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  • 1
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    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 210 (1971), S. 425-439 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter Verwendung einer von Wigglesworth [14] angegebenen Methode werden auf der frisch geborenen Placenta Spiralarterien aufgesucht und mit einem Polyvenylkatheter punktiert: Es wird eine Eiweiß-Tusche-Verreibung oder eine Farblösung injiziert. Die Placenten werden nach Formalinfixierung makroskopisch und mikroskopisch beurteilt. Die Theorie vom Vorhandensein konstanter maternofetaler Strömungseinheiten wird durch die gefundenen Unterschiede der Ausreifung an zentral und peripher gelegenen Zotten bestätigt. Die vielfach beschriebenen sogenannten jugendlichen Zotten können in Bezirken der Strömungseinheit lokalisiert werden, die bis zum Ende der Tragzeit ausreichend mit arterialisiertem mütterlichen Blut durchströmt werden. Sie müssen — unter Berücksichtigung der Unterschiede an den „adulten“ Zotten in Zentrum und Peripherie der Strömungseinheit — als „Reservezotten“ der Placenta angesehen werden. Sie sind der morphologische Ausdruck für die physiologischerweise bis zum Termin erhaltene Fähigkeit der Placenta, sich dem steigenden Bedarf des Feten anzupassen. Die Placenta am Termin ist physiologischerweise kein gealtertes, sondern ein ausgereiftes Organ.
    Notes: Summary Spiral arteries are searched on the maternal surface of freshly delivered placentas by using a method published by Wigglesworth. The spiral arteries were taped with fine nylon intravenous canula. A trituration of egg-white and Indian ink or a coloured barium solution is being injected. The placentas are examined microscopically and macroscopically after fixation in 10% formal saline. We discovered distinct differences in maturity between the villi situated in the center and those of the periphery which confirms the theory of the existence of constant materno-fetal circulation-units. The often described socalled juvenile villi could be localized in areas of the circulation-unit which are perfused sufficiently with arterialized maternal bloot till the end of pregnancy. They must be considered—with regard to the differences between the “adult” villi of the center and those of the periphery of the circulationunit — as “reserve villi” of the placenta. They are the morphological expression of the physiologically maintained ability of the placenta to adapt itself until term to the rising needs of the fetus. The placenta at term is physiologically not an aged but a mature organ.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
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    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 219 (1975), S. 376-377 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
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    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 220 (1975), S. 139-159 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Eine Analyse der Karyotypen war in 17 Krebsvorstadien (3 Dysplasien, 14 Carcinomata in situ) und 15 invasiven Carcinomen (3 Mikrocarcinome, 12 Carcinome — mindestens Stadium I b) möglich. Dabei ließen sich die untersuchten Krebsvorstadien aufgrund struktureller Chromosomenanomalien oder Abweichungen im Karyotyp als Gruppe nicht prinzipiell von den untersuchten invasiven Carcinomen unterscheiden. Die Abweichungen sind jedoch bei den invasiven Malignomen häufiger und ausgeprägter. Ob sich die Gruppe der Dysplasien bei größeren Fallzahlen anders verhält und — wie hei den numerischen Anomalien — abgrenzen läßt, muß vorerst offen bleiben. Aufgrund der noch kleinen Zahlen konnten zunächst nur praeinvasive und invasive Veränderungen als Gruppen vergleichend untersucht werden.
    Notes: Summary An analysis of karyotypes was possible in 17 preinvasive lesions (3 dysplasias, 14 carcinomas in situ) and 15 invasive lesions of the cervix uteri (3 carcinomas in situ with microinvasion, 12 invasive squamos carcinomas — at least clinical stage I b). With regard to the structural chromosome abnormalities or karyotype deviations in this study the preinvasive lesions analysed could not be differentiated in principle as a group from the invasive squamous carcinomas. The deviations however are more frequent and more distinct in invasive lesions. The question of whether the dysplasia group would be different on further investigation with more cases and could he differentiated like the numerical deviations cannot yet be answered, because of the small numbers, only preinvasive lesions and invasive lesions could be studied comparatively as groups.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
    Electronic Resource
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    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 220 (1975), S. 161-177 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wurden cytogenetische Untersuchungen an insgesamt 54 Krebsvorstadien und Carcinomen der Cervix uteri durchgeführt. Die Bestimmung der Chromosomenzahlen war bei 9 Dysplasien, 25 Carcinomata in situ, 4 Mikrocarcinomen und 16 Plattenepithelcarcinomen (mindestens Stadium I b) möglich. Dabei ergab sich, daß sich die Carcinomata in situ, die Mikrocarcinome und die Plattenepithelcarcinome als Gruppen aufgrund numerischer Chromosomenanomalien nicht prinzipiell voneinander unterscheiden lassen. Auffällig ist lediglich ein etwas häufigeres Vorkommen von Zellen im peritriploiden Bereich bei invasiven Carcinomen. Die Gruppe der Dysplasien zeigt generell geringere numerische Chromosomenanomalien als die drei anderen Gruppen; Chromosomengewinne sind in dieser Gruppe selten, Chromosomenverluste scheinen häufiger vorzukommen, während bei den Carcinomata in situ, den Mikrocarcinomen und Carcinomen der Cervix uteri Chromosomengewinne überwiegen. Eine Analyse der Karyotypen war in 17 Krebsvorstadien (3 Dysplasien, 14 Carcinomata in situ) und 15 invasiven Carcinomen (3 Mikrocarcinome, 12 Carcinome — mindestens Stadium I b) möglich. Dabei fanden sich ganz allgemein Störungen in der Verteilung der Chromosomen auf ihre Gruppen: In der C-Gruppe ließen sich überwiegend Chromosomeingewinne, in den Gruppen der B-, D- und G-Chromosomen überwiegend Verluste nachweisen. Strukturelle Anomalien — besonders dokumentiert durch das Auftreten von Markerchromosomen — sind häufig. Die Abweichungen von der Norm sind bei den invasiven Carcinomen häufiger und ausgeprägter als bei den Praecancerosen. Ob sich die Untergruppe der Dysplasien aufgrund von Analysen der Karyotypen bei größeren Fallzahlen anders verhält und abgrenzen läßt, wie dies bei den numerischen Anomalien möglich erscheint, muß vorerst offen bleiben. Wegen der kleinen Zahlen konnten als Gruppen nur praeinvasive und invasive Epithelveränderungen der Cervix uteri miteinander verglichen werden. Die bisher in der Literatur mitgeteilten Befunde und die heutigen Vorstellungen über die Carcinogenese an der Cervix uteri aus cytogenetischer Sicht werden diskutiert.
    Notes: Summary Cytogenetic studies were performed of 54 preinvasive carcinomas and invasive squamous cervix carcinomas altogether. The chromosome number could be determined in 9 dysplasias, 25 carcinomas in situ, 4 carcinomas in situ with microinvasion and 16 invasive squamous carcinomas (at least clinical stage I b). It was shown that carcinomas in situ, carcinomas in situ with microinvasion and invasive squamous carcinomas could not be differentiated from each other in principle as groups with regard to numerical chromosome deviations. The only remarkable finding was that cells in the peritriploid region occur more frequently in invasive carcinomas. The dysplasia group showed in general less numerical chromosome deviations than the other three groups. Chromosome gains seldom occured in this group, chromosome losses appeared to be more frequent, whereas chromosome gains predominate in carcinomas in situ, carcinomas in situ with microinvasion and invasive squamous carcinomas. An analysis of karyotypes was possible in 17 preinvasive lesions (3 dysplasias, 14 carcinomas in situ) and 15 invasive lesions (3 carcinomas in situ with microinvasion, 12 invasive squamous carcinomas — at least clinical stage I b). Deviations of the chromosome distribution in their groups were generally found. Chromosome gains could he chiefly demonstrated in the C group and chromosome losses in the B, D and G chromosome groups. Structural abnormalities – particularly proved by the appearance of marker chromosomes — were frequent. The deviations were more frequent and more distinct in invasive squamous carcinomas than in preinvasive lesions. The question of whether the dysplasia subgroup would be different in further studies of karyotypes with more cases and could be differentiated like the numerical deviations cannot yet be answered. Because of the small numbers, only preinvasive and invasive deviations could be comparatively studied as groups. Results reported in the literature and the recent genetic concepts of cervical carcinogenesis are discussed.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Archives of gynecology and obstetrics 220 (1975), S. 123-138 
    ISSN: 1432-0711
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Bestimmung der Chromosomenzahlen in 9 Dysplasien, 25 Carcinomata in situ, 4 Mikrocarcinomen und 16 Plattenepithelcarcinomen (mindestens Stadium Ib) der Cervix uteri ergab, daß sich die Gruppen der Carcinomata in situ, der Mikrocarcinome und der fortgeschrittenen Plattenepithelcarcinome aufgrund von numerischen Chromosomenanomalien nicht prinzipiell voneinander unterscheiden lassen. Auffällig ist lediglich ein etwas häufigeres Vorkommen von Zellen im triploiden Bereich bei invasiven Carcinomen. Die Gruppe der Dysplasien zeigt generell geringere numerische Chromosomenanomalien als die drei anderen Gruppen; Chromosomengewinne sind in dieser Gruppe selten, Chromosomenverluste scheinen ein häufiges Ereignis zu sein.
    Notes: Summary Analysis of chromosome numbers of 9 dysplasias, 25 carcinomas in situ, 4 carcinomas in situ with microinvasion and 16 invasive squamous carcinomas (at least clinical stage Ib) of the cervix uteri showed that the numerical deviations of the chromosome number cannot be differentiated in principle between the carcinoma in situ, carcinoma in situ with microinvasion and invasive squamous carcinoma groups. The only remarkable finding is that cells in the triploid region appear somewhat more frequently in the invasive squamous carcinoma group. The dysplasia group has in general less numerical chromosome deviations than the other three groups. Chromosome gains seldom occur in this group, chromosome losses appear to be a more frequent event.
    Type of Medium: Electronic Resource
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