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  • 1
    ISSN: 1750-3841
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Agriculture, Forestry, Horticulture, Fishery, Domestic Science, Nutrition , Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Notes: : High-pressure-treated tomato puree was investigated for changes in carotenoid extractability, antioxidant activity, glucose diffusion, and water binding. No effect of pressurization was observed in the total concentrations of the main water-insoluble antioxidants, lycopene and β-carotene, extracted with tetrahydrofuran, but lower recovery of carotenoids with petroleum ether suggested structural changes in the tomato pulp tissue, due to processing. Total antioxidant capacity of the water-soluble fraction was unchanged immediately after pressure treatment, but was better preserved during 21 d at 4 °C, compared with untreated samples. High-pressure treatment resulted also in enhanced water binding. Glucose diffusion through dialysis tubing was lower after high-pressure treatment, leading to a higher glucose retardation index.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    Journal of food processing and preservation 19 (1995), S. 0 
    ISSN: 1745-4549
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Process Engineering, Biotechnology, Nutrition Technology
    Notes: High-pressure preservation of food could be a new kind of minimal processing to produce high quality convenience food. Pressure treatment of fruits and vegetables can be used to eliminate contamination by insect eggs. At temperatures between 25 and 32.5C, eggs of the Mediterranean fruit fly (Ceratitis capitata) withstand pressure of 100 MPa for 20 min. Larvae and flies of eggs treated this way developed. No survivors were found at pressures in the range of 125–600 MPa. Inactivation was almost independent from time of treatment.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Physica B+C 139-140 (1986), S. 875-877 
    ISSN: 0378-4363
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1459
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der Einfluß von l-Dopa-Infusionen auf die Bradykinesie bei Parkinsonpatienten wurde mit Hilfe von mechanographischen und elektromyographischen Registrierungen einer raschen Willkürflexion des Vorderarmes untersucht. In einer ersten Versuchsreihe mußten die Bewegungen so schnell wie möglich auf ein einfaches optisches Signal ausgeführt werden (einfache Reaktionszeit). In einer zweiten Versuchsreihe war die gleiche Reaktion mit einer vorausgehenden visuellen Helligkeitsdiskrimination kombiniert (komplexe Reaktionszeit). Vor der Untersuchung wurden sämtliche Antiparkinsonmedikamente abgesetzt. Anfänglich zeigten die Patienten schwere Akinese und im Vergleich mit normalen Versuchspersonen verlängerte Reaktionszeiten. Nach Infusion mit l-Dopa, kombiniert mit der oralen Applikation von einem Decaboxylasehemmer, verbesserte sich das klinische Bild bei den meisten Patienten, und die Reaktionszeiten wurden kürzer. Nach einer zweiten l-Dopa-Infusion, welche 3 Tage nach der ersten und ohne Decarboxylasehemmer appliziert wurde, trat keine Änderung ein. Da nicht ausgeschlossen werden kann, daß der Effekt des Decarboxylasehemmers nach der zweiten Infusion immer noch vorhanden war, konnte nicht entschieden werden, ob die Kombination von Decarboxylasehemmer mit l-Dopa einen besseren Effekt hatte als l-Dopa allein. Auf Grund der klinischen Beobachtungen und der Reaktionszeitmessungen erschienen die l-Dopa-Infusionen von mäßigem Erfolg begleitet, der denjenigen der klassischen Antiparkinsonmedikamente nicht übertraf. Die Reaktionszeitmessungen, speziell die komplexen Reaktionszeiten, erwiesen sich als zweckmäßig in der Beurteilung der Bradykinesie.
    Notes: Summary Bradykinesia in Parkinsonian patients was evaluated before and after infusions of l-Dopa, by means of mechanographic and electromyographic recordings of a rapid voluntary flexion movement of the forearm. In a first series of trials the movements were performed as quickly as possibly in response to a simple visual signal (simple reaction time). In a second series of trials the same task had to be performed following a visual brightness discrimination (complex reaction time). All antiparkinsonian drugs were discontinued prior to the testing. During the initial phase the patients exhibited severe akinesia and prolonged reaction times as compared with normal subjects. Following the infusion of l-Dopa combined with an oral decarboxylase inhibitor most patients improved clinically with reaction times getting shorter. Following a second infusion three days later without the decarboxylase inhibitor, neither the general state of akinesia nor the reaction times changed systematically when compared with the period following the first infusion. Since it can not be ruled out that the decarboxylase inhibitor was effective until after the second infusion of l-Dopa it cannot be concluded from this test series whether the decarboxylase inhibitor together with l-Dopa has a more favourable effect on bradykinesia than l-Dopa alone. The influence of the infusions of l-Dopa as evaluated by clinical observations and by measuring the reaction times was moderate and was found not to be superior to the effect of the classical antiparkinsonian drugs. The measurement of reaction times, especially of the complex reaction times, proved to be helpful in evaluating the changes of bradykinesia.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    ISSN: 1432-1459
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 10 Patienten mit Parkinsonscher Krankheit wurde der Einfluß einer Koagulation im ventrolateralen Kern des Thalamus auf eine standardisierte, rasche Willkürflexion der Vorderarme untersucht. Die Patienten zeigten eine einseitig ausgeprägte Symptomatologie mit vorwiegendem Rigor und Tremor. Die Tests wurden beidseits vor der Operation, wenige Tage nach der Operation und, mit einer Ausnahme, mehrere Wochen nach der Operation durchgeführt. In einer ersten Versuchsserie wurden die Patienten aufgefordert, so schnell wie möglich auf ein optisches Signal zu reagieren (=einfache Reaktion); in einer zweiten Versuchsserie wurde die gleiche Bewegung ausgeführt, jedoch nach vorausgehender Helligkeitsdiskrimination (=komplexe Reaktion). Das Willkürinnervationsmuster wurde elektromyographisch analysiert, die Reaktionszeiten elektromyographisch und mechanographisch gemessen. Vor der Operation zeigten die Patienten auf der stärker betroffenen Seite in der Mehrzahl der Fälle einen Ruhetremor und einen ausgeprägten Aktionstremor. Die Dauer der Willkürinnervationsstoßes war gegenüber der klinisch nicht oder weniger betroffenen Seite signifikant verlängert. Die Reaktionszeiten lagen jedoch sowohl für die einfache als auch für die komplexe Reaktion im Bereich der Norm. Nach der stereotaktischen Operation war auf der Gegenseite klinisch kein Rigor und Tremor mehr nachweisbar. Während auch elektromyographisch kein Ruhetremor registriert werden konnte, persistierte der Aktionstremor in 7 von 8 Patienten. Die Dauer des Willkürinnervationsstoßes verkürzte sich signifikant um durchschnittlich 25%. Die verschiedenen Werte der Reaktionszeiten änderten sich gesamthaft nicht signifikant, es bestand jedoch eine Tendenz zur Angleichung der Werte der leicht oder nicht betroffenen Seite und der vor der Operation schwerer betroffenen Seite. Die Resultate zeigen, daß eine ballistische Bewegung des Vorderarmes, also eine proximale Bewegung, von Parkinsonpatienten mit vorwiegendem Rigor und Tremor durchschnittlich gleich schnell ausgeführt werden kann wie von normalen Versuchspersonen; dies im Gegensatz zu früheren Befunden an Parkinsonpatienten mit meist schwerer Akinesie. Die elektromyographische Analyse zeigte jedoch, daß die jetzt untersuchten Patienten die in Gang gesetzte Bewegung nicht rasch genug abbremsen können. Die nach dem stereotaktischen Eingriff beobachtete Verbesserung der Gesamtmotilität könnte zum Teil darauf beruhen, daß es den Patienten besser gelingt, Änderungen der Bewegungsrichtung auszuführen. Die Tatsache, daß der Ruhetremor und der Aktionstremor durch den stereotaktischen Eingriff unterschiedlich beeinflußt wurden, bestätigt die Hypothese, daß den beiden Tremorformen verschiedene pathophysiologische Mechanismen zugrunde liegen.
    Notes: Summary The effect of ventrolateral thalamotomy on a standardized rapid volitional movement was tested in 10 Parkinsonian patients. Clinically, unilateral rigidity and tremor prevailed in most cases while akinesia was slight or absent. The patients were tested on both sides before, a few days after, and several weeks after the stereotaxic operation. In a first series the patients were instructed to hit as quickly as possible a target by performing a flexion movement of the forearm in response to an optic signal. These simple reactions were followed by a test series of complex tasks; the patient had to perform the same movement, but in addition a visual brightness discrimination was required. The pattern of voluntary innervation was analyzed electromyographically and mechanically by means of two switches operated when the hand left the platform and when it reached the target. Before the operation most patients exhibited rhythmic reciprocal bursts of electrical activity in the biceps and triceps muscles and a pronounced action tremor characterized by synchronous bursts in the two muscle groups. The voluntary muscular activity was prolonged as compared to the unaffected or slightly affected side. The reaction times were, however, within normal range for both the simple and complex reactions. The thalamic lesions abolished the rigidity and the resting tremor on the contralateral side. However, the action tremor persisted in 7 out of 8 patients indicating that different pathophysiological mechanisms underlie resting tremor and action tremor. The mean duration of the voluntary muscular activity was significantly reduced by 25%. The reaction times tended to become equal on both sides, but the changes were slight and not significant. The results revealed that on the average the patients performed a ballistic movement of the proximal limb as rapidly as normal subjects. This is in contrast to results obtained previously in Parkinsonian patients with severe akinesia. Electromyography made it clear, however, that the movements could not be controlled as accurately as in normal subjects. The overall improvement of the motility after thalamotomy may be partly due to an improvement of rapid directional changes.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    ISSN: 1432-0568
    Keywords: Veins of the dorsum pedis ; Veins suitable as vascular grafts in micro-surgery ; Form and location of valves in the veins of the dorsum pedis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Attempts to locate veins suitable as micro-surgical vascular grafts were carried out in 16 preparations of the subcutaneous venous network of the dorsum pedis. For this reason the length, diameter, valve distances and frequency of longitudinal veins were especially examined. Four types of veins were defined as being suitable for transplantation and it was established that they are situated in the medial half of the dorsum pedis in the so-called microsurgical area in all cases. Collecting and conducting veins can be distinguished by means of the location of the valves, which are generally bicuspidal. In most cases, the level of the opening spaces of both the segment and the opening valves lies parallel to the surface of the skin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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