ISSN:
1435-1420
Keywords:
Schlüsselwörter Mechanische Ventilation
;
Entwöhnung
;
Extubation
;
Key words Mechanical ventila-tion
;
weaning
;
extubation
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Summary The process of weaning, if poorly organized, adds additional time to the duration of mechanical ventilation. Recent prospective studies have shown that the implementation of a protocol-directed weaning leads to an earlier initiation of the weaning process and a significant reduction in the duration of mechanical ventilation. Both daily screening of the respiratory function and trials of spontaneous breathing are valuable tools that should be incorporated into a weaning protocol. Extubation of the ventilated patients as soon as their recovery and ability to spontaneously breath are documented should be encouraged, because there is sufficient evidence that 65–70% of ventilated patients can be successfully extubated after a trial of spontaneous breathing is attempted. A gradual withdrawal of mechanical ventilation can be attempted in patients failing spontaneous breathing trials. Two randomized studies have found that the strategy used to discontinue mechanical ventilation influences the rate and degree of weaning success and that SIMV is the least efficient technique of weaning.
Notes:
Zusammenfassung Der Entwöhnungsvorgang, wenn nicht sorgfältig organisiert, verlängert die Dauer der mechanischen Ventilation. Neuere Prospektivstudien zeigen, daß die Anwendung eines entsprechenden Protokolls zu einem früheren Beginn der Entwöhnung und einer signi-fikanten Verkürzung der mechanischen Ventilationszeit führt. Sowohl das tägliche Screening der Atmungsfunktion, als auch Versuche der Spontanatmung sind wertvolle Hilfen, welche in ein Entwöhnungsprotokoll aufgenommen werden sollten. Sobald der Zustand und die Fähigkeit der Spontanatmung dokumentiert werden, sollte die Extubation der beatmeten Patienten gefördert werden, da ausreichende Hinweise belegen, daß 65–70% der beatmeten Patienten nach einem Spontanatmungsversuch erfolgreich extubiert werden können. Ein ausschleichendes Absetzen der mechanischen Ventilation kann unternommen werden bei Patienten, bei denen Spontanatmungsversuche nicht erfolgreich waren. Zwei randomisierte Studien zeigen, daß die zum Absetzen der mechanischen Ventilation angewandte Strategie die Geschwindigkeit und das Ausmaß des Entwöhnungserfolges beeinflussen und daß die SIMV die am wenigsten erfolgreiche Entwöhnungstechnik ist.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
http://dx.doi.org/10.1007/s003900050261
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