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  • 1
    ISSN: 0022-328X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 0022-328X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Neurosurgical review 12 (1989), S. 22-31 
    ISSN: 1437-2320
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1432-1440
    Keywords: Insulin-autoimmune syndrome ; Insulin autoantibodies ; Autoimmune disease ; Hypoglycemia ; HPLC ; Insulin receptor
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A 44-year old patient presented with recurrent hypoglycemic attacks after ingestion of carbohydrates. High insulin levels in the range of 350 µU/ml (normal range 〈20 µU/ml) were detected which rose to peak levels of 2,460 µU/ml (normal range 〈300 µU/ml) after oral glucose. The apparently high insulin concentrations were caused by insulin autoantibodies interfering in the radioimmunoassay (RIA) system (and thus with correct insulin quantitation).125I-insulin added to the patient's serum was not bound to dextrancoated charcoal but was precipitated with antihuman IgG serum. The antibodies bound human, porcine, and bovine insulin with similar affinity. Following Sephadex G-50 gel filtration, the patient's insulin eluted after the void volume. Free insulin was extracted from serum using Sep-Pak C18 cartridges and characterized by high pressure liquid chromatography (HPLC); it eluted similarly to synthetic human insulin. Quantitation of free insulin during a hypoglycemic attack (3.5 h after oral glucose, with a blood sugar of 20 mg/dl) showed an increased insulin level of 50 µU/ml. Insulin receptor concentration on erythrocytes was near the lower normal limit. We believe that the insulin antibodies present in this patient's serum (who supposedly never received insulin) led to the formation of a large circulating insulin pool, binding the insulin released after glucose stimulation, and causing hypoglycemias by delayed postprandial liberation of bound insulin.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 43 (1994), S. 270-282 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter: Muskelrelaxanzien – Atracurium – Vecuronium – Pipecuronium – Doxacurium – Mivacurium – Rocuronium – Nervstimulation – Monitoring ; Key words: Muscle relaxants – Atracurium – Vecuronium – Pipecuronium – Doxacurium – Mivacurium – Rocuronium – Nerve stimulation – Monitoring
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract. Various new muscle relaxants are available: atracurium, rocuronium and vecuronium all have an intermediate duration of action, whereas doxacurium and pipecuronium are long-acting and mivacurium is a short-acting nondepolarizing muscle relaxant. The duration of action of atracurium and mivacurium is determined by their degradation, which makes them unique among the nondepolarizing muscle relaxants in this respect. The time of onset is shortest with rocuronium, while vecuronium is probably the muscle relaxant with the fewest undesirable side-effects. In clinical practice, muscle relaxants of short and intermediate duration of action should be preferred, since such agents carry the least risk of residual neuromuscular block postoperatively. Because recovery from them is slow, long-acting agents should preferentially be used only when postoperative mechanical ventilation is intended. The use of a peripheral nerve stimulator is the only reliable guide to appropriate administration of muscle relaxants.
    Notes: Zusammenfassung. Unter den neueren Muskelrelaxanzien sind Atracurium, Rocuronium und Vecuronium mittellang wirkende, Doxacurium und Pipecuronium langwirkende Muskelrelaxanzien, und Mivacurium ist ein kurzwirkendes nichtdepolarisierendes Muskelrelaxans. Rocuronium zeichnet sich durch seine schnelle Anschlagszeit aus, und Vecuronium hat vergleichsweise wenig unerwünschte Wirkungen. Als besondere Eigenschaft wird das Ende der neuromuskulären Wirkung von Atracurium und Mivacurium durch Inaktivierung und Metabolismus der jeweiligen Substanz herbeigeführt. Im klinischen Alltag sollte mittellang- bis kurzwirkenden Muskelrelaxanzien der Vorzug gegeben werden, weil sich damit am ehesten eine postoperative neuromuskuläre Restblockade vermeiden läßt. Die träge Erholung nach Anwendung langwirkender Muskelrelaxanzien läßt ihre Anwendung nur sinnvoll erscheinen, wenn eine postoperative Nachbehandlung oder ausreichende Antagonisierung einer neuromuskulären Restblockade geplant ist. In jedem Fall setzt eine sachgerechte Anwendung von Muskelrelaxanzien die apparative Überwachung ihrer Wirkung voraus. Hierzu ist mindestens ein peripherer Nervstimulator notwendig.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 3-13 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter〉 Neuromuskuläre Blockade ; Akzeleromyographie ; Elektromyographie ; Mechanomyographie ; Muskelrelaxanzien ; Cisatracurium ; Mivacurium ; Rocuronium ; Key words Measurement techniques ; Neuromuscular blockade ; Acceleromyography ; Electromyography ; Mechanomyography ; Neuromuscular relaxants ; cisatracurium ; mivacurium ; rocuronium
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Introduction: Recent developments in both the quantitative evaluation of neuromuscular blockade and new muscle relaxants are reviewed. With respect to nerve stimulation, neuromuscular recording, and definition of parameters, the results of the 1994 Copenhagen International Consensus Conference are highlighted. Future clinical studies should adhere to these standards. Muscle relaxants: Rocuronium, cisatracurium, and mivacurium are new muscle relaxants that were released for clinical use in 1995/1996. Of these, rocuronium has the shortest time of onset, whereas its recovery characteristics closely resemble those of vecuronium. Rocuronium is five times less potent than vecuronium. Twice the ED95 of rocuronium provides good or excellent intubating conditions within 60 to 90 s. Slight vagolytic effects were reported following injection of 0.6 mg/kg rocuronium, while histamine release was not observed. Cisatracurium is one of the ten steroisomers of atracurium. It is five times as potent as the chiral mixture while having a similar pharmacodynamic and -kinetic profile. Up to eight times the ED95 did not cause significant histamine release or clinically relevant cardiovascular effects. Mivacurium is a short-acting nondepolarizing benzylisoquinoline muscle relaxant that undergoes rapid breakdown by plasma cholinesterase (PChE). Its duration of action is about one-half as long as that of equipotent doses of atracurium and vecuronium and three times as long as succinylcholine. Mivacurium has a moderate histamine-releasing potential. In patients with atypical or reduced PChE activity, the duration of action of mivacurium is prolonged.
    Notes: Zusammenfassung Einführung: In einer Übersicht werden die aktuellen Entwicklungen in der Messung der neuromuskulären Blockade sowie die neuen Muskelrelaxanzien dargestellt. Muskelrelaxanzien: Von den seit 1995/96 in Deutschland neu zugelassenen Muskelrelaxanzien Rocuronium, Cisatracurium und Mivacurium, bietet Rocuronium die kürzeste Anschlagszeit bei ansonsten gleichem neuromuskulär blockierenden Wirkprofil wie Vecuronium. Die 2fache ED95 führt innerhalb von 60 bis 90 s zu guten bis sehr guten Intubationsbedingungen. Cisatracurium ist eines der zehn Isomere von Atracurium mit etwa der fünffachen neuromuskulär blockierenden Potenz. Unter Bewahrung der atracuriumtypischen mittellangen Wirkdauer und der Metabolisierung durch den Hofmann-Abbau, zeichnet sich Cisatracurium durch eine sehr viel geringere unspezifische Histaminfreisetzung aus. Mivacurium ist ein kurzwirkendes Benzylisochinolin-Muskelrelaxans, das einer raschen enzymatischen Inaktivierung durch die Plasmacholinesterase unterliegt. Es füllt die pharmakodynamische Lücke zwischen Succinylcholin und den mittellang wirkenden Muskelrelaxanzien, ohne jedoch den kurzen Wirkungseintritt von Rocuronium oder Succinylcholin zu erreichen. Nachteilig sind die mögliche Histaminfreisetzung und die Wirkungsverlängerung bei verminderter bzw. atypischer Plasmacholinesterase.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 282-286 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Isomere: Stereoisomere ; Strukturisomere ; Chiralität: chirales Zentrum ; Enantiomere ; Ester ; wahre und „verkehrte” ; Atracurium ; Cisatracurium ; Mivacurium ; Remifentanil ; Key words Isomers ; stereoisomers ; structural isomers ; Chirality ; chiral centre ; enantiomers ; Esters ; true and reverse ; Atracurium ; Cis-atracurium ; Miracurium ; Remifentanil
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract This review discusses concepts of isomers, stereoisomers, chirality, and enantiomers as applied to drugs used in anaesthesia. The inhalational anaesthetics enflurane and isoflurane are examples of stereoisomers. A chiral centre is formed when a carbon or quaternary nitrogen atom is connected to four different atoms. A molecule with one chiral centre is then present in one of two possible configurations termed enantiomers. A racemate is a mixture of both enantiomers in equal proportions. Many of the drugs used in anaesthesia are racemic mixtures (the inhalational anaesthestics, local anaesthetics, ketamine, and others). The shape of the atracurium molecule is comparable to that of a dumb-bell: the two isoquinoline groups representing the two bulky ends connected by an aliphatic chain. In each isoquinoline group there are two chiral centres, one formed by a carbon and the other by a quaternary nitrogen atom. From a geometric point of view, the connections from the carbon atom to a substituted benzene ring and from the quaternary nitrogen to the aliphatic chain may point in the same direction (cis configuration) or in opposite directions (trans configuration). The two isoquinoline groups in atracurium are paired in three geometric configurations: cis-cis, trans-trans, or cis-trans. However, the two chiral centres allow each isoquinoline group to exist in one of four stereoisomeric configurations. In the symmetrical atracurium molecule, the number of possible stereoisomers is limited to ten. Among these, 1 R-cis, 1′ R-cis atracurium was isolated and its pharmacologic properties studied. This isomer, named cis-atracurium, offers clinical advantages over the atracurium mixture, principally due to the lack of histamine-releasing propensity and the higher neuromuscular blocking potency. The ester groups appear in one of two steric configurations true and reverse esters. In the true esters, oxygen is positioned between the nitrogen atom and the carbonyl group, while in the reverse esters it is positioned on the other side of the carbonyl group. True esters, suxamethonium and mivacurium, are hydrolysed by the enzyme plasma cholinesterase (butyrylcholinesterase), albeit at different rates. The more rapid degradation of suxamethonium is responsible for its fast onset and short duration of action in comparison with mivacurium. The reverse esters, atracurium, cisatracurium, and remifentanil, are hydrolysed by nonspecific esterases in plasma (carboxyesterases). Remifentanil is hydrolysed rapidly; the degradation leads to its inactivation and short duration of action. Cis-atracurium is preferentially degraded and inactivated by a process known as Hofmann elimination. In a second step, one of the degradation products, the monoester acrylate, is hydrolysed by a nonspecific esterase.
    Notes: Zusammenfassung Isomere: Die Grundbegriffe Isomere, Strukturisomere, Chiralität und Enantiomere werden am Beispiel verschiedener Medikamente erläutert. Die Inhalationsanästhetika Enfluran und Isofluran sind Beispiele für Strukturisomere. Sie enthalten wie auch Halothan ein Kohlenstoffatom, an dessen vier Bindungsstellen vier verschiedene Atome gebunden sind. Solche Atome bilden ein chirales Zentrum und ermöglichen zwei räumliche Konfigurationen eines Moleküls, die Enantiomere genannt werden. Eine Mischung, die die beiden Enantiomere zu gleichen Anteilen enthält, wird als Razemat bezeichnet. Halothan, Enfluran, Isofluran und andere Medikamente liegen als Razemate vor. Ein quaternäres Stickstoffatom kann in analoger Weise ebenfalls ein chirales Zentrum bilden. Die beiden Isochinolingruppen des Atracurium enthalten jeweils zwei chirale Zentren, ein Kohlenstoffatom und ein quaternäres Stickstoffatom. Jede dieser Isochinolingruppen kann in vier verschiedenen räumlichen Konfigurationen (Stereoisomere) vorliegen. Infolge der Symmetrie des Atracuriummoleküls beschränkt sich die Zahl der möglichen Stereoisomere auf 10. Eines dieser Stereoisomere mit dem Namen Cisatracurium weist günstigere pharmakologische Eigenschaften auf als das Isomerengemisch Atracurium. Ester: Moleküle mit Esterbindungen liegen in der Form „wahrer” oder „verkehrter” Ester als Stereoisomere vor. Wahre Ester werden von der Plasmacholinesterase hydrolytisch gespalten. Succinylcholin und Mivacurium sind wahre Ester mit unterschiedlichen Abbauraten. Die schnellere Abbaurate von Succinylcholin erklärt dessen kürzere Anschlagzeit und kürzere Wirkdauer. Verkehrte Ester werden von nichtspezifischen Esterasen (Carboxyesterasen) hydrolytisch abgebaut. Manche der „verkehrten” Ester, wie Remifentanil, werden sehr schnell, andere, wie Cisatracurium, dagegen nur langsam, oder überhaupt nicht, hydrolysiert.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 385-388 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Muskelrelaxanzien ; Mivacurium ; Klinik ; Pharmakologie ; Histaminfreisetzung ; Key words Muscle relaxant ; Mivacurium ; Plasma cholinesterase
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Mivacurium is a short-acting, nondepolarising muscle relaxant of the benzylisoquinoline type that undergoes rapid breakdown by plasma cholinesterase. After 2.5 times the ED95 (0.2 mg/kg), tracheal intubation can be accomplished within 2–3 min following injection. The ensuing DUR 25% (i.e., time from injection to 25% recovery of control twitch tension) is three times as long as with succinylcholine. The principal side effects of mivacurium are facial flushing and a transient fall in blood pressure due to moderate histamine release following doses 3–4 times the ED95. In patients with end-stage liver or renal disease as well as those with atypical plasma cholinesterase, the duration of action of mivacurium is prolonged
    Notes: Zusammenfassung Mivacurium ist das erste für die klinische Anwendung zugelassene kurzwirkende nicht depolarisierende Muskelrelaxans. Seine Benzylisochinolinstruktur wird durch die Plasmacholinesterase gespalten und die neuromuskulär blockierende Wirkung der Substanz beendet. Pharmakologie: Die klinische Wirkdauer einer Intubationsdosis von 0,2 mg/kg Mivacurium (2,5fache ED95) ist mit 15 bis 20 min etwa dreimal so lang wie die von Succinylcholin. Der Erholungsindex (Zeit von 25% bis 75% Erholung) von Mivacurium ist mit 5 bis 7 min sehr kurz und unabhängig von der verwendeten Gesamtdosis. Bei rascher Injektion von Mivacurium wurden Hautrötungen und Blutdrucksenkungen um ca. 10 bis 20% des Ausgangswerts als Zeichen einer Histaminfreisetzung beobachtet. Bei verminderter Aktivität der Plasmacholinesterase ist die Wirkung von Mivacurium verlängert. Anwendungsschwerpunkte von Mivacurium sind Eingriffe von ca. 15 bis 60 min Dauer.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Der Anaesthesist 46 (1997), S. 481-485 
    ISSN: 1432-055X
    Keywords: Schlüsselwörter Cisatracurium ; Atracurium ; 51W89 ; Key words Cisatracurium ; Atracurium ; 51W89
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Abstract Cisatracurium (51W89) is one of the ten stereoisomers of atracurium, accounting for about 15% of the racemate. The ED95 of cisatracurium was determined to be about 50 μg/kg (cation, molecular weight 929), while the ED95 of atracurium (besylate salt, molecular weight 1245) was 250 μg/kg. Thus, on a molar basis in adult patients, cisatracurium is about 3.5 times as potent as the racemic atracurium mixture. We compared atracurium with cisatracurium in healthy adult patients and found an almost identical pharmacodynamic profile. In children, an ED95 of about 40 μg/kg was determined, while a 1-min-longer onset of cisatracurium was found in geriatric than in young adult patients. The presence of chronic renal failure did not prolong the duration of action of cisatracurium. The recovery of neuromuscular transmission from a cisatracurium infusion of up to 145 h was investigated in intensive care unit patients. Their time from the end of infusion to a train-of-four ratio 〉0.7 (68±18 min) was on average only some 70% longer than after an infusion of cisatracurium for 2 h in normal surgical patients. In another study, no signs of histamine release nor any clinically relevant cardiovascular effects of cisatracurium were found in doses up to eight times ED95.
    Notes: Zusammenfassung Atracurium ist ein Razemat aus zehn Stereoisomeren, von denen Cisatracurium (51W89) 15% ausmacht. Für Cisatracurium (Kation, MG 929) wurde eine ED95 von 50 μg/kg ermittelt. Die ED95 von Atracurium (Besylat, MG 1245) ist 250 μg/kg. Damit hat Cisatracurium auf der Basis molarer Äquivalenz bei erwachsenen Patienten eine etwa 3,5mal stärkere neuromuskulär blockierende Wirkung als Atracurium. Wir verglichen Atracurium mit Cisatracurium und konnten keinen wesentlichen Unterschied in der Pharmakodynamik beider Substanzen feststellen. Altersunterschiede und Vorerkrankungen: Bei Kindern beträgt die ED95 von Cisatracurium 40 μg/kg. Bei älteren Patienten wurde eine gegenüber jüngeren gering verzögerte Anschlagszeit von Cisatracurium gemessen. Chronisches Nierenversagen verlängerte die Wirkung von Cisatracurium nicht. Die Erholung der neuromuskulären Übertragung nach einer Cisatracurium-Infusion von bis zu 145 h bei Intensivpatienten war nur etwa 70% länger als nach etwa 2 h Infusionsdauer bei gesunden chirurgischen Patienten. Nebenwirkungen: Nach Bolusinjektion bis zur 8fachen ED95 Cisatracurium wurden weder kardiovaskuläre Nebenwirkungen noch ein klinisch relevanter oder dosisabhängiger Anstieg des Plasmahistaminspiegels gemessen noch wurde ein Flush beobachtet.
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