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  • 1
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 327 (1970), S. 202-204 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Zusammenfassend kann daher gesagt werden, daß in unserem Krankengut die Mediastinoskopie bei mediastinalen Prozessen eine Treffsicherheit von 86% hat und daß durch die routinemäßig präoperative Mediastinoskopie bei Bronehuscareinom mit positivem Ergebnis von 46% die Probethorakotomie von 25 auf 9% gesenkt werden konnte. Weiter kann festgestellt werden, daß bei ausgedehnten mediastinalen Prozessen durch die präoperative Mediastinographie ein genauer Operationsplan erstellt werden kann, wodurch auch fortgeschrittene Fälle mitunter noch zielführend operiert werden können. Auch für die Erkennung mediastinaler Rezidive nach vorangegangenen Resektionen ist die Mediastinographie eine nicht belastende und wertvolle Methode.
    Notes: Summary In our patient population mediastinoscopy had an accuracy of 86% in mediastinal disorders, and routine preoperative mediastinoscopy in carcinoma of the bronchus gave 46% positive results, so that it was possible to lower the incidence of trial thoracotomy from 25–9%. Preoperative mediastinoscopy made it possible to design an exact operation plan in the case of extensive mediastinal disorders, so that purposeful surgery might be undertaken even in advanced cases. Mediastinoscopy also proved to be a method free from stress and of value for the recognition of recurrences in the mediastinum following resections.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 702-703 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Blood flow, electromagnetic measurement ; Angiography, postoperative Estimation of functional period ; Intraoperative Blutflußmessung ; Kontrollangiographie ; Funktionszeitbeurteilung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Aus dem Basalflow nach Gefäßkonstruktion an der unteren Extremität alleine kann über die Funktionszeit nicht unbedingt rückgeschlossen werden. 70 ml/min sind jedoch auch nach eigenen Ergebnissen die Minimalforderung. Auf Lang zeitergebnisse bezogen müssen jedoch auch Verschlüsse bei höheren Ruheflowwerten erwartet werden, wenn Strömungsverhältnisse wie bei zentralen Stenosen oder auch Absinken der kardialen Leistung sowie offensichtliche operationstaktische Fehler vor liegen, die auch bei ideal offener Peripherie ein Erfordernisblutangebot nicht gewährlei sten.
    Notes: Summary The basic blood flow, measured with an electromagnetic square-wave flowmeter, does not allow determination of the possible functional period of a reconstructed arterial segment in the lower limb. In the experience of the present authors others reported in the literature, 70 ccm/min is the lowest volume required. In the long term, arterial reocclusions must be expected even with a higher basic blood flow, especially in streaming conditions such as are seen in stenosis central of the reconstruction, decreased cardiac output, or obvious surgical failures, which do not guarantee the necessary amount of blood even in open shank arteries with satisfactury outflow.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 345 (1977), S. 381-388 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Thrombosis, leg ; Pelvic vein ; Thrombectomy ; Embolism, lung ; Cava umbrella ; Bein-Beckenvenenthrombose ; Thrombektomie ; Lungenembolie ; Cavaschirm
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: ZusammenfaBung Die Ziele unserer therapeutischen Bemühungen bei akuter Bein-Beckenvenenthrombose sind: 1. Embolieverhütung, 2. Extremitäterhaltung, 3. Verhütung des postthrombotischen Syndroms. Durch die rechtzeitige chirurgische Thrombektomie ist die Erhaltung der Extremität praktisch immer gewährleistet, die Emboliefrequenz kann gegenüber dem Spontanverlauf reduziert werden, ebenso wie die Frequenz auftretender postthrombotischer Syndrome. Bei rezidivierender Lungenembolie ist heute dem Cava-Schirm nach Mobin-Uddin, der transjugulär eingeführt wird, absolut der Vorrang zu geben. Embolierezidive sind selten. Bei maBiver Lungenembolie muB nach den Gesetzen der Cardiochirurgie vorgegangen werden, die alte Trendelenburgsche Operation scheint heute nur noch ausnahmsweise gerechtfertigt.
    Notes: Summary The goals of our therapeutic trials in acute leg and pelvic vein thrombosis are to 1. Prevent embolism, 2. Salvage the limb, 3. Prevent the postthrombotic syndrome. Early surgical thrombectomy guarantees salvage of the limb in most cases; the frequency of pulmonary embolism can be significantly reduced compared to the spontaneous course and frequency of the postthrombotic syndrome. For recidivistic pulmonary embolism the umbrella filter of Mobin-Uddin, which is implanted via a transjugular pathway, is today the treatment of choice. Further embolisms are rare. For maBive lung embolism, extracorporal circulation is neceBary: The formerly used Trendelenburg operation is no longer justified.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 347 (1978), S. 635-635 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Carcinoma bronchus ; Resection therapie results ; Adjuvant therapy ; Resection enlarged lung ; Bronchuscarcinom ; Ergebnisse der Resektionsbehandlung ; adjuvant, Therapie ; erweiterte Lungenresektion
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Die Ergebnisse der Chirurgie des Bronchuscarcinoms können nur durch weitere Forcierung der Frühdiagnose, durch onkologiebezogene Operationsmethoden unter Anwendung von Techniken, die eine Einbeziehung eines größeren Krankengutes in die Operabilität ermöglichen, sowie durch adäquate und allgemeine Zusatztherapie verbessert werden. Anhand unseres Krankengutes von 8423 Patienten, von denen 2773 oder 32% operabel waren, werden die Ergebnisse der Operation in bezug auf Operationsart, Histologic. Feinsteinklassifikation, TNM Stadien etc. demonstriert. Die Ergebnisse adjuvanter Chemotherapie-Studien werden hier kritisch analysiert und neue Wege der Zusatztherapie vorgeschlagen.
    Notes: Summary The results of surgery for bronchus carcinoma can be improved by placing additional stress on early diagnosis, by using operative methods adapted to oncologic needs, by assessing techniques that will lead to operability of an increased number of patients, and by adequate, general therapy. Based on our group of 8423 patients, of which 2773 (32 %) have been operated on, the results of the operation in terms of the type of operation, histology, Feinstein's classification, TNM stages, and others are demonstrated.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 679-679 
    ISSN: 1435-2451
    Keywords: Metastasis, verebral ; Paraplegia ; Stabilization, surgical ; Wirbelsäulenmetastasen ; Querschnittsgefahr ; Wirbelverblockung
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Als Alternative zu der nur unbefriedigenden dorsalen Laminektomie bei Wirbelkörpermetastasen und drohendem Querschnitt bietet sich die Wirbelkörperausräumung vom ventrolateralen Zugang mit Verblockung durch Knochenzement und Seitenplatte an. Indikation: drohender Querschnitt, therapieresistenze Schmerzen, Wirbelsäuleninstabilität. Material und Resultate: bei allen 27 Fällen bestand sofort Schmerzfreiheit, die durchschnittliche Zeit der Gehfähigkeit bei den 21 komplikationslosen Fällen: 11,4 Monate. Beste Ergebnisse bei Thyreoidea-Mammacarcinomen und Myelomen.
    Notes: Summary Dorsal laminectomy has unsatisfactory results in many cases of metastases to vertebral bodies and threatened paraplegia. The method with ventrolateral approach, partial dissection of the vertebral body, and stabilization by means of bone cement on a plate presents an alternative form of treatment. Indications are threatened paraplegia, pain, and instability of the vertebral column. In a series of 27 patients, freedom from pain was experienced immediately in all cases; in the 21 cases with no complications the average period of walking ability was 11.4 months. The best results were obtained in patients with carcinoma of the thyroid or the breast and in those with myeloma.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 352 (1980), S. 167-167 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 316 (1966), S. 206-208 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 325 (1969), S. 846-851 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Description / Table of Contents: Zusammenfassung Es wird eine Unterteilung in Primär- und Sekundärvaricen vorgenommen, wobei für die Primärvaricen die chirurgische Therapie in der Exstirpation besteht, bei Sekundärvaricen soll die verlegte zentrale Strombahn nach Möglichkeit wieder hergestellt werden. Bei den Primärvaricen der unteren Extremitäten ist das Babcock-Verfahren mit Crossektomie und gesonderter Unterbindung bzw. Exstirpation insuffizienter Perforansvenen oder gesonderter Varicenkonvolute die Methode der Wahl. Insuffiziente Sekundärvaricen sollen ebenfalls beseitigt werden. Es wird weiter die Diagnostik, Indikation und Operationstechnik bei Sekundärvaricen der oberen Körperhälfte bei oberer Einflußstauung besprochen. Kein Eingriff am Venensystem, auch keine Varicenoperation, wird ohne vorangehende Phlebographie ausgeführt.
    Notes: Summary A division is made into primary and secondary varices, in which the surgical therapy for the primary varices is exstirpation and, in secondary varices, the displaced central vascular system has to be restored, where possible. In primary varices of the lower extremities, the method of choice is the Babock process with crossectomy and specific ligation, or extirpation of insufficient perforation veins, or specialised varix-convolutions. Insufficient secondary varices should also be removed. Further discussion embraces the diagnosis, indications and operative technique in secondary varices of the upper half of the body in cases of superior inlet blockage. No operation on the venous system, including those for varices, should be undertaken without preliminary phlebography.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Langenbeck's archives of surgery 339 (1975), S. 631-639 
    ISSN: 1435-2451
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Zusammenfassung Es wird auf die echte soziale Problematik der primären and sekundären Varicen hingewiesen. Auf die Objektivierung der Befunde and des Operationserfolges durch Meßmethoden and phlebographische Methoden wird besonders Wert gelegt. Das operative Vorgehen bei primären and sekundären Varicosen ist mit Ausnahme kleiner technischer Varianten im allgemeinen heute einheitlich und den pathophysiologischen Kenntnissen angepaßt. Es wurde auch deutlich, welche Möglichkeiten wir heute haben, um sekundäre Varicen durch rechtzeitige Thrombolyse oder Thrombektomie hintanzuhalten und welche Korrekturmög-lichkeiten wir nach abgelaufenen Thrombosen in Form venenrekonstruktiver Eingriffe haben. Besonderer Wert wurde in diesem Fortbildungskurs den objektiven diagnostischen Methoden gegeben.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Cancer chemotherapy and pharmacology 1 (1978), S. 145-159 
    ISSN: 1432-0843
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Medicine
    Notes: Summary A preliminary evaluation of an adjuvant chemotherapy is presented. A highly dosed intermittent polychemotherapy consisting of 13 courses of three infusions separated by intervals of a week was administered over 3 years. Each infusion contained 12 mg/kg cyclophosphamide, 12 mg/kg 5-fluorouracil (5-FU), 0.5 mg/kg methotrexate and 0.1 mg/kg vinblastine. In all, 2,442 such infusions were given to 219 patients who had undergone radical surgery for bronchial carcinomas. This treatment was generally well tolerated; the leucopenia rate was within an acceptable range. A randomized control group consisting of 289 patients treated by radical surgery only was checked and examined at the same intervals as 229 patients who were allocated to the adjuvant chemotherapy group. Comparison of the survival rates of the subdivided treatment groups and control groups, calculated by the life-table method, shows differences in the prognosis, as well as in the effectiveness of the one chemotherapy used. These differences also existed with regard to tumor size (according to TNM stages), to the clinical symptoms (according to the Feinstein classification), and to the histological main tumor types. In the first years after onset of treatment in the groups of patients who had tumors of TNM stages I and II, a difference appears in the life-table curves favoring the chemotherapy-treated patients. In TNM stages III, IV, and C there seems to be an increase in survival rates. One hypothesis is that the chemotherapy had a greater effect on the more rapidly growing tumors than seems to be the case in the slower-growing tumors. Squamous-cell and adenocarcinomas seem to be unfavorably influenced by this therapy, while a positive therapeutic effect seems observable in the carcinomas of the small-cell and of the other different histological types. Of the more rapidly growing tumors (Feinstein 3 and 5, subdivided into squamous, adeno-and other cell type tumors) on the other hand, a therapeutic effectiveness of the chemotherapy in squamous-cell tumors too seems apparent. The necessity of close cooperation with the family physicians is emphasized. The observable differences of the treatment efficacy in patients with various biologically different tumor types, as seen in this preliminary evaluation, permit the formulation of working hypotheses which could lead to treatment optima for the various tumor types. Taking into account the length of time necessary to conduct such a trial and to reach meaningful results, it is evident that with the increasing number of treatment possibilities such working hypotheses must be tested within the framework of larger international cooperative study groups.
    Type of Medium: Electronic Resource
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