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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    College Park, Md. : American Institute of Physics (AIP)
    The Journal of Chemical Physics 86 (1987), S. 170-175 
    ISSN: 1089-7690
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics , Chemistry and Pharmacology
    Notes: Absolute state-selected total cross sections σv', v'=0 and 1, for the reaction N+2(X˜,v'=0,1) +Ar(1S0)→N2(X,v)+Ar+(2P3/2,1/2) [reaction (1)] over the center-of-mass collisional energy (Ec.m.) range of 1.2–140 eV have been measured using the photoionization mass spectrometric and radio frequency ion guide methods. These measurements, together with the relative values for σv', v'=0–2, and spin-orbit-state distributions of product Ar+ ions determined using the crossed ion-neutral beam photoionization apparatus, allow the determination of the absolute values for σ2 and partial state-to-state cross sections σv'→J, v'=0–2, for reaction (1). Absolute values for σv', v'=0–2, at Ec.m.=8 and 20 eV are in good agreement with those determined previously by the threshold photoelectron secondary ion coincidence method. Absolute values for σv'→J, v'=0–2, at Ec.m.=8 and 20 eV are also found to be in satisfactory accord with the predictions of the semiclassical multistate calculation which uses the ab initio potential energy surfaces of the [N2+Ar]+ system. Experimental state-to-state cross sections obtained in this study are consistent with those for the reaction Ar+(2P3/2)+N2(X,v=0)→Ar(1S0)+N+2 (X˜,v') from the consideration of microscopic reversibility.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    College Park, Md. : American Institute of Physics (AIP)
    The Journal of Chemical Physics 85 (1986), S. 3874-3890 
    ISSN: 1089-7690
    Source: AIP Digital Archive
    Topics: Physics , Chemistry and Pharmacology
    Notes: The vibrational state distributions of N+2(X˜,v') ions resulting from the reactions, Ar+(2P3/2)+N2(X˜,v=0)→Ar(1S0) +N+2(X˜,v') [reaction (1)] and Ar+(2P1/2)+N2(X˜,v=0)→Ar(1S0) +N+2(X˜,v') [reaction (2)], over the center-of-mass collisional energy (Ec.m.) range of 0.25–41.2 eV in a crossed ion–neutral beam experiment have been probed by the charge exchange method. The experimental results obtained for reaction (1) are in accord with the predictions of the semiclassical multistate calculation of Spalburg and Gislason that N+2 ions are formed predominantly ((approximately-greater-than)85%) in the v'=1 state and that the production of N+2(X˜,v'=0) becomes more important as Ec.m. is increased. The experiment also supports the theoretical results for reaction (2) at Ec.m.=1.2 and 4.1 eV showing that (approximately-greater-than)80% of N+2 product ions are in the v'=2 state. However, the calculation is found to either over-estimate the populations for N+2(v'〈2) or underestimate the populations for N+2(v'〉2) resulting from reaction (2) at Ec.m.=10.3and 41.2 eV. Absolute spin-orbit-state-selected total cross sections for reactions (1) and (2), σ3/2 and σ1/2, respectively, at the Ec.m. range of 0.25–115.3 eV have also been measured using a tandem photoionization mass spectrometer which is equipped with a radio frequency (RF) octopole ion guide reaction gas cell. The measured values for σ3/2 at Ec.m.=4.1, 10.3, and 41.2 eV and σ1/2 at 41.2 eV are in reasonable agreement with the theoretical cross sections. However, the experimental values for σ3/2 at 1.2 eV and σ1/2 at 1.2, 4.1, and 10.3 eV are approximately a factor of 2 higher than the theoretical predictions. A model analysis, which takes into account possible collision-induced spin-orbit mixings of the reactant Ar+ states in the RF octopole gas cell, shows that the values for σ1/2/σ3/2 and σ1/2 determined using the ion beam–RF octopole gas cell arrangement can be strongly susceptible to gas cell pressure effects whereas the experimental values for σ3/2 are reliable. The values for σ1/2 deduced by multiplying the values for σ3/2 and the ratios σ1/2/σ3/2 determined in the crossed ion–neutral beam experiment are in agreement with the theoretical cross sections. Both σ3/2 and σ1/2 are found to increase as Ec.m. is increased from 41.2 eV. This observation is interpreted as due to the formation of N+2 in the A˜ 2Πu state at high Ec.m. . Combining the measured vibrational state distributions of product N+2(X˜,v') ions and the absolute state-selected total cross sections, absolute state-to-state total cross sections for reactions (1) and (2) at selected Ec.m. are determined.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Chinese Astronomy 4 (1980), S. 57-65 
    ISSN: 0146-6364
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 0009-2614
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Oxford, UK : Blackwell Publishing Ltd
    European journal of neuroscience 5 (1993), S. 0 
    ISSN: 1460-9568
    Source: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Topics: Medicine
    Notes: We have independently in our two laboratories re-examined the report by Stanton and Sejnowski (Nature, 339, 215 – 218, 1989) that single stimuli to a test pathway in area CA1 of the hippocampal slice, when delivered between short bursts of stimuli to a second, convergent pathway, produce an associative long-term depression (LTD) in the test pathway. While robust associative LTP was observed when stimuli to the two inputs were correlated in time, the anti-correlation procedure failed to induce LTD; rather, a trend towards potentiation was observed. This result was obtained using both submerged and interface chambers, and in two different strains of rat. A transient depression lasting for a few minutes could usually be elicited by strong tetanic stimulation; this depression was not restricted to activated pathways.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Thermochimica Acta 221 (1993), S. 163-170 
    ISSN: 0040-6031
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words T wave alternans – sudden death – risk stratisfaction ; Schlüsselwörter T-Wellen-Alternans – plötzlicher Herztod – Risikostratifikation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Primärprävention des plötzlichen Herztodes ist durch die oft nicht hinreichend akkurate Identifizierung von Hochrisikopatienten limitiert. Zahlreiche nichtinvasive Untersuchungsmethoden, wie Bestimmung der linksventrikulären Ejektionsfraktion oder der Herzfrequenzvariabilität, sowie die invasive elektrophysiologische Untersuchung werden zur Risikostratifikation hinsichtlich maligner ventrikulärer Tachyarrhythmien angewendet. Mit der nichtinvasiven Messung des Mikrovolt-T-Wellen-Alternans (TWA) steht ein interessanter neuer Risikoparameter zur Erfassung einer gestörten ventrikulären Repolarisation zur Verfügung. Der Nachweis einer TWA war in zahlreichen experimentellen Untersuchungen mit einer erhöhten-Inzidenz ventrikulärer Tachyarrhythmien assoziiert. Da TWA frequenzabhängig auftritt, ist zu seinem Nachweis ein Anheben der Herzfrequenz entweder invasiv durch atriale Stimulation oder nichtinvasiv im Rahmen einer Ergometeruntersuchung notwendig. Die invasive Methode wurde erstmals hinsichtlich der Prädiktion der Induzierbarkeit ventrikulärer Tachyarrhythmien wie auch des Auftretens spontaner arrhythmischer Ereignisse bei Patienten, die sich einer elektrophysiologischen Untersuchung unterzogen, validiert. Eine erste prospektive Validierung der nichtinvasiven Methode erfolgte bei Patienten, bei denen nach überlebtem prähospitalem Kammerflimmern oder nach Kammertachykardien ein ICD implantiert worden war, wobei der TWA-Nachweis hinsichtlich eines erneuten Arrhythmierezidivs prädiktiv war. Weitere Untersuchungen belegten eine gute Übereinstimmung der Ergebnisse invasiv und nichtinvasiv durchgeführter TWA-Bestimmungen. Kürzlich vorgestellte Daten legen den Nutzen der TWA-Analyse hinsichtlich der Identifikation von Patienten mit Herzinsuffizienz und erhöhtem Risiko für ventrikuläre Tachyarrhythmien nahe.
    Notes: Summary Primary prevention of sudden cardiac death is hampered by the inability to accurately identify high risk patients. Various noninvasive methods such as determination of left ventricular function or heart rate variability as well as invasive electrophysiologic testing are currently used for risk stratification. Noninvasive measurement of microvolt T wave alternans (TWA) is a promising new method to assess repolarization abnormalities; in experimental studies, TWA was associated with an increased incidence of ventricular tachyarrhythmias. Since the occurrence of TWA is heart rate-dependent, it is measured either during atrial pacing or during exercise stress testing. The first clinical validation of the method was performed in patients undergoing invasive EP testing to assess prediction of inducibility of ventricular tachyarrhythmias. A first prospective validation of the noninvasive method was performed in patients surviving out-of-hospital cardiac arrest fitted with an ICD. Further studies have shown a good concordance between invasive and noninvasive TWA determination. The occurrence of TWA in this population was of predictive value with respect to arrhythmia recurrence. Recently published data confirm the value of TWA assessment with respect to identification of patients with congestive heart failure at high risk of malignant ventricular tachyarrhythmias. The use of this method in post myocardial infarction risk stratification is currently under prospective evaluation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words Implantable cardioverter/defibrillator – pacemaker therapy – ventricular tachycardia – ventricular fibrillation – sudden cardiac death ; Schlüsselwörter Implantierbarer Kardioverter/Defibrillator – Schrittmachertherapie – ventrikuläre Tachykardie – Kammerflimmern – plötzlicher Herztod
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Der implantierbare Kardioverter/Defibrillator (ICD) stellt heute bei der Therapie schwerwiegender ventrikulärer Tachyarrhythmien vielfach die Behandlungsmethode der ersten Wahl dar. In bis zu 15 % der Patienten zwingen bradykarde Rhythmusstörungen zur gleichzeitigen Therapie mit antibradykarden Schrittmachersystemen. Bis zur Verfügbarkeit integrierter Systeme wird deshalb immer wieder die Situation eintreten, daß ein Patient sowohl mit einem ICD‐ als auch mit einem antibradykarden Schrittmachersystem versorgt werden muß. Im eigenen Patientenkollektiv war dies bei 4 von 75 konsekutiven Patienten (5 %) der Fall. Bei allen Patienten konnte nach ausgedehnten intraoperativen Testungen zum Ausschluß sämtlicher möglicher Interaktionen beider Systeme wie Oversensing von Schrittmachersignalen durch den ICD mit konsekutiver inadäquater Therapieabgabe, Nichterkennen von Kammerflimmern durch den ICD bei Erkennung asynchroner Schrittmachersignale oder schockinduzierte Fehlfunktionen des Schrittmachersystems, ein transvenöses ICD‐System implantiert werden. Die Auswertung der zu dieser Frage publizierten Literatur ergab insgesamt 91 Fälle einer simultanen ICD‐ und Schrittmachertharapie. Über eine oder mehrere der oben genannten Komplikationen wird bei insgesamt 16 % der Patienten berichtet, wobei die Komplikationsrate insgesamt bei Verwendung unipolarer Schrittmachersysteme größer war als bei bipolaren. Zusammenfassend kann festgestellt werden, daß eine kombinierte Therapie mit antibradykarden Schrittmacher‐ und rein transvenösen ICD‐Systemen sicher möglich ist.
    Notes: Summary Implatable cardioverter/defibrillators (ICD) represent in many patients with ventricular tachyarrhythmias the first line treatment. Up to 15 % of the patients requiring an ICD need concomitant permanent cardiac pacing for bradyarrhythmias resulting in the need of simultaneous ICD‐ and antibradycardiac pacemaker‐therapy. We present four patients with successful implantation of a transvenous ICD‐system (Medtronic Jewel 7220 and Micro Jewel 7221; electrode: Medtronic 6939), all of which had an antibradycardic pacemaker (2 unipolar, 2 bipolar) implanted prior to ICD‐implantation. Meticulous intraoperative testing in order to avoid adverse interactions between the two systems has been carried out successfully in all cases. Possible adverse interactions comprise oversensing of pacemaker signals by the ICD with subsequent inadequate therapy, inhibition of defibrillation therapy during ventricular fibrillation caused by false detection of pacemaker spikes by the ICD as well as reprogramming of the pacemaker after shock delivery. A review of the published literature yielded 91 reported cases of combined ICD‐ and pacemaker‐therapy. In 16 % of the patients, one or more of the mentioned complications have been observed. Those occurred more frequently with unipolar than with bipolar pacemaker‐systems. Thus, combined therapy with antibradycardic pacemaker and transvenous ICD‐systems can be performed safely.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    ISSN: 1435-1285
    Keywords: Key words T wave alternans – risk stratification – sudden death ; Schlüsselwörter T-Wellen-Alternans – Risikostratifikation – plötzlicher Herztod
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Selektion von Patienten mit struktureller Herzerkrankung, die von einer prophylaktischen ICD-Therapie profitieren könnten, ist durch die ungenügende prädiktive Genauigkeit bisher verfügbarer Stratifizierungsmethoden beeinträchtigt. Mit dem nichtinvasiv meßbaren T-Wellen-Alternans im Mikrovoltbereich steht ein neuer Parameter zur Erfassung einer gestörten ventrikulären Repolarisation zur Verfügung, dessen Nachweis mit einer erhöhten Inzidenz ventrikulärer Tachyarrhythmien assoziiert ist. Der T-Wellen-Alternans tritt frequenzabhängig auf, zu seinem Nachweis ist ein Anstieg der Herzfrequenz entweder invasiv durch atriale Stimulation oder nichtinvasiv im Rahmen einer Ergometeruntersuchung notwendig. Die Methode wurde erstmals hinsichtlich der Prädiktion der Induzierbarkeit ventrikulärer Tachyarrhythmien wie auch des Auftretens spontaner arrhythmischer Ereignisse bei Patienten, die sich einer invasiven elektrophysiologischen Untersuchung unterzogen, validiert. In der Folge konnte eine gute Konkordanz zwischen der invasiv und der nichtinvasiv durchgeführten Alternans-Bestimmung nachgewiesen werden. Eine erste prospektive Validierung der nichtinvasiven Methode erfolgte bei Patienten, bei denen aufgrund eines überlebten prähospitalen Kammerflimmerns oder Kammertachykardie ein ICD implantiert worden war. Das Auftreten eines T-Wellen-Alternans in dieser Population war von prädiktivem Wert hinsichtlich eines erneuten Arrhythmierezidivs mit konsekutiver adäquater ICD-Therapie. Der Nutzen der Methode hinsichtlich der Risikostratifikation kann erst nach Vorliegen derzeit laufender prospektiver Untersuchungen abschließend beurteilt werden.
    Notes: Summary Prospective identification of patients with structural heart disease who could profit from prophylactic ICD therapy is hampered by the low predictive power of the currently available risk stratification parameters. Microvolt T wave alternans measured noninvasively is a new promising parameter to assess impaired ventricular repolarization which has been associated with an increased incidence of ventricular tachyarrhythmias. T wave alternans is rate-dependent: to induce alternans, hart rate may be increased by atrial stimulation during invasive EP testing or noninvasively by exercise stress testing. The first clinical validation with respect to prediction of inducibility of ventricular tachyarrhythmias and of arrhythmic events during follow-up in patients undergoing invasive EP testing was reported in 1994. Subsequently, a good concordance between the results of invasive and noninvasive assessment of T wave alternans was demonstrated by our group. The first prospective evaluation of the noninvasive alternans measurement using submaximal exercise testing was performed in patients surviving prehospital ventricular fibrillation or sustained ventricular tachycardia referred to our institution. The occurrence of T wave alternans in this patient population was predictive of future tachyarrhythmic events with subsequent appropriate ICD therapy. The results of the currently performed prospective trials in various patient populations will help to establish the utility of T wave alternans assessment as a risk stratifier in clinical practice.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Internist 39 (1998), S. 12-18 
    ISSN: 1432-1289
    Keywords: Schlüsselwörter Tachyarrhythmien ; Supraventrikulär ; AV-Knoten Reentry-Tachykardie ; WPW-Syndrom ; Elektrophysiologie ; Katheterablation
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zum Thema Supraventrikuläre Tachykardien finden sich als: •*atriale Tachykardie •*Vorhofflattern •*Vorhofflimmern •*AV-Knoten Reentry-Tachkardie (AVNRT) •*AV-reziprokäre Tachykardie (AVRT) Anamnese mit eventuell tachykardieauslösenden Faktoren, subjektives Beschwerdebild und klinische Diagnostik erlauben bereits vor der in jedem Fall obligatorischen EKG-Diagnostik eine Verdachtsdiangose bezüglich der Zuordnung einer supraventrikulären Tachykardie. Erst danach sollten weitere technisch gestützte diagnostische Schritte und therapeutische Maßnahmen folgen. Über die pathophysiologischen Voraussetzungen, die Einteilung, Klinik und Diagnostik einschließlich therapeutischer Grundsätze wird hier ein Überblick gegeben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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