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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Biochemical and Biophysical Research Communications 31 (1968), S. 303-308 
    ISSN: 0006-291X
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    ISSN: 0370-2693
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    [s.l.] : Nature Publishing Group
    Nature 31 (1885), S. 600-600 
    ISSN: 1476-4687
    Source: Nature Archives 1869 - 2009
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine , Natural Sciences in General , Physics
    Notes: [Auszug] IN a recent issue of NATURE, in the discussion on the forms of leaves, Mr. Henslow seems to doubt the assertion of Sir John Lubbock that the holly produces prickly leaves on the lower branches, and smooth leaves without spines above; but this is a fact which may easily be verified in numerous ...
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    ISSN: 1439-0973
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Bei 30 Patienten mit Antibiotika-assoziierter Colitis (PMC) wurde der Stuhl aufClostridium difficile und sein Cytotoxin untersucht. Bei drei Patienten waren Coloskopie oder Bariumeinlauf zur Absicherung der Diagnose einer PMC erforderlich, da der Befund der Sigmoidoskopie diagnostisch nicht weiterführte. Bei 27 der 30 Patienten waren Erreger und Cytotoxin nachweisbar; bei zwei der restlichen Patienten wurdeStaphylococcus aureus als Ursache für die PMC ausgeschlossen. 19 Patienten mitC. difficile-induzierter PMC wurden oral mit Vancomycin behandelt, 18 davon sprachen auf die Therapie an; doch trat nach Absetzen von Vancomycin bei sieben Patienten ein Colitis-Rezidiv auf. Diese Rezidive sprachen im allgemeinen auf eine nochmalige Vancomycinbehandlung an. Der Nachweis von Schleimhautplaques oder einer Pseudomembran ist der beste Nachweis für eine Beteiligung vonC. difficile. Der kulturelle Nachweis vonC. difficile in den Faeces und der Cytotoxin-Test sind wegen des Vorkommens von asymptomatischen Trägern in ihrem diagnostischen Wert eingeschränkt.
    Notes: Summary Thirty patients with antimicrobial agent-associated pseudomembranous colitis (PMC) were studied for the presence ofClostridium difficile and its cytotoxin in feces. Either colonoscopy or barium enema radiography was required in three patients for the diagnosis of PMC because of nondiagnostic findings at sigmoidoscopy. Both the organism and cytotoxin were detected in 27 of the 30 patients;Staphylococcus aureus was excluded as the cause of PMC in two of the remaining patients. Eighteen of 19 patients withC. difficile-induced PMC who were treated with oral vancomycin had a salutary response; seven patients, however, had a relapse of colitis following the discontinuation of vancomycin. In general, relapses of colitis responded to retreatment with vancomycin. The implication ofC. difficile as a cause of diarrhea is best achieved by the demonstration of colonic mucosal plaques or of a pseudomembrane. The value of fecal culture forC. difficile and cytotoxin assay is limited by the existence of asymptomatic carriers.
    Type of Medium: Electronic Resource
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