwarfs angular momentum is redistributed within a time scale short compared to the cooling time of the star. This might be important for the theory of very oblate rotating white dwarfs. It is shown that similar mechanisms work in the interior of degenerate, rotating cores of evolved stars, where circulations are driven by contraction energy and by neutrino losses. The circulations redistribute the core's matter within time scales shorter than or comparable with the evolution time scale.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1434-3932
    Keywords: Schlüsselwörter Heparin-induzierte Thrombozytopenie ; Arterieller Gefäßverschluß ; Fibrinolyse ; Key words Heparin-induced thrombocytopenia ; Arterial occlusion ; Fibrinolysis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Introduction: Complicated heparin-induced thrombocytopenia (HIT) is a rare cause of arterial thrombosis and embolism. Eight cases of lysis of arterial occlusions in HIT are described in the literature: it was successful in five patients, in two cases major amputation was required subsequently and one patient died. Hitherto no explanation was given for the high rate of frustrane lysis. Patient: This report adds the result of thrombolysis of a heparin-induced infrarenal occlusion of the aorta in a 59-year-old man. Complete ischemia of both legs resulted after high-dose transaxillary lysis with urokinase directly at the thrombus. By means of an inguinal thrombectomy under perioperative protection with the hepar-inoid ORG 10 172 the arterial blood flow was completely restored. Result: An explanation for the rate of unsuccessful lysis therapy is given by immunohistological investigations of HIT-induced thrombus. There are structural differences between regular red thrombus and white clots in HIT. White clots result from an immuno-induced platelet aggregation and show a very low content of fibrin. As a result, enzymatic fibrinolysis here is not as effective as in regular thrombus. Conclusion: Thrombolytic therapy of heparin-induced arterial occlusions should be used in critical situations when clots are not as sufficiently dissolved by thrombolytic substances as usual due to their histochemical structure. The availability of immediate vascular surgery may be essential in case of frustrane lysis or complications.
    Notes: Zusammenfassung Fragestellung: Die komplizierte Heparin-induzierte Thrombozytopenie (HIT) kann als eine seltene Ursache für arterielle Thrombosen und Embolien auftreten. In der Literatur sind acht Fälle der Lysetherapie von arteriellen Verschlüssen bei HIT beschrieben: in 5 Fällen erfolgreich, in 2 Fällen mit anschließendem Extremitätenverschluß, in 1 Fall mit Exitus letalis. Anhand der Literaturübersicht, eines eigenen Falls und immunhistochemischer Untersuchungen von HIT-verursachten Thromben soll eine Erklärung für die frustranen Lysen vorgestellt werden. Patientengut: Ein Heparin-induzierter, infrarenaler Aortenverschluß bei einem 59jährigen Patienten wurde transaxillär direkt am Thrombus mit Urokinase hochdosiert lysiert. Es resultierte umgehend eine komplette Ischämie beider Beine. Durch eine beidseitige, inguinale Thrombektomie nach zentral und peripher konnte unter perioperativer Protektion mit dem Heparinoid Org 10 172 die arterielle Durchblutung komplett wiederhergestellt werden. Thromboembolische Komplikationen im venösen System wurden in diesem Fall nicht beobachtet. Ergebnis: Als Erklärung für die frustranen Lysen bei HIT-verursachten Gefäßverschlüssen werden immunhistologische Befunde von „white clots“ angeführt, die den strukturellen Unterschied zum Aufbau von regulären Abscheidungsthromben zeigen: die sog. „white-clots“ entstehen durch eine immunvermittelte Plättchenaggregation und zeigen einen sehr niedrigen Fibringehalt. Somit fehlt der enzymatischen Fibrinolyse das entscheidende Substrat. Die vorwiegend IgG-vermittelte Plättchenaggregation weist auf einen möglichen immunologischen Therapieansatz hin. Schlußfolgerung: Die medikamentöse Thrombolyse zur Behandlung von heparininduzierten, arteriellen Gefäßverschlüssen empfiehlt sich nur dann, wenn für den Fall einer frustranen Lyse mit arterieller Komplikation eine rasche gefäßchirurgische Interventionsmöglichkeit besteht. Die Indikation zur Lyse sollte damit in diesen Fällen kritisch gestellt werden.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1433-0385
    Keywords: Key words: Mechanical ventilation ; Withdrawal syndrome ; Weaning ; Clonidine ; Sufentanil. ; Schlüsselwörter: Beatmung ; Entzugssyndrom ; Weaning ; Clonidin ; Sufentanil.
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Beendigung der Analgosedierung bei beatmeten Patienten auf der Intensivstation ist gekennzeichnet durch einen Symptomenkomplex, der dem Entzugsdelir nach chronischem Alkoholmißbrauch sehr ähnlich ist. Die nach längerandauernder maschineller Beatmung nicht unproblematische Entwöhnung vom Respirator, das sogenannte Weaning, wird dadurch zusätzlich erschwert. Der Einsatz von Clonidin bei Patienten mit Benzodiazepin- und Opiatentzugssyndrom kann hämodynamische und vegetative Symptome günstig beeinflussen, während jedoch die Tachypnoe als wesentliches Problem des Weanings bestehen bleibt. Durch die zusätzliche Gabe des Opioids Sufentanil mit stärkerer analgetischer als atemdepressiver Wirkkomponente wird auch die Senkung der Atemfrequenz möglich. Gegenüber der alleinigen Gabe von Clonidin (50 Patienten) konnte in einer Gruppe von 72 Patienten, die im Weaning die Kombination Clonidin/Sufentanil erhielten, das Intervall vom Beginn der Spontanatmung bis zur Extubation von 7,6 auf 4,8 Tage, das bis zur Verlegung von der Intensivstation von 12,4 auf 7,7 Tage reduziert werden. Die Rate an Reintubationen konnte von 16,0 % auf 2,8 % gesenkt werden.
    Notes: Summary. Mechanical ventilation is a well-etablished strategy in intensive care medicine. ICU trauma patients require analgesia, and sedation mostly consists of benzodiazepines and opioids with increasing doses over time. The weaning period is complicated by the withdrawal syndrome, showing tachycardia, hypertonia, tachypnea and restlessness. Although treatment with clonidine can influence these symptoms, tachypnea still remains the main problem in weaning patients from mechanical ventilation. Adding sufentanil, an opioid with greater effects on analgesia than on respiratory depression compared with fentanyl, tachypnea can be reduced to normal frequency. In this way weaning management can be managed more easily for the benefit of both, the patient and physician. In comparison with a group of 50 patients treated with clonidine alone, 72 patients treated with clonidine/sufentanil showed a shorter period from the start of spontaneous ventilation until extubation (4.8 vs 7.6 days) and until discharge from the ICU (7.7 vs 12.4 days). The number of reintubations caused by respiratory exhaustion decreased from 16.0 to 2.8 %.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Journal of molecular medicine 3 (1924), S. 1171-1173 
    ISSN: 1432-1440
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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