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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Analytical chemistry 38 (1966), S. 1790-1793 
    ISSN: 1520-6882
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 54 (1932), S. 621-623 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    s.l. : American Chemical Society
    Journal of the American Chemical Society 54 (1932), S. 549-552 
    ISSN: 1520-5126
    Source: ACS Legacy Archives
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 6 (1958), S. 230-232 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 7 (1959), S. 216-220 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 7 (1959), S. 364-376 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary The bone changes in the skull invon Recklinghausen's neurofibromatosis are described. A solitary periostal neurofibroma has an appearance like an epidermoid, dermoid or lipoma—viz: a depression with smooth edges and with a well defined sclerotic bone margin. In correlation with plexiform neuromata (elefantiasis neuromatosa) of the face there are frequently a very definite enlargement of the sella, pronounced enlargement and distortion of the orbit, developemental anomalies of the eyeball, defects in the orbital roof and outward bulging of the floor of the skull. It is emphasized that the size of the plexiform neuroma usually corresponds with the territory of skin innervated by one or more trigeminal branches and the size of the bone lesions is corresponding on the other hand with the area of innervation of the dural and meningeal branches of the same nerve. On the basis ofKautzky's researches on the innervation of the meninges andMarchesani's investigations into the innervation areas of the eyeball, it is believed that the changes in the skin, bones and eyeball are based on a superordinated affection of the parasympathetic fibers (so called parophthalmic nerve) accompanying the ophthalmic nerve (“Parophthalmicus Syndrome”).
    Abstract: Résumé Description des altérations osseuses du crâne au cours de la neurofibromatose deRecklinghausen. Des neurofibromes périostés solitaires créent dans les os des dépressions à bords lisses avec des arêtes saillantes scléreuses semblables à des formations épidermoïdes, dermoïdes et des lipomes. En relation avec les neuromes plexiformes (éléphantiasis des formations cutanées) dans le territoire du visage on trouve souvent une selle turcique très élargie, une orbite augmentée et grimaçante, un aspect anormal du globe oculaire sinsi que des manques dans le toit de l'orbite et des échancrures dans le squelette de la base. Il apparait que l'étendue du neurome plexiforme est en accord le plus souvent d'une manière ample avec le territoire de distribution cutanée d'une ou de plusieurs branches du trijumeau et que les modifications osseuses se trouvent là où la même branche du trijumeau innerve la dure-mère et le périoste. En se basant sur les recherches deKautzky sur l'innervation cutanée et sur celles deMarchesani sur l'innervation du globe oculaire, on admet que les lésions au niveau de la peau, des os et du globe oculaire sont dans le cadre de la neurofibromatose des symptomes d'un trouble du parasympathique dont les branches accompagnent le nerf ophtalmique (syndrome parophtalmique).
    Notes: Zusammenfassung Es werden die Knochenveränderungen am Schädel bei NeurofibromatosisRecklinghausen beschrieben. Solitäre periostale Neurofibrome erzeugen gleich Epidermoiden, Dermoiden und Lipomen glattrandige Mulden mit scharfen sklerosierten erhabenen Rändern im Knochen. In Verbindung mit Rankenneuromen (Lappenelefantiasis) im Gesichtsbereich finden sich häufig eine stark erweiterte Sella, eine verzerrte vergrößerte Orbita, Augapfelfehlbildungen sowie Defekte im Orbitaldach und Ausbuchtungen an der Schädelbasis. Es wird hervorgehoben, daß die Ausdehnung der Rankenneurome mit dem Hautversorgungsgebiet eines oder mehrerer Trigeminusäste meist weitgehend übereinstimmt und die Knochenveränderungen sich dort finden, wo der gleiche Trigeminusast die Dura und das Periost innerviert. Auf Grund der Untersuchungen vonKautzky über die Hirnhautinnervation und jener vonMarchesani über die nervöse Versorgung des Augapfels wird angenommen, daß die Veränderungen an der Haut, am Knochen und am Augapfel Symptome einer im Rahmen der Neurofibromatose auftretenden übergeordneten Störung des Parasympathicus („Parophthalmicussyndrom“) sind, dessen Äste den N. ophthalmicus begleiten.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 7 (1959), S. 411-412 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 7 (1959), S. 504-510 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 6 (1958), S. 310-322 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Summary Review of the angiographic material of 19 cases of cerebral palsy. A clear cut division into four groups of findings is evident: 1. Filling of all brain arteries and shortened circulation time. Clinically this group presents hemiatrophy and spasticity, accompanied by evident alterations of the ventricular system, visible in the encephalogram. 2. Circulatory disturbances with collateral supply, with clinically parallel neurological alterations corresponding with EEG and PEG. 3. Circulatory disturbancies with no collateral supply, accompanied by heavy neurological, electroencephalographic and encephalographic alterations. 4. Vascular anomalies and clinically little neurological and encephalographic alterations. There is an evident correlation between angiographic findings and clinical data.
    Abstract: Résumé Présentation des altérations angiographiques dans 19 cas personnels de lésion cérébrale de la premiére enfance. On peut établir 4 groupes avec les constatations suivantes: 1. Visualisation de toutes les artéres cérébrales avec un temps de circulation le plus souvent accéléré. Au point de vue clinique, ce groupe présente une hémiatrophie spastique avec des anomalies nettes simultanées du systéme ventriculaire. 2. Trouble de l'irrigation sanguine avec circulation collatérale, accompagné de signes cliniques neurologiques nets en concordance avec l'E. E. G. et l'encéphalographie. 3. Trouble de l'irrigation sanguine sans circulation collatérale, accompagné d'altérations graves neurologiques, électro- et pneumoencéphalographiques. 4. Anomalies vasculaires, accompagnées de signes neurologiques et encéphalographiques discrets. Il existe donc une corrélation manifeste entre les constatations angiographiques et cliniques.
    Notes: Zusammenfassung Darstellung der angiographischen Veränderungen bei 19 eigenen Fällen von frühkindlichen Hirnschädigungen. Es ergibt sich eine deutliche Aufteilung in 4 Gruppen mit folgenden Befunden: 1. Darstellung aller Gehirnarterien bei meist verkürzter Zirkulationszeit. Klinisch entspricht dieser Gruppe eine Hemiatrophie und -spastik, bei gleichzeitigen deutlichen Veränderungen am Ventrikelsystem. 2. Durchblutungsstörung mit Kollateralkreislauf, dem klinisch deutliche neurologische Veränderungen im Einklang mit EEG und Enzephalogramm parallel laufen. 3. Durchblutungsstörungen ohne Kollateralkreislauf, bei gleichzeitigen schweren neurologischen, elektro- und pneumenzephalographischen Veränderungen. 4. Gefäßanomalien, von geringfügigen neurologischen und enzephaloraphischen Erscheinungen begleitet. Es besteht also eine deutliche Korrelation der angiographischen und klinischen Befunde.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Acta neurochirurgica 6 (1958), S. 164-167 
    ISSN: 0942-0940
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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