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  • 1
    ISSN: 1365-2044
    Quelle: Blackwell Publishing Journal Backfiles 1879-2005
    Thema: Medizin
    Notizen: Summary Volatile anaesthetics differ in the effects they have on splanchnic haemodynamics and oxygenation. The aim of this study was to evaluate the effects of desflurane and isoflurane as part of a balanced anaesthetic technique on intestinal tissue oxygenation during colorectal surgery. Data were analysed from 44 patients randomly assigned to receive either desflurane (desflurane group, n= 20), or isoflurane (isoflurane group, n= 24) for inhalational anaesthesia. Tissue oxygen pressure (Ptisso2)␣was measured on the serosal side of the large intestine prior to colonic resection (T1) and␣following the completion of the bowel anastomosis (T2). In addition, haemodynamic and oxygenation parameters were assessed. No difference in mean Ptisso2 was observed between the groups at T1 [desflurane group: 8.1 (2.9) kPa vs. isoflurane group: 7.7 (2.7) kPa]. Following completion of the anastomosis (T2) mean Ptisso2 was higher in the isoflurane group [9.6 (2.9) kPa] than the desflurane group [7.7 (2.4) kPa, p = 0.025]. During surgery no difference between the␣groups could be observed with regard to haemodynamics and global oxygenation parameters. The lack of a difference between the groups in Ptisso2 before resection of the colon suggests that,␣under normal conditions, desflurane and isoflurane have comparable effects on intestinal blood␣flow and oxygenation. However, following local ischaemia, the reactive hyperaemia seems␣to␣be better preserved during isoflurane anaesthesia indicated by a local increase in Ptisso2␣(p = 0.013) following completion of the bowel anastomosis.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 2
    ISSN: 1433-0385
    Schlagwort(e): Key words: Fracture of the 12th vertebral body ; Chylothorax ; Chest tube ; Medium-chain triglycerides ; Total parenteral nutrition. ; Schlüsselwörter: BWK-12-Fraktur ; Chylothorax ; Bülau-Drainage ; mittelkettige Triglyceride ; komplette parenterale Ernährung.
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung. Wir berichten über eine Patientin, die 2 Monate nach osteosynthetischer Versorgung einer BWK-12-Fraktur einen Chylothorax links entwickelte. Der Pleuraerguß wurde durch Einlage einer 24-Charr.-Bülau-Drainage entlastet. Wir entschlossen uns, einen konservativen Behandlungsversuch durchzuführen. Die Patientin erhielt proteinreiche Kost mit vermehrt mittelkettigen Triglyceriden. Nachdem nach Ablauf von 2 Wochen die Sekretionsmenge nicht sistierte, erfolgte die komplette parenterale Ernährung unter oraler Nahrungskarenz. Thoraxröntgenaufnahmen zeigten ein Verschwinden des Chylothorax und liesen eine komplette Ausdehnung der Lunge bei frei einsehbaren Sinus phrenicocostales erkennen.
    Notizen: Summary. We report on a patient who suffered chylothorax 2 months after she had undergone internal fixation of a fracture of her 12th thoracic vertebral body. The pleural effusion was treated by insertion of a chest tube. The chylothorax was managed conservatively. The patient received protein-rich nutrition supplemented with medium-chain triglycerides. As the volume of chylous fluid drained from the pleura had not decreased after 2 weeks, the patient received total parenteral nutrition without any oral intake of calories. Chest X-rays documented the disappearance of the chylothorax. Reexpansion of the lungs was noted, and the costophrenic sinuses could be clearly visualised.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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  • 3
    Digitale Medien
    Digitale Medien
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 378 (1993), S. 195-199 
    ISSN: 1435-2451
    Schlagwort(e): Liver tumors ; Chemoembolization ; Intraarterial chemotherapy ; Resection
    Quelle: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Thema: Medizin
    Beschreibung / Inhaltsverzeichnis: Zusammenfassung Primäre Lebertumoren sind in Europa und Nordamerika selten. Ihre einzige kurative Therapiemöglichkeit ist die Resektion. Da aber nor 20–30% der Tumore reseziert werden konnen, muß der große Rest palliativ behandelt werden. In einer retrospektiven Analyse wurden 68 Patienten mit einem hepatozellulären oder cholangiozellulären Karzinom, die seit 1983 an unserer Klinik behandelt wurden, untersucht. 14 Patienten konnten reseziert werden. Bei 28 Patienten führten wir eine Chemoembolisation und bei 26 Patienten eine intraarterielle Chemotherapie der Leber durch. Nach der UICC-Klassifikation bestanden keine Unterschiede zwischen den beiden palliativen Gruppen, aber bei den resezierten Patienten überwogen die niedrigen Stadien. Die Chemoembolisation erfolgte mit einem Gemisch aus Ethibloc, Mitomycin, Adriamycin und Cisplatin. Die intraarterielle Chemotherapie wurde bis 1987 mit Mitomycin und 5-FU und seitdem mit Adriamycin und Cisplatin durchgeführt. Die mediane Überlebenszeit für das Gesamtkollektiv betrug 8 Monate, fur die Chemoembolisation 6,5 Monate, fur die intraarterielle Chemotherapie 6 Monate und für die Resektion 17 Monate. Ein signifikanter Unterschied fand sich zwischen Patienten im Tumorstadium II und Tumorstadium III und IV. Im Vergleich mit den natürlichen Überlebenszeiten konnte in unserem Krankengut keine Verbesserung durch eine palliative Therapie nachgewiesen werden.
    Notizen: Abstract In Europe and North America, primary liver tumors are rare. Resection is the only means of cure, but is possible in only 20–30% of the patients affected, so that in all other patients, i.e. the vast majority, only palliative treatment is possible. In a retrospective analysis we investigated the 68 patients we had treated for hepatocellular or cholangiocellular carcinoma of the liver. In 14 patients resection was possible, while 28 patients were treated by chemoembolization and 26 by intraarterial regional chemotherapy to the liver. There was no difference in tumor stage between the two groups receiving different palliative treatments. The patients in whom resection was performed, in contrast, mostly had less advanced tumors. For chemoembolization we used a mixture of Ethibloc, mitomycin, Adriamycin and cisplatin. Up to 1986, the intraarterial chemotherapy was performed with mitomycin and 5-FU. Since 1986 we have used Adriamycin and cisplatin. The overall median survival time was 8 months: after resection 17 months, after chemoembolization 6.5 months, and after intraarterial chemotherapy 6.5 months. There was a significant difference in survival between patients with tumor stage II and those with tumor stages III and IV. On comparing the survival time achieved with our treatments and that ensuing in the natural course of patients with liver tumor we found no improvement.
    Materialart: Digitale Medien
    Bibliothek Standort Signatur Band/Heft/Jahr Verfügbarkeit
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