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  • 1
    ISSN: 0273-1177
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Advances in Space Research 2 (1982), S. 103-106 
    ISSN: 0273-1177
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Advances in Space Research 2 (1982), S. 103-106 
    ISSN: 0273-1177
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Mechanical Engineering, Materials Science, Production Engineering, Mining and Metallurgy, Traffic Engineering, Precision Mechanics , Physics
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Experimental brain research 16 (1972), S. 60-74 
    ISSN: 1432-1106
    Keywords: Optic tract ; Latencies ; Centre-excitation ; Centre-inhibition ; Cat
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary Excitatory and inhibitory responses of on- and off-centre neurones were elicited by stimuli restricted to the receptive field centres of optic tract units. The latencies of these responses were measured for various stimulus intensities and durations. Latencies depend upon: 1. the total effective luminance, including stimulus and background; 2. the luminance of the test spot relative to threshold luminance: latency changes for a particular light increment near threshold are larger than in the higher supra-threshold range; 3. the latencies of inhibitory responses are further influenced by the activity of the neurone before the onset of inhibition. A comparison of the latencies of excitatory and inhibitory responses showed that, following incremental light stimuli, the off-centre neurones became inhibited before the on-centre neurones were excited. The actual latency difference was a function of stimulus intensity and previous neuronal activity. Following light-off inhibitory responses were again faster, but the difference in time between the inhibition of on-centre neurones and the excitation of off-centre neurones was smaller than for the corresponding on-responses. It is suggested that the earlier onset of inhibitory responses is important for the release of reciprocal inhibition between on- and off-centre neurones in the lateral geniculate body.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of psychiatry and clinical neuroscience 216 (1972), S. 31-43 
    ISSN: 1433-8491
    Keywords: Automatische EEG-Analyse ; EEG-Amplituden-Kovariation ; EEG und visueller Input ; EEG und Motorik ; Automatic EEG-Analysis ; EEG-Amplitude Covariation ; EEG and Visual Input ; EEG and Motor Activity
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Unter einigen visuellen und motorischen Bedingungen (geschlossene Augen — offene Augen; homogenes — strukturiertes zentrales Gesichtsfeld; Ruhe — graphomotorische Aktivität) wird die Frequenzabhängigkeit der im EEG auftretenden Amplitudenreduktion („Desynchronisation“) im Bereich von 4–30 Hz varianzanalytisch untersucht (N = 20). Die EEG-Auswertung erfolgt mit einem automatischen Intervall-Amplituden-Analyseverfahren das pro Frequenz eine getrennte Feststellung von Wellenhäufigkeit und mittlerer Amplitude ermöglicht. 1. Unter allen Bedingungen erstreckt sich die Amplitudenreduktion in allen Ableitungen auf einen mehr oder weniger breiten Frequenzbereich von Theta-, Alpha- und Betawellen (= Amplituden-Kovariation). 2. Ort der statistisch besten funktionellen Differenzierung ist der Alphabereich (mit Maximum bei 10–12 Hz), während zu den niederen und höheren Frequenzen die Differenzierung mit unterschiedlichem Dekrement abnimmt und insignifikant wird. 3. Bei offenen gegenüber geschlossenen Augen ist die Amplitudenreduktion numerisch am stärksten ausgeprägt und für alle Einzelfrequenzen von 5–25 Hz signifikant nachweisbar. Regionale Unterschiede im Amplitudenniveau zeigen sich in erster Linie bei geschlossenen Augen. 4. Unter dem Einfluß motorischer Aktivität ist die Verminderung der Amplituden numerisch geringer und in einem schmaleren Bereich von Theta-, Alpha- und Betawellen (7–20 Hz) repräsentiert. Über zentralen Regionen ist dieses Spektrum signifikant breiter als in der occipitalen Ableitung. 5. Die Amplitudenreduktion bei strukturiertem gegenüber homogenem Gesichtsfeld zeigt den schwächsten Effekt. Sie ist in erster Linie auf den Alphabereich bezogen, aber auch noch signifikant, wenn alle Betawellen zusammengefaßt werden.
    Notes: Summary Under several visual and motor conditions (eyes closed — eyes open; homogeneous—structured central field of vision; rest — graphomotor activity) the frequency dependency of amplitude reduction (“desynchronization”) in the EEG was studied in the range of 4–30 cps by means of analysis of variance (N = 20). Evaluation of the EEG was accomplished by a automatic interval-amplitude analysis which allows separate determination for each frequency amount of waves and mean amplitude. 1. Under all conditions and in all derivations amplitude reduction is distributed over a more or less extended range of frequencies of theta, alpha and beta waves (= covariation of amplitudes). 2. The region of the statistically optimal functional differentiation is the alpha range (with a maximum at 10–12 cps), while towards lower and higher frequencies differentiation diminishes with dissimilar decrement and become insignificant. 3. The change from “eyes closed” to “eyes open” reveals the highest numerical amplitude reduction which can be significantly demonstrated for all single frequencies from 5–25 cps. Regional differences in amplitude level are observed mainly when eyes are closed. 4. Under the influence of motor activity, there is numerically less amplitude reduction, which is represented in a smaller range of theta, alpha and betas waves (7–20 cps). Over the central regions the spectrum is significantly more extended than in the occipital derivation. 5. Amplitude reduction with structured-in comparison to homogeneous-field of vision shows the smallest effect. It is found mainly in the alpha range, but is still significant when all beta frequencies are summed up.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of psychiatry and clinical neuroscience 216 (1972), S. 82-100 
    ISSN: 1433-8491
    Keywords: Sleep-EEG ; Parkinson's Disease ; l-DOPA ; Sleep Stages ; Sequential Analysis ; Schlaf-EEG ; Parkinson-Syndrom ; l-DOPA ; Schlafstadien ; Sequenzanalysen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Der Einfluß der l-DOPA-Therapie auf den Nachtschlaf wird bei 24 Parkinson-Patienten (47–72 Jahre alt) untersucht. Neben polygraphischer Ableitetechnik wird das Tönnies-EISA-Verfahren angewendet. 2. Vor der Behandlung zeigen 40 polygraphische Nachtableitungen, daß Parkinson-Kranke häufig Schlafstörungen haben mit vermehrten und verlängerten Wachphasen, vermindertem REM- und Tiefschlafanteil und gestörtem cyclischem Ablauf der Schlafstadien, verglichen mit gleichaltrigen Gesunden. 3. Unter l-DOPA-Therapie ergeben 40 weitere Schlaf-EEG Veränderungen des Nachtschlafs. Dabei werden zwei verschiedene Gruppen mit klarer Beziehung zum motorischen Therapieerfolg unterschieden. Gruppe I mit guter Besserung von Akinese und Rigor zeigt auch eine deutliche Tendenz zur Normalisierung des Nachtschlafs: Verminderung der Wachphasen, Zunahme von REM-Schlaf und synchronisiertem Schlaf und geringer gestörte Stadien-Sequenz. Bei Gruppe II mit geringem oder fehlendem motorischen Therapieerfolg wird zwar der gestörte Nachtschlaf nicht gebessert, aber der REM-Schlaf in der zweiten Nachthälfte verlängert. Diese objektiven Schlafdaten entsprechen etwa der subjektiven Beurteilung der Patienten über ihren Schlaf. 4. Ein typischer l-DOPA-Effekt ist die frühe Unterdrückung von REM-Schlaf für einige Stunden (erste Nachthälfte). Bei der Patientengruppe mit geringem Therapie-Effekt wird die REM-Latenz unter l-DOPA signifikant verlängert, der prozentuale REM-Anteil in der ersten Nachthälfte verringert und in der zweiten Hälfte der Nacht im Sinne eines REM-Rebounds wieder aufgeholt. Dieser Einfluß des l-DOPA auf den REM-Schlaf und auf den cyclischen Ablauf der Stadien (Sequenzanalysen) zeigt im zeitlichen Verlauf bei späteren Ableitungen eine Gewöhnung mit verminderter Wirkung.
    Notes: Summary In 24 patients (aged 47 to 72 years) with Parkinson's disease, the influence of l-DOPA upon night sleep is investigated. In addition to the usual polygraphic EEG recordings, the EISA method of Tönnies is used. Forty recordings of night sleep show that patients with Parkinson's disease often suffer from the following sleep disturbances: 1. increased and prolonged waking periods; 2. reduction of both REM-sleep and deep-sleep; and 3. disruption of the sleep sequence. Forty additional recordings show l-DOPA to have favoable reffects on both night sleep and motor symptoms. Thus, improved rigor and akinesia are accompanied by a decrease of waking periods, an increase of synchronized and REM-sleep, and a normalized stage sequence. Furthermore, patients with little or no clinical improvement after treatment with l-DOPA also fail to show an improvement of night sleep but acquire a longer REM-stage latency. The objective data agree with the patients' subjective rating of their own improvement. An increase of REM-latency is considered to be a specific effect of l-DOPA. Increased REM-latency is accompanied by a decrease of paradoxical sleep in the first half of the night, and a REM-rebound in the second half night. This is statistically significant only in patients with minor clinical improvement. Later recordings suggest that the influence of l-DOPA on REM-sleep and sleep sequence is subject so adaptation.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    European archives of psychiatry and clinical neuroscience 214 (1971), S. 56-71 
    ISSN: 1433-8491
    Keywords: Motor Units ; Stationary Innervation ; Interval-statistics ; Histogram Changes ; Motor Lesions ; Supraspinal Disturbances ; Motorische Einheiten ; Intervallanalyse ; Stationäre Willkürinnervation ; Histogrammveränderungen bei supraspinalen motorischen Störungen
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung 1. Bei 20 Normalpersonen und 30 Patienten mit verschiedenen motorischen Störungen wurden bei stationärer Willkürinnervation einzelne motorische Einheiten mit Stahlmikroelektroden aus den kleinen Handmuskeln abgeleitet. Die Computeranalyse motorischer Einheiten bei supraspinalen Störungen Aktionspotentiale wurden einer IBM-1130-Rechenanlage über ein Interface zugeführt und auf deren Magnetplatte gespeichert. 2. Die Intervallstatistik wurde berechnet und zusammen mit dem Entladungsverlauf in wenigen, übersichtlichen Histogrammen auf einem Speicheroscillographen oder Plotter ausgegeben. Das Entladungsprofil wird durch das Frequenzhistogramm dargestellt, die Häufigkeitsverteilung der Intervalle durch die Intervallhistogramme 1.–3. Ordnung und Abhängigkeiten in der Reihenfolge der Intervalle durch das Verbundintervall-Histogramm (joint-interval-histogram). 3. Diese Histogramme sehen bei Gesunden fast gleich aus. Der Entladungsverlauf ist gleichmäßig, die Intervallhistogramme haben eine fast symmetrische, geringe Streuung um den Mittelwert, und benachbarte Intervalle sind etwa gleich lang. 4. Bei Patienten mit supraspinalen motorischen Störungen, Vorderhornerkrankungen oder Polyneuropathien finden sich immer motorische Einheiten mit deutlichen Abweichungen vom normalen Histogramm. Auch bei latenten oder klinisch noch nicht nachweisbaren Symptomen können sich bereits Veränderungen der Intervallstreuung und Intervallfolge zeigen. Gemeinsam ist allen motorischen Störungen die fehlende Intervallkonstanz bei stationärer Innervation. 5. Patienten mit Läsionen gleicher motorischer Systeme (pyramidale, extrapyramidale, cerebellare) zeigen häufig ähnliche Histogrammveränderungen, so daß sich die entsprechenden Histogramme unterscheiden lassen. 6. Im Verbundintervallhistogramm sind diese Unterschiede am besten zu sehen und heben sich auf den ersten Blick von dem konzentrischen Muster Gesunder ab. 7. Die Frage der Spezifität und der differential-diagnostischen Verwertbarkeit dieser Histogrammveränderungen kann wegen der zu geringen Patientenzahl in den einzelnen Gruppen noch nicht beantwortet werden und bleibt einer späteren Mitteilung vorbehalten.
    Notes: Summary Single motor units were recorded during stationary voluntary innervation by stainless steel microelectrodes from the hand muscles of 20 normal subjects and 30 patients with different lesions of the motor system. The spikes were fed into an interface and the interspike intervals stored on the disk of an IBM-1130 computer. Interval statistics were calculated and the subsequent histograms were displayed on a storage-oscilloscope or plotter; the profile of the spike train was displayed by the frequency-histogram, the interval distribution by the first, second, and third order interval histograms, and the serial dependence among intervals by the joint-interval-histogram. Normal subjects showed relatively homogeneous features in all histograms. Their characteristics are displayed in Figs. 2–4. The histograms from patients with pyramidal, cerebellar and anterior horn lesions, with Parkinson' s disease or polyneuropathy could be easily distinguished from normal subjects. These different patterns were also recorded from cases with slight disorders without manifest motor defects. The common disturbance in motor diseases was the inability of the motoneuron to produce constant intervals. The changes in the interval sequence were often different in patients with lesions of various parts of the motor subsystems: pyramidal, extrapyramidal or cerebellar. The joint-interval-histogram displays the most characteristic disturbances of motoneuronal discharge patterns in diseases of the motor systems, which can be recognized easily. The possible usefulness of specific histogram patterns for the diagnosis of various diseases of the sensori-motor system has to be investigated for larger populations.
    Type of Medium: Electronic Resource
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