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    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 890-894 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Lungenembolie ; Prolongierte kardiopulmonale Reanimation ; Medikamentöse Thrombolyse ; Key words Pulmonary embolism ; Prolonged cardiopulmonary resuscitation ; Thrombolytic therapy
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract A healthy 38-year-old woman suffered a sudden cardiac arrest 2 days after a vaginal hysterectomy. Although standard cardiac life support (CPR) was instituted immediately after the event, it was not possible to re-establish a spontaneous circulation for about 40 min. Systemic intravenous thrombolytic therapy with slow injection of 1.5 million IU urokinase was performed as a final life-maintaining measure because of the high probability that the underlying cause was a pulmonary embolus; 10 min later (after 60 min of ongoing CPR) the patient regained a stable circulation. She survived without neurological deficit in spite of the long duration of CPR.
    Notes: Zusammenfassung Eine 48jährige Frau ohne Vorerkrankungen erlitt 2 Tage nach einer komplikationslos verlaufenen vaginalen Hysterektomie einen plötzlichen Herz-Kreislaufstillstand. Durch die üblichen Maßnahmen der kardiopulmonalen Reanimation über einen Zeitraum von etwa 40 min konnte kein Spontankreislauf wiederhergestellt werden. Bei dringendem Verdacht auf eine postoperative Lungenembolie entschlossen sich die behandelnden Ärzte zum Versuch einer systemischen Thrombolyse. 1,5 Mio I.E. Urokinase wurden unter kardiopulmonaler Reanimation intravenös injiziert. Etwa 10 min nach Gabe des Fibrinolytikums konnte der Spontankreislauf der Patientin reetabliert werden. Trotz der langen Dauer der Wiederbelebungsmaßnahmen von insgesamt 60 min überlebte die Patientin ohne neurologisches Defizit.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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