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  • 1
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 327 (1970), S. 202-204 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zusammenfassend kann daher gesagt werden, daß in unserem Krankengut die Mediastinoskopie bei mediastinalen Prozessen eine Treffsicherheit von 86% hat und daß durch die routinemäßig präoperative Mediastinoskopie bei Bronehuscareinom mit positivem Ergebnis von 46% die Probethorakotomie von 25 auf 9% gesenkt werden konnte. Weiter kann festgestellt werden, daß bei ausgedehnten mediastinalen Prozessen durch die präoperative Mediastinographie ein genauer Operationsplan erstellt werden kann, wodurch auch fortgeschrittene Fälle mitunter noch zielführend operiert werden können. Auch für die Erkennung mediastinaler Rezidive nach vorangegangenen Resektionen ist die Mediastinographie eine nicht belastende und wertvolle Methode.
    Notes: Summary In our patient population mediastinoscopy had an accuracy of 86% in mediastinal disorders, and routine preoperative mediastinoscopy in carcinoma of the bronchus gave 46% positive results, so that it was possible to lower the incidence of trial thoracotomy from 25–9%. Preoperative mediastinoscopy made it possible to design an exact operation plan in the case of extensive mediastinal disorders, so that purposeful surgery might be undertaken even in advanced cases. Mediastinoscopy also proved to be a method free from stress and of value for the recognition of recurrences in the mediastinum following resections.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 2
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 635-635 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma bronchus ; Resection therapie results ; Adjuvant therapy ; Resection enlarged lung ; Bronchuscarcinom ; Ergebnisse der Resektionsbehandlung ; adjuvant, Therapie ; erweiterte Lungenresektion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse der Chirurgie des Bronchuscarcinoms können nur durch weitere Forcierung der Frühdiagnose, durch onkologiebezogene Operationsmethoden unter Anwendung von Techniken, die eine Einbeziehung eines größeren Krankengutes in die Operabilität ermöglichen, sowie durch adäquate und allgemeine Zusatztherapie verbessert werden. Anhand unseres Krankengutes von 8423 Patienten, von denen 2773 oder 32% operabel waren, werden die Ergebnisse der Operation in bezug auf Operationsart, Histologic. Feinsteinklassifikation, TNM Stadien etc. demonstriert. Die Ergebnisse adjuvanter Chemotherapie-Studien werden hier kritisch analysiert und neue Wege der Zusatztherapie vorgeschlagen.
    Notes: Summary The results of surgery for bronchus carcinoma can be improved by placing additional stress on early diagnosis, by using operative methods adapted to oncologic needs, by assessing techniques that will lead to operability of an increased number of patients, and by adequate, general therapy. Based on our group of 8423 patients, of which 2773 (32 %) have been operated on, the results of the operation in terms of the type of operation, histology, Feinstein's classification, TNM stages, and others are demonstrated.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 3
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    Springer
    Lung 146 (1971), S. 148-158 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Wir glauben, an Hand unseres Krankengutes bewiesen zu haben, daß die Zahl der Fehlindikationen zur Resektionsbehandlung unter der Verdachtsdiagnose Bronchuscarcinom auch dann außerordentlich gering ist, wenn man in einem großen Prozentsatz gezwungen ist, nur auf Grund röntgenologischer Kriterien die Indikation zur Operation zu stellen, d. h. bei jenen Fällen von Bronchuscarcinom, die sich eben präoperativ morphologisch nicht verifizieren lassen. Der Prozentsatz von Fehlindikationen von weniger als 1/2% (5 auf 1618) ist wohl verschwindend gering und es muß deshalb nochmals betont werden, daß, wenn wir in Hinkunft mehr Frühfälle von Bronchuscarcinom der Operation zuführen wollen, um ihnen eine annähernd gute Chance für eine Dauerheilung zu geben, wir auch ohne morphologische Verifizierung die Indikation zur Operation stellen müssen. Nichts ist verhängnisvoller, als eine langfristige Verlaufsbeobachtung und das Abwarten einer Größenzunahme oder morphologischen Verifizierbarkeit, denn dann ist zweifelsohne aus dem Frühfall eine Spätfall geworden. Die Prognose auf Dauerheilung sinkt sprunghaft von 38% auf weniger als 10%. Wir glauben gezeigt zu haben, daß bei dem verschwindenden Risiko einer Fehlindikation die Indikation zur Resektion eines Bronchuscarcinoms unter keinen Umständen verzögert werden darf. Selbstverständlich wird man bei nicht verifizierten Fällen cardiorespiratorischen Gesichtspunkten besonderes Augenmerk zu schenken haben.
    Notes: Abstract On the basis of a great number of patients, we have shown that the number of false diagnoses leading to surgical treatment of the supposed „Bronchial Carcinoma“ is extremely negligible, even if frequently we have had to decide on surgery only on the basis of X-ray findings, especially in cases of Bronchial Carcinome not morphologically verified before the operation. The percentage of missed diagnoses of less than 1/2% (5 out of 1618) is extremely low and it should therefore be pointed out once again, that in the future we will have to decide on surgery even without morphological verification, if we want to operate more patients at an early stage of Bronchial Carcinoma, giving them a fairly good chance for complete recovery. Nothing seems more dangerous than the tendency to observe the patient for an extended period of time, waiting for a recognizable growth or for the moment where we can verify morphologically. In this way we inevitably take the risk that in the meantime the early stage of Bronchial Carcinoma has become a late one. The prognosis for a complete recovery declines rapidly from 38% to less than 10%. We have shown that with the extremely low risk of a missed diagnosis, the decision to operate a Bronchial Carcinoma should under no circumstances be delayed. Certainly cardiorespiratory aspects will have to be given special attention in cases that we have not been able to verify.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Library Location Call Number Volume/Issue/Year Availability
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  • 4
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    Springer
    Lung 146 (1972), S. 275-287 
    ISSN: 1432-1750
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Erscheinungsformen und diagnostische Untersuchungsfolge bei intralobärer broncho-pulmonaler Sequestration werden an Hand von 3 Fällen dokumentiert. Die Sicherung der Diagnose erzielt man durch den angiographischen Nachweis der typischen aus der Aorta kommenden arteriellen Gefäßversorgung; ferner durch das negative, d. h. nicht mit dem separierten Teil kommunizierendem Bronchogramm. Bronchographisch sind zwei Typen zu differenzieren: Der Le Brigand Duprex Typ mit Verdrängung des Bronchialbaumes und der Price Typ mit Fehlen des entsprechenden Segmentbronchus. In 2 der 3 Fälle ergab die anatomische Untersuchung der Resektate eine Besiedlung der Cysten mit Aspergillusmycelien unter dem Bild des Aspergilloms.
    Notes: Abstract The clinical appearance of the intralobular bronchopulmonary sequestration and the procedures leading to the final diagnosis are discussed in three cases. The diagnosis is made by the demonstration of anomalous systemic arteries arising from the aorta by means of angiographic examination and by the roentgenographic demonstration of the fact that the abnormal pulmonary tissue does not have any connection with the bronchial tree of the adjacent lung. Two types of the disorder can be differentiated by bronchographic examination: (1) IBS of the LeBrigand Duprex type with displacement of the bronchial tree. (2) IBS of thePrice type with lacking of segmental bronchus. The autors want to point out the presence of secondary mycotic infection of the sequestration in two patients due to Aspergillosis.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
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    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 348 (1979), S. 81-86 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Bronchus carcinoma ; Results of resection therapy ; Adjuvant therapy ; Extended lung resection
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse der Chirurgie des Bronchuscarcinoms können nur durch weitere Forcierung der Frühdiagnose, durch onkologiebezogene Operationsmethoden unter Anwendung von Techniken, die eine Einbeziehung eines größeren Krankengutes in die Operabilität ermöglichen, sowie durch adäquate und allgemeine Zusatztherapie verbessert werden. An Hand unseres Krankengutes von 8 423 Patienten, von denen 2 773 oder 32 % operabel waren, werden die Ergebnisse der Operation in bezug auf Operationsart, Histologie, Feinsteinklassifikation, TNM-Stadien etc. demonstriert. Die Ergebnisse adjuvanter Chemotherapiestudien werden hier kritisch analysiert und neue Wege der Zusatztherapie vorgeschlagen.
    Notes: Summary The results of surgery for bronchial carcinoma can be improved by further stressing of early diagnosis, by operative methods adapted to oncological needs and assessment of techniques which increase operability as well as by adequate and general additional therapy. Based on our material of 8,423 patients of which 2,773 (i.e. 23 %) have been operated the results of the operation in relation to type of operation, histology, Feinstein's classification, TNM stages and other are demonstrated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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